قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > علائم تب یونجه را با کرونا اشتباه نگیرید

علائم تب یونجه را با کرونا اشتباه نگیرید

در حالی که فصل گرده‌افشانی گیاهان به طور معمول تا پایان ماه مارس(اسفند – فروردین) آغاز نمی‌شود، عوامل مختلفی می‌توانند باعث شروع زودرس آن گردند؛ عواملی مانند تغییرات آب و هوایی.

به گزارش نشریه بریتانیایی سان، متخصصان می‌گویند کسانی که به گرده آلرژی دارند، با علائم تب یونجه کاملاً آشنا هستند. اما برای کسانی که برای اولین بار تب یونجه را تجربه می‌کنند، علائم عبارتند از: آبریزش یا انسداد بینی، عطسه و سرفه، خارش یا آبریزش چشم. تب یونجه عبارت‌ است‌ از یک‌ واکنش‌ حساسیتی به‌ مواد حساسیت‌‌زای موجود در هوا که‌ چشم‌‌ها، بینی‌، سینوس‌ها، گلو و لوله‌‌های‌ برونش موجود در ریه‌ها را گرفتار می‌‌کند و بیشتر در فصل بهار و تابستان رخ می‌دهد.

در این میان سه علامت اصلی کووید−۱۹ عبارتند از: تب، سرفه مداوم و از دست دادن حس بویایی و چشایی. علائمی که می‌توان برخی از آنها از جمله سرفه یا تغییر حس بویایی را در مبتلایان به تب یونجه نیز دید.

برای شناسایی تفاوت بین تب یونجه و کووید−۱۹ باید بدانید که اگر مخاط بینی شما شفاف، نازک و آبکی باشد، احتمال دارد به تب یونجه دچار شده باشید. تب یونجه با این که نام “تب” را به همراه دارد، ولی همراه با تب نیست و بثورات پوستی دیده شده در مبتلایان به کرونا، در این عارضه دیده نمی‌شود. با این حال گاهی اوقات پوست در تماس مستقیم ماده حساسیت‌زا می‌تواند تحریک شود. در ضمن تب یونجه به هیچ وجه مسری نیست.

طبق اعلام بنیاد آلرژی بریتانیا، یکی از بهترین راه‌های مقابله با تب یونجه ماندن در خانه است.

اما اگر بیرون بروید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین این علائم انجام دهید.

موهای خود را ببندید و بیرون از خانه کلاه بپوشید تا ذرات گرده در موهای شما گیر نکند. از عینک آفتابی که به درستی چشم را بپوشاند، استفاده کنید.

هیدراته باشید و مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید.

شب قبل از خواب دوش بگیرید تا گرده‌ها از روی موها و پوست شما پاک شود.

برای جلوگیری از ورود گرده به خانه، پنجره‌ها و درها را ببندید و به طور دائم خانه را با جاروبرقی پاک کنید تا ذرات گرده از بین برود.

لباس‌های شسته‌شده خود را به جای فضای باز، در داخل خانه خشک کنید تا از چسبیدن ذرات گرده بر روی لباس جلوگیری شود.

حیوانات خانگی می‌توانند ذرات گرده را با خود حمل کنند. آنها را از اتاقی که می‌خوابید دور نگه دارید.

قرص‌ها و کپسول‌های آنتی‌هیستامین می‌توانند بیشتر علائم تب یونجه از جمله عطسه، خارش، آبریزش چشم، تحریک پوستی و … را تسکین دهند.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید