قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سلامتی روده با ۵ روش ساده

سلامتی روده با ۵ روش ساده

بسیاری از جنبه های زندگی مدرن مانند استرس زیاد ، کمبود خواب ، خوردن غذاهای فرآوری شده و قند زیاد و مصرف آنتی بیوتیک ها همه می تواند به میکروبیوم روده ما آسیب برساند.

این به نوبه خود ممکن است جنبه های دیگر سلامتی ما مانند مغز ، قلب ، سیستم ایمنی بدن ، پوست ، وزن ، سطح هورمون ها ، توانایی جذب مواد مغذی و حتی پیشرفت سرطان را تحت تأثیر قرار دهد.

مراقب رژیم غذایی و خوردن خود باشید

بر اساس گزارش گاردین، مطالعات محققان نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی فیبر در تامین سلامت معده و روده بسیار تاثیر دارد و مواد ضدباکتری در آن منتشر می‌کند.

اما غذاهای حاوی نمک، چربی بالا و گوشت قرمز، مشکلات و بیماری را به همراه خواهند داشت.

پروفسور فیلیپ کوریک در این زمینه می‌گوید: «ارتباط بسیاری بین سرطان روده و مصرف گوشت قرمز وجود دارد بنابراین رژیم غذایی می‌تواند در بروز یا عدم بروز بیماری دخالت داشته باشد».

سلامت روده ما تحت تاثیر معده و باکتری‌های موجود در آن است.

مواظب تعادل روده خود باشید

یکی از عواملی که بر روده تاثیر زیادی می‌گذارد و روند سلامت آن را تغییر می‌دهد داشتن یبوست است.
دکتر مورا کورستی در این باره اظهار کرد: «فعالیت روده بعد از برخاستن از خواب بهتر است، بنابراین توجه به صبحانه بسیار حائز اهمیت است اما در دنیای امروزی این وعده نادیده گرفته می‌شود».

استرس را از خود دور کنید

دکتر الیزابت مانا از دانشگاه منچستر توضیح داد: «روده از عصب‌های بسیاری تشکیل شده است و هرگونه ناراحتی در عصب‌های این بافت بدن تاثیر خواهد داشت.
او افزود: «همانطور که همه می‌دانیم، استرس بسیاری از بیماری‌ها را تشدید می‌کند و بر روده نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. با ورزش کردن می‌توان استرس و ناراحتی مربوط به روده را کاهش داد».

فقط در مواقع اضطراری آنتی بیوتیک مصرف کنید

آنتی بیوتیک‌ها عفونت را کاهش می‌دهند اما بر معده شما تاثیر بدی می‌گذارند و باکتری‌های بسیاری تولید می‌کنند.

به فرزندانتان شیر مادر بدهید

چون بیشتر میکروب‌های معده در سن قبل از دو سالگی به وجود می‌آیند الگوی مناسب تغذیه کودک نقش به سزایی در حفظ سلامتش خواهد داشت. مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد کودکانی که شیر مادر تغذیه کرده‌اند بیماری معده و روده کمتری داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید