قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > طرز تهیه پیتزای یونانی

طرز تهیه پیتزای یونانی

طرز تهیه پیتزای یونانی
طرز تهیه پیتزای یونانی
مواد خمیر پیتزا

¾ پیمانه آب گرم

۱ ق غ مخمر
½ ق غ عسل
۱½ ق غ روغن زیتون
دو پیمانه و ۲ ق غ آرد سفید
¾ ق چ نمک
¼ چیمانه آرد ذرت

مواد سس پیتزا

۱ ۱/۲ پیمانه سس گوجه و سیر
۱ حبه سیر
۱/۴ ق چ پونه

مواد پیتزا یونانی

بمقدار لازم پنیر موزارلا
بمقدار لازم آرتیچوک
بمقدار لازم زیتون سیاه
بمقدار لازم گوجه گیلاسی
بمقدار لازم پیاز قرمز
چند قطره روغن زیتون
بمقدار لازم پنیر فتا

آماده سازی خمیر پیتزا

آب گرم را در کاسه ای بزرگ ریخته، مخمر را اضافه کنید و بدون اینکه هم بزنید ۷ دقیقه بگزارید بمانید تا مخمر فعال شود. از آب داغ استفاده نکنید زیراکه مخمر خراب خواهد شد.

اکنون عسل و روغن زیتون را اضافه کرده تند هم بزنید سپس آرد و نمک را اضافه و ورز دهید تا خوب باهم ترکیب شوند. اگر از مخلوط کن استفاده می کنید از سرعت ۲ روی حالت خمیر زدن استفاده کنید. در آخر خمیر باید حالت چسبناک به خود بگیرد.

روی خمیر را با سلیفون پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در دمای اتق استرات بدهید تا حجم آن دو برابر شود، نیز می توانید خمیر را در فر با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد یا ۱۰۰ درجه فارنهایت استراحت دهید.

آماده سازی سس پیتزا

تمام مواد سس را در تابه ای کوچک ترکیب کرده و روی حرارت متوسط روبه بالا تفت دهید و بجوش بیاورید تا به حدود یک سوم کاهش یابد یا آب آن تنخیر شود. اگر سس آبکی باشد خمیر را خیس و پیتزا بیش از حد آبدار می شود. سس در مرحله ی استفاده باید خنک شود اگر فرصت کمی دارید سس را در کاسه ای ریخته و در کاسه ی دوم حاوی آب و یخ حمام دهید.

آماده سازی و پخت پیتزا یونانی

سخاوتمندانه آرد ذرت را کف تابه ی فر بپاشید، این عمل نان را ترد می کند و مانع از چسبیدن آن به تابه می شود. اگر آرد ذرت ندارید از تابه ی روغنی یا نچسب استفاده کنید.

دست ها و سطح کار را با روغن زیتون چرب کنید، خمیر را به سطح روغنی انتقال و به سه قسمت مساوی برش دهید. با کمک دست هر تکه را تا حدود ۲۰ سانتیمتر یا ۸ اینچ گرد باز کنید و به تابه ی فر انتقال دهید.

یک سوم از سس را برای هر تکه خمیر استفاده و آنرا روی خمیر گسترش دهید و دقت کنید کمی مانده به لبه ی خمیر سس نزنید. مقدار زیادی پنیر موزارلا ریخته پهن کنید و اکنون از مواد باقیمانده به ترتیب آمده در لیست روی آن به مقدار دلخواه بریزید، این مرحله واقعا سرگرم کننده است.

پیتزا را در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ فرنهایت به مدت ۱۵ دقیقه بپزید تا خمیر ترد و مواد روی آن بپزد.، پنیر آب خواهد شد و در نقاطی به رنگ طلایی در خواهد آمد.

و بالاخره پیتزای یونانی، مدل مورد علاقه ی من : طبق دستور بالا سس و پنیر را پهن کرده و مواد را به ترتیب لیست روی خمیر بریزید و پس از پخت کمی روغن زیتون بکر و خرده های پنیر فتا را روی آن بپاشید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید