قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > رژیم فستینگ یا روزره داری چیست؟

رژیم فستینگ یا روزره داری چیست؟

ماه گذشته بیش از ۲۴۶،۰۰۰ جستجو برای عبارت ” رژیم فستینگ یا روزره داری چیست؟ ” فقط در گوگل انجام شده است. این حجم جستجو نشان می دهد که این رژیم چقدر محبوبیت پیدا کرده است.

رژیم فستینگ یا روزره داری نوعی رژیم غذایی است که به سرعت محبوبیت خود را افزایش می دهد و راهی برای کاهش وزن محسوب می شود.

پیروی از این برنامه رژیم غذایی بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که یک دوره زمانی را در طول روز انتخاب کنید که روزه بگیرید که باید بین ۱۶-۲۰ ساعت باشد.

رژیم روزه داری یا فستینگ میزان جذب کالری شما را در ۲ روز از هفته بشدت کاهش می دهد.شما می توانید به مدت ۵ روز در هفته به طور معمول غذا بخورید و در ۲ روز دیگر کالری بسیار محدود جذب کنید.

مثال: یک یا دو روز در هفته را ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری دریافت خواهید کرد و روزهای دیگر محدودیتی ندارید.

روزهای روزه داری شما شما نباید پشت سر هم باشد. شما باید حداقل ۱ روز غذا خوردن آزاد بین آنها داشته باشید.

مثال: دوشنبه، چهارشنبه روزه داری و در روزهای بین اینها هیچ گونه محدودیتی در خوردن غذا نیست.

خوردن پروتئین و سبزیجات در دو وعده غذایی کوچک طی روزهای روزه داری مجاز است.ولی در ۵ روز آزاد خود می توانید هر چیزی بخورید.

رژیم روزه داری، بیماری هایی نظیر فشار خون و سطح بالای کلسترول را کاهش می دهد و به بهبود سلامت نیز کمک می کند. به علاوه افرادی که در طول رژیم دچار توقف کاهش وزن می شوند، رژیم فستینگ با ایجاد شوک در بدن آنها باعث خلاص شدن از استپ وزن می شود.

چه افرادی نمی توانند رژیم فستینگ بگیرند؟

افراد مبتلا به دیابت

استفاده از داروهایی که نیاز به خوردن غذا دارند

افرادی که در سن رشد قرار دارند

خانم های باردار و خانم های شیرده

دیدگاهتان را بنویسید