قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > طرز تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به

میوهٔ بـِه دارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریباً گس دارد.[با این حال وقتی به پخته می‌شود بو و طعمی بسیار خوش دارد. برای کمپوت مناسب است و به صورت مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد.

ه سرشار از ویتامین‌های آ و ب، و املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است و صد گرم آن تولید ۱۱۲ کالری انرژی می‌کند. به مقوی قلب، معده و اعصاب است، و دمنوش آن آرامبخش است .

طرز تهیه مربای به
طرز تهیه مربای به

مواد لازم برای مربا به :

 به ١ کیلو 
شکر  ١ کیلو
 گلاب ۲ قاشق غذاخوری 
هل  کمی
آب  به مقدار لازم

طرز درست کردن مربای به :

برای طرز تهیه مربای به ابتدا به ها را بشویید و پوست آن را بگیرید و به روش دلخواه خرد کنید و سپس داخل قابلمه بریزید و تا جایی که روی آن را آب بگیرد آب بریزید و اجازه بدهید روی حرارت بماند تا آب به جوش بیاید.

وقتی آب به جوش آمد شکر را بریزید و در قابلمه را بگذارید ۱ ساعت بعد در قابلمه دمکنی بگذارید و مربا را دم بگذارید ۳_۴ ساعت که گذشت دمکنی را بردارید و هل و گلاب را بریزید مجددا ۱ ساعت دیگر اجازه بدهید روی حرارت بماند در آخر کمی آبلیمو بزنید و وقتی یکی دو جوش خورد زیر قابلمه را خاموش کنید.

نکاتی برای طرزتهیه مربای به:

  مربای به اگر خوب تهیه شود بسیار خوشرنگ و زیبا می شود که در ضمن خیلی خوشمزه هم هست در غیر این صورت قهوه ای رنگ و حالت له شده به خود می گیرد.

 برای قرمز شدن مربا به بهتر است آن را در قابلمه مسی بپزید.

دیدگاهتان را بنویسید