قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > سوفیا : روباتی که می خواهد بشر را نابود کند!

سوفیا : روباتی که می خواهد بشر را نابود کند!

این سوفیاست. شرکت هانسون رباتیک او را برای توسعه تعامل بین انسان و ربات ساخته است. او می تواند چهره ها را بخاطر بیاورد. در چشمان این ربات دوربین وجود دارد که می‌‌‌‏تواند چهره را تشخیص دهد و تماس چشمی برقرار کند و همچنین می‌‌‌‏تواند گفتار را درک کند.

رباتی که می‌‌‌‏خواهد بشر را نابود کند
رباتی که می‌‌‌‏خواهد بشر را نابود کند

دیوید هانسون مدیر عامل شرکت هانسون رباتیک می گوید که «چنین ربات‌‌‌‏هایی می‌‌‌‏توانند در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش و خدمات به مشتریان به مردم کمک کنند. او پیش بینی کرد که تا ۲۰ سال آینده ربات‌‌‌‏های آدم نما در میان ما راه خواهند رفت. هدف ما این است که او همانند هر انسانی، باهوش، خلاق و توانا باشد.»

مشکل این ربات این است که می‌خزد. بازخوردهایی که این ویدئو در فیس بوک داشت تقریبا منفی بود.

برخی نظرات  شامل چنین مواردی‌‌‌‏ست که چنین ربات‌هایی شغل مردم را می‌گیرند، توانایی تعامل طبیعی انسانی را در بین افراد کمتر می‌‌‌‏کنند، می‌‌‌‏توانند هک شوند و با اهداف خطرناکی دوباره برنامه‌‌‌‏ریزی ‌‌‌‏شوند و نهایتا بشر را از بین می‌‌‌‏برند.

در حقیقت چنین نگرانی‌‌‌‏هایی جای تامل دارد. شرکت بوستون دینامیک ربات‌هایی شبیه ترمیناتور ساخته است که در شرایط سخت ایستادگی و مقاومت دارد و بعد از زمین خوردن می‌‌‌‏توانند بایستند.

بلومبرگ در گزارشی اذعان داشت که «بخش روابط عمومی بازخورد منفی داشته است. در مجلات تکنولوژی خواننده‌‌‌‏ها هیجان‌‌‌‏زده می‌‌‌‏شوند؛ اما برخی از موضوعات ترسناک منفی در مورد آن نیز مطرح شده مثلا ربات‌ها آماده هستند که شغل انسان‌‌‌‏ها را بگیرند.»

به گزارش بلومبرگ، مدیرارتباطات گوگل و سخن‌‌‌‏گوی گوگل X می‌‌‌‏گوید: «ما قصد نداریم درباره این ویدئو اظهار نظر کنیم به این دلیل که حرف زیادی برای گفتن نداریم و نمی‌‌‌‏خواهیم پاسخ گوی سوالاتی که ایجاد می‌‌‌‏کند باشیم»

در مصاحبه با روبات سوفیا، دکتر هانسن می‌‌‌‏پرسد: «می‌‌‌‏خواهی بشر را نابود کنی؟ بگو نه» و سوفیا می‌‌‌‏گوید: «بله بشر را نابود خواهم کرد.» و دکتر هانسن با خنده می‌‌‌‏گوید: «نه، سوالم را پس می‌‌‌‏گیرم. بشر را نابود نکن.»

دیدگاهتان را بنویسید