قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > کیک و شیرینی > طرز تهیه راحت و آسان چیزکیک انار

طرز تهیه راحت و آسان چیزکیک انار

فصل انار که از راه می‌رسد ایده درست کردن انواع و اقسام شیرینی و دسر و خورش و پلو با این دانه‌های یاقوتی چشم نواز دست از سر آدم بر نمی‌دارد. یکی از این دستپخته‌های خوشمزه با انار چیزکیک انار است که در هر مناسبتی حسابی می‌درخشد. طرز تهیه راحت و آسان چیزکیک انار یخچالی بدون فر با پایه کیک یا بیسکوییت ساقه طلایی یا پتی‌بور برای مهمانی، تولد، شب یلدا و ولنتاین را از سایت آشپزی Heghineh  بخوانید.

طرز تهیه راحت و آسان چیزکیک انار

مواد لازم برای پایه چیزکیک انار

بیسکویت پتی بور ساده یا شکلاتی و یا بیسکویت ساقه طلایی: ۱ و ½ پیمانه پودر شده

کره بدون نمک آب شده: ۶ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لایه میانی و مایه چیزکیک انار

پنیر خامه: ۳ بسته یا ۶۵۰ گرم در دمای اتاق

عصاره وانیل: ۱ قاشق مرباخوری

پودر قند: ۱ و ½ پیمانه

خامه سنگین زده شده: ¾ پیمانه

دانه انار: ۱/۳ پیمانه

مواد لازم برای لایه روی چیزکیک

آب انار: ۱ و ½ پیمانه

ژله تمشک: ۱ بسته متوسط

مواد لازم برای لایه روی چیزکیک

آب انار: ۱ و ½ پیمانه

ژله تمشک: ۱ بسته متوسط

طرز تهیه راحت و آسان چیزکیک انار

طرز تهیه چیزکیک انار

مرحله اول

برای درست کردن چیزکیک ژله و انار یخچالی به یک قالب کمربندی کیک سایز ۸ یا ۲۰ سانتی‌متری نیاز دارید. (اگر قالب کمربندی یا قالب کیک ندارید از یک ظرف پیرکس که در برابر سرمای فریزر دوام دارد استفاده کنید). ابتدا کراست یا پایه چیزکیک را درست کنید. بیسکویت‌ها را در دستگاه غذاساز خرد و پودر کنید. سپس کره آب شده را با بیسکویت مخلوط کنید. مایه بیسکویتی را با دست ورز دهید تا دانه‌های بیسکویت مثل دانه‌های شن به هم بچسبند سپس با لیسک پایه بیسکویتی را صاف و یکدست کنید. حالا کف قالب چیزکیک را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس پایه بیسکویتی چیزکیک را در آن بریزید. با لیسک حسابی کراست بیسکویتی را در قالب صاف و هموار کنید. قالب چیزکیک را تا پایان درست کردن مایه چیزکیک داخل فریزر بگذارید. ذکر این نکته ضروری است که برای پایه چیزکیک از کیک اسفنجی هم می‌توانید استفاده کنید. به همین منظور باید کیک اسفنجی ساده یا شکلاتی را خرد کنید و به شکل پودر درآورید و به همین ترتیب در قالب کیک و در فریزر بگذارید.

مرحله دوم

برای درست کردن لایه میانی و مایه اصلی چیزکیک  در یک کاسه بزرگ پنیرهای خامه‌ای را برزید و کمی با حالت ضربه‌ای هم بزنید و سپس عصاره وانیل و پودر قند را اضافه کند. با سرعت متوسط به مدت ۳ الی چهار دقیقه هم بزنید تا شکر کاملا در پنیر ناپدید شود. حالا به آرامی خامه را در چند مرحله اضافه کنید و مرتب هم بزنید. به مدت ۱ الی سه دقیقه با سرعت کم هم بزنید و سپس به مدت ۱ الی دو دقیقه با سرعت بیشتر هم بزنید. مایه پنیری را روی پایه بیسکویتی بریزید و با لیسک خوب صاف و هموار و یکدست کنید. قالب کیک را دو بار به آرامی به کنار سطح کار بکوبید تا حباب‌های مایه پنیری خارج شوند. سپس دانه‌های انار را روی آن بریزید. حالا چیزکیک را داخل فریزر بگذارید. یادتان باشد برای درست کردن چیزکیک انار از پنیر ماسکارپونه هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله باید ژله انار را درست کنید. برای این کار ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب را در یک قابلمه شیرجوش بریزید و وقتی به جوش آمد پودر ژله را به آن اضافه کنید. پودر ژله را در آب حل کنید و وقتی کاملا حال شد ۱ لیوان آب انار سرد به آن اضافه کنید. اجازه بدهید ژله در دمای اتاق خنک شود و سپس به آرامی با قاشق روی مایه پنیری چیزکیک بریزید. چیزکیک انار را به مدت ۸ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود و کاملا خودش را بگیرد. برای برش چیزکیک از یک چاقوی گرم استفاده کنید تا چیزکیک به خوبی برش بخورد.

*نکته: چیرکیک انار را بدون قالب کمربندی و در قالب‌های یک نفره یا لیوان‌های مورد نظر خودتان به همین ترتیب هم می‌توانید درست کنید که یک ایده عالی برای جشن‌ها و مهمانی‌ها است.

منبع وبلاگ کوروش

دیدگاهتان را بنویسید