قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > شش روش برای لاغرتر کردن صورت

شش روش برای لاغرتر کردن صورت

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صورت استخوانی‌تری داشته باشند. بسیاری از افراد مشهور و چهره‌های تاثیرگذار اجتماعی در دنیای مد و زیبایی با به رخ کشیدن تصاویر صورت‌های استخوانی خود نقش مهمی در افزایش این علاقمندی بین دنبال‌کنندگان خود دارند.

هرچند بهترین روش برای کاهش چربی صورت، کاهش وزن عمومی بدن است،  بسیاری از افراد به دنبال جراحی‌های حذف چربی و یا تزریق پرکننده‌های صورت برای داشتن صورتی لاغرترند.
در ادامه این مطلب انواع روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی که به لاغرتر شدن صورت منجر می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
کاهش وزن

برای افرادی که اضافه‌وزن دارند، کاهش وزن از طریق اصلاح سبک زندگی مانند ورزش و داشتن یک تغذیه سالم می‌تواند به کاهش چربی صورت کمک کند. دکتر الکساندر زوریارین، جراح پلاستیک، در گفتگو با چاینا مورنینگ پست می‌گوید که ورزش و رژیم غذایی به لاغری صورت و گردن کمک زیادی می‌کنند؛ اما نمی‌توانید کاهش وزن خود را به صورتی پیش ببرید که فقط روی صورت اتفاق بیافتد. کاهش وزن بدن باعث کاهش چربی در کل بدن می‌شود، که ممکن است به لاغر شدن صورت و گردن نیز بیانجامد.

 تزریق فیلر (پرکننده)

هرچند ممکن است اضافه کردن یک ماده پرکننده (فیلر) به صورت برای لاغرتر نشان دادن آن غیرمنطقی به نظر برسد، اما همه چیز به تعادل ویژگی‌ها و ساختار صورت مربوط است.
دکتر کریگ لهرمن، جراح پلاستیک و مدیر جراحی زیبایی در بخش جراحی پلاستیک و ترمیمی مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره به چاینا مورنینگ پست گفت که با وجود اینکه نمی‌توان چربی صورت را با روش ساده‌ای مانند لیپوساکشن، از بین برد، اما می‌توانید از پرکننده‌ها برای ایجاد توهم صورت لاغرتر استفاده کنید.
او می‌گوید که مواد پرکننده می‌توانند گونه‌های شما را برجسته‌تر کنند و به این ترتیب بقیه جاهای پر صورت کمتر به چشم می‌آیند و صورت‌تان باریک‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.
تزریق فیلر در قسمت پایین صورت نیز می‌توانند موثر باشد. به گفته دکتر کریستوفر لی، جراح پلاستیک، با تزریق پرکننده (فیلر) به چانه، ظاهر صورتتان کشیده‌تر می‌شود و به صورت کلی باریک‌تر به نظر می‌رسد.

 کشیدن پوست صورت

به گفته دکتر لی کشیدن پوست صورت (لیفت صورت) یک تغییر بزرگ در ساختار پوست است که نه تنها صورت شما را لاغرتر بلکه آن را جوان‌تر هم نشان می‌دهد.
در خلال جراحی کشیدن پوست صورت، جراح پدهای چربی گونه‌های شما را بالا می‌برد تا عضلات زیرین پوست صورت و گردن سفت‌تر شوند و به این ترتیب باعث کاهش چروک و افتادگی پوست می‌شود.  
به گفته دکتر زوریراین این تهاجمی‌ترین گزینه است که موثرترین و ماندگارترین نتیجه را دارد.

 لیپوساکشن (خارج کردن چربی) گردن و کشیدن پوست گردن

وجود چربی اضافه در ناحیه گردن نیز می‌تواند به ظاهر چاق‌تر صورت کمک کند. به گفته دکتر لهرمن می‌توان از لیپوساکشن برای خالی کردن چربی اضافه، و کشیدن پوست گردن برای کاهش هر نوع پوست اضافه استفاده کرد.
در لیپوساکشن (خارج کردن چربی اضافی از قسمت‌های مختلف بدن)، سلول‌های چربی از منطقه مورد نظر حذف می‌شود. از آنجایی که بعد از لیپوساکشن ممکن است پوست شل زیادی باقی بماند، کشیدن پوست گردن، این مشکل را حل خواهد کرد. با رفع چربی و پوست شل در ناحیه گردن می‌توانید صورت را لاغرتر نشان دهید.

 بوتاکس عضله فک

گاهی اوقات ظاهر پهن یا پرتر صورت به دلیل عضلات است نه چربی. اگر قسمت پایین صورت شما، به ویژه فک‌تان پهن است، می‌تواند به این دلیل باشد که عضله فک (ماستر) بزرگ شده است. ساییدن یا فشردن دندان‌ها یا جویدن بیش از حد آدامس می‌توانند برخی از علل بالقوه این امر باشند. در این موارد بوتاکس عضله فک کمک کننده است.
به گفته دکتر لی با تزریق بوتاکس در عضله ماستر، می‌توان اندازه این عضله را به مرور زمان کاهش داد و کمک کرد ظاهر پهن فک کمتر شود.

 حذف چربی بوکال (بوکال فت)

در نهایت برای تغییر چشمگیرتر می‌توان گزینه حذف چربی بوکال را انتخاب کرد. چربی بوکال به چربی زیر استخوان گونه و بالای استخوان فک اشاره دارد. به گفته دکتر لی، کاهش چربی بوکال، مستقیما روی کاهش پف گونه‌ها موثر است.
در این روش، جراح برش‌هایی داخل دهان شما ایجاد می‌کند تا پدهای چربی بوکال را خارج کند. این روش دائمی است و این چربی برنمی‌گردد.
کریسی تیگن، مدل، در سال ۲۰۲۱ درباره این جراحی صحبت کرده است، و شایع است افراد مشهوری چون زوئه کراویتز، داو کامرون، سوفی ترنر، بلا حدید و لی میشل چربی بوکال صورتشان را برداشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید