قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز

رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز

رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز می‌تواند به افراد در حفظ وزن ​​کمک کرده و سدی در برابر بیماری‌های متابولیک از جمله دیابت نوع ۲ باشد.به‌گزارش هلث‌لاین تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این رژیم غذایی با افزایش سطوح هورمون گرلین (هورمون موثر بر احساس گرسنگی) می‌تواند به کاهش چربی‌های بدن و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای فقط شامل یک سری از توصیه‌های غذایی نیست بلکه برای ارتقای سبک زندگی، به شکل یک قانون در میان مردم منطقه مدیترانه در آمده است. شما می‌توانید با پیروی از این رژیم، انواع غذاها را به شرط رعایت تعادل، بخورید.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای تمرکز بیشتری روی مصرف سبزیجات برگ‌دار دارد و گوشت قرمز را حذف می‌کند.

یافته‌های این مطالعه که در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز پیروی می‌کردند، سطح گرلین بسیار بالاتری نسبت به افرادی که از رژیم سنتی مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند، داشتند.

گال تسبان، محقق و متخصص قلب می‌گوید: سطح گرلین در دوره‌های ناشتا بودن، از جمله هنگام خواب، افزایش می‌یابد و بلافاصله پس از خوردن غذا کاهش می‌یابد. سطوح پایین گرلین با چاقی، مقاومت به انسولین و ایجاد بیماری‌های متابولیک ارتباط دارد.

تیم تحقیقاتی او سطح گریلین ناشتا را در ۲۹۴ فرد مبتلا به چاقی شکمی ارزیابی کرد.

این مطالعه نشان داد، در افرادی که رژیم مدیترانه‌ای داشتند، میزان گرلین ناشتا دو برابر بیشتر از افرادی بود که از رژیم سنتی مدیترانه‌ای یا دیگر رژیم‌های غذایی سالم پیروی می‌کردند.

گفتنی است شرکت‌کنندگان در این مطالعه که این رژیم را دنبال می‌کردند، مرتباً چای سبز می‌نوشیدند و گیاهان غنی از فیبر و پلی‌فنول‌ها می‌خوردند.

به‌گفته محققان، پلی‌فنول‌ها که در انواع توت، انگور قرمز، لوبیا سفید، روغن زیتون، ریحان، زنجبیل و سرکه یافت می‌شوند، یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای کمک به جریان خون مطلوب و سلامت قلب هستند، بنابراین مصرف آنها می‌تواند به کاهش التهاب و مقاومت به انسولین در بدن کمک کند.

بیشتر بخوانید:

رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای افزایش طول عمر

دیدگاهتان را بنویسید