قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > نوشیدنیها > طرز تهیه انواع شربت ها از عسل

طرز تهیه انواع شربت ها از عسل

عسل یکی از شناخته شده ترین مواد غذایی شیرین در سرتاسر جهان است که از دوره‌ی باستان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده ی غذایی خاصیت درمانی دارد و در ترکیب بسیاری از داروهای سنتی استفاده می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها اضافه کردن مقداری عسل و تهیه‌ی شربت آن است. این ماده‌ی غذایی فوق‌العاده یکی از ترکیبات طبیعی و سرشار از خواص برای سلامتی است.

طرز تهیه انواع شربت ها از عسل
طرز تهیه انواع شربت ها از عسل

شربت عسل با عرق بید مشک :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – عرق بید مشک چهار قاشق غذا خوری – یک قاشق غذا خوری گلاب – یک لیوان آب سرد .
طرز تهیه : عسل را در یک لیوان آب کاملاً حل کنید عرق بید مشک را به آن اضافه کنید و سپس آن را به آرامی میل کنید .
این شربت نشاط آور ، برای رفع افسردگی موثر و استفاده از آن در فصل گرما بسیار مناسب است .

شربت عسل با عرق بهار نارنج :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – عرق بهار نارج سه قاشق غذا خوری – یک قاشق غذا خوری گلاب – آب سرد یک لیوان .
طرز تهیه : عسل را در یک لیوان آب کاملاً حل کنید عرق بهار نارنج و گلاب را به آن اضافه کنید و سپس آن را میل کنید .
این شربت برای آرامش اعصاب بسیار مفید است . برای داشتن خوابی راحت یک لیوان از آن را قبل از خواب به آرامی و جرعه جرعه میل کنید طوری که نوشیدن آن ده دقیقه به طول انجامد .

شربت عسل با عرق نعناع :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – عرق نعناع پنج قاشق غذا خوری – یک قاشق غذا خوری گلاب – آب سرد هم یک لیوان .
طرز تهیه : عسل را در یک لیوان آب کاملاً حل کنید و عرق نعناع و گلاب را به آن اضافه کنید و سپس آن را به آرامی میل فرمایید .
این شربت باعث آرامش دستگاه گوارش می شود و برای رفع نفخ معده و روده بسیار مفید است .

شربت عسل با عرق بهار نارنج و فرنجمشک :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – عرق بهار نارنج چهار قاشق غذا خوری – یک قاشق غذا خوری گلاب – تخم فرنجمشک یک قاشق مربا خوری – آب سرد هم یک و نیم لیوان .
طرز تهیه : عسل را در یک و نیم لیوان آب کاملاً حل کنید فرنجمشک را به آن اضافه کنید و به آرامی آن را هم بزنید تا به مرور لعاب دار شود حال عرق بهار نارنج و گلاب را به شربت اضافه کنید و سپس آن را به آرامی میل کنید .
این شربت آرام بخش است و نوشیدن آن صبح ناشتا و شب هنگام خواب بسیار مناسب است .

شربت عسل با عرق کاکوتی :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – عرق کاکوتی چهار قاشق غذا خوری – گلاب یک قاشق غذا خوری – آب سرد یک لیوان .
طرز تهیه : عسل را در لیوان آب کاملاً حل کنید و عرق کاکوتی و گلاب را به آن اضافه کنید و سپس آن را به آرامی میل کنید .
این شربت برای تقویت معده ، افزایش اشتها و ضد عفونی کردن مجاری تنفسی ، تقویت بینایی و … بسیار مفید است .

شربت عسل با عرق نعناع و کاسنی :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – عرق نعناع سه قاشق غذا خوری – عرق کاسنی دو قاشق غذا خوری – گلاب یک قاشق غذا خوری – آب سرد هم یک لیوان .
طرز تهیه : عسل را در لیوان آب کاملاً حل کنید ، عرق نعنا ، عرق کاسنی و گلاب را به آن اضافه کنید و سپس آن را به آرامی میل کنید .
این شربت برای تقویت قلب ، کبد ، کلیه ، بینایی و همچنین ضد عفونی کردن خون و رفع ناراحتی های روحی و خستگی روزانه بسیار مفید است .
 

 شربت عسل با تخم شربتی :

مواد لازم : عسل یک قاشق غذا خوری – آب زعفران یک قاشق غذا خوری – گلاب یک قاشق غذا خوری – تخم شربتی یک قاشق مربا خوری – آب سرد یک و نیم لیوان .
طرز تهیه : عسل را در یک و نیم لیوان آب کاملاً حل کنید و تخم شربتی را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا به مرور لعاب دار شود گلاب و زعفران را به شربت اضافه کنید و سپس به آرامی آن را میل کنید .
این شربت آرام بخش ، برای تقویت حافظه فوق العاده مفید است ، همچنین برای رشد کودکان و رفع لکنت زبان آنها مفید است .

شربت عسل و آلبالو :

مواد لازم : آلبالوی رسیده و بدون هسته یک کیلو گرم – عسل پانصد گرم – آب سرد به مقدار لازم .
طرز تهیه : آلبالو ها را بشویید و در صافی قرار دهید تا آب آن ها کاملاً کشیده شود سپس هسته ی آن ها را جدا کنید به همراه عسل در مخلوط کن کاملاً مخلوط کنید حال ماده ی اولیه شربت آماده است . یک سوم لیوان را از این شربت پر کنید و سپس به آن آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا محلول یکنواختی به دست آید و سپس آن را به آرامی میل کنید .
این شربت املاح و ویتامین های مختلفی دارد و برای رفع ناراحتی های کبدی و گوارشی غلظت خون و چربی خون بسیار مفید است .

شربت عسل و انبه :

مواد لازم : انبه ی رسیده و سالم و درشت یک عدد – عسل دو قاشق غذا خوری – آب دو لیوان .
طرز تهیه : انبه را پوست کنده و هسته ی آن را جدا کنید سپس آن را به همراه عسل و آب در مخلوط کن کاملاً مخلوط کنید تا یکنواخت شود .
این شربت بسیار خوشمزه و گواراست و در صورتی که به همراه یک قاشق غذا خوری روغن زیتون میل شود برای تقویت بینایی بسیار مفید است .
 

   شربت عسل و به لیمو  :

مواد لازم : برگ به لیمو دو قاشق غذاخوری – آب جوش دو لیوان – عسل یک قاشق غذاخوری .
طرز تهیه : برگ به لیمو را خرد کنید و به همراه دو لیوان آب جوش در قوری چینی با حرارت  ملایم به مدت سی دقیقه دم کنید پس از خنک شدن ، یک سوم لیوان را از آن پر کنید وسپس به آن آب و عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید تا محلول یک نواختی بدست بیاید و سپس آن را به آرامی میل کنید .
مصرف روزانه ی این شربت برای آرامش اعصاب و رفع افسردگی و خستگی بسیار مفید است .

شیر و عسل

عسل به علت داشتن مواد معدنی اگر همراه شیر مصرف شود یک غذای کامل را تشکیل می دهد. بعضی از محققین تا کید می کنند که به مدت ۱۲ هفته می توان به عنوان غذا فقط از شیر وعسل و و یتامین استفاده نمود بدون اینکه در بدن هیچ گونه کمبودی از نظر مواد غذایی پدیدار شود.

مخلوط شیر وعسل از مغذی ترین و شفابخش ترین غذاها بوده و مصرف آن برای همه مخصوصا اطفال بسیار نافع است زیرا سریع الجذب بوده . به آسانی هضم می گردد. چنانچه دو قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان شیر گرم حل نموده و بنوشید یک نوشابه بی نهایت مقوی و دلچسب است.

دکتر hay dakفردی که زندگیش را صرف تحقیق عسل و زنبور عسل نمود مدت سه  ماه فقط یک لیوان شیر و ۱۰۰ گرم عسل غذای او بود که بعد از این مدت .به جز مختصری کمبود ویتامین c، کوچکترین آثار و عوارض و ناراحتی در بدنش دیده نمی شد.

شربت سرکه و عسل

از عسل و سرکه ترکیبی درست می کنند که دو برابر عسل و یک برابر سرکه است که اکسی مل نام دارد . بسیار خوشمزه بوده و مصرف طبی دارد .

شربت عسل (عسل محلول در آب )

یک یا دو قاشق غذا خوری را در یک لیوان ولرم مخلوط کرده و بنوشید.

شربت آب لیمو با عسل

یک یا دو قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و پس از سرد شدن بنوشید.

شربت آب پرتقال با عسل

الف: نصف لیوان آب پرتقال و نصف آب نارنگی را با مقداری عسل مخلوط نموده و پس از سرد شدن در یخچال با انداختن تکه های یخ در آنمصرف نمایید.

ب:زرده تخم مرغ را هم زده و با یک لیوان آب پرتقال مخلوط و مقداری عسل م کمی خامه به آن افزوده مصرف نمایید. می توانید از مخلوط کردن آب پرتقال و عسل هم شربت تهیه نمایید.

شربت عسل و شاه توت

نصف لیوان آب سرد را با نصف لیوان آب پوره شاتوت مخلوط کنید و مقداری عسل جهت شیرین شدن به آن اضافه کرده ودر آخر مقداری جوز هندی روی آن پاشیده .تکه های یخ در لیوان می اندازید و مصرف می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید