قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > عکاسی از مدل لباس دخترانه

عکاسی از مدل لباس دخترانه

اولین گام در عکاسی از مدل لباس دخترانه این است که با او ارتباط مناسب برقرار کنید. اغلب افراد، حتی مدل‌های باتجربه، در مقابل دوربین احساس اضطراب و ناراحتی پیدا می‌کنند. این احساس، گاه به حدی منفی و آزاردهنده است که روی کیفیت عکاسی لباس نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

با توجه به گفته‌ها  فراموش نکنید که در ابتدای کار زمانی را به یک گفتگوی صمیمی بگذرانید و در میان آن، در خصوص ایده‌ها، اهداف و برنامه‌هایی که برای عکاسی مدلینگ دارید توضیحاتی ارائه دهید.

این کار، به مدل‌تان کمک می‌کند که احساس اضطراب کمتری داشته باشد و به او فرصت می‌دهد تا ضمن درگیر شدن با فرآیند عکاسی، با ایده‌ها و خلاقیت‌های خود کار شما را نیز بهبود ببخشید.

فراموش نکنید اگر با مدل مثل یک مجسمه‌ی زنده یا مانکن برخورد کردید، ممکن است ناچار شوید زمان بسیار زیادی را به تکرار ژست‌های مختلف و شات‌های تکراری اختصاص دهید.

نکات عکاسی از مدل لباس دخترانه

عکاسی از مدل لباس دخترانه ممکن است در نگاه اولی کاری سخت و طاقت‌فرسا به‌نظر برسد. اما در حقیقت این‌طور نیست و شما می‌توانید با دانستن چند نکته، این کار را به راحتی انجام دهید.

در این مقاله از سایت http://www.mahpar.ir، نکاتی در مورد ژست‌ها و محیط‌های مناسب عکاسی ذکر خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری بگیرید.

بهتر این در زمان عکاسی، فواصل مناسب و منظمی را برای استراحت در نظر بگیرید.

انتخاب فضای مناسب و توجه به راحتی مدل

هنگام عکاسی از مدل لباس دخترانه، باید به محیط و دمای هوا توجه داشته باشید. برای مثال عکاسی در فضای باز از مدلی که در فصل زمستان پیراهن زنانه ساحلی پوشیده است، کار دیوانه‌کننده‌ای به نظر می‌رسد!

به‌علاوه، توجه به راحتی مدل نیز بسیار مهم است. باید قدرت تحمل و توان جسمی و ذهنی مدل خود را هنگام ژست‌دهی در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم حین عکاسی، استراحت‌های کوتاه و منظمی را برنامه‌ریزی کنید تا از فرسودگی روانی و خستگی جسمی مدل‌تان جلوگیری کنید.

توجه به محیط اطراف

محیط اطراف یکی دیگر از مواردی است که هنگام عکاسی از مدل لباس دخترانه (girlish outfit style) باید به آن دقت کنید. میزان امکانات محیط، فضای استراحت، عمومی یا خصوصی بودن محل عکاسی و امکاناتی نظیر اتاق پرو و… را درنظر داشته باشید و تلاش کنید محیطی را برگزینید که کار را برای مدل آسان‌تر کند.

همچنین، دقت کنید که از امنیت محل عکاسی غافل نشوید. این یکی از نکات مهم و فوق‌العاده حساس در کار است که عدم توجه به آن، ممکن است خسارات سنگینی به همراه داشته باشد.

ژست‌ها را توضیح دهید

بهتر است هنگام عکاسی، زمان مناسبی را به توضیح ژست‌ها اختصاص داده و فرصت کافی را برای تمرین و آزمایش در اختیار مدل قرار دهید.

هنگام عکاسی از یک مدل آماتور، کار را با ژست‌های آسان شروع کنید و به او اجازه دهید آرامش و تسلط خود را به دست بیاورد، سپس سراغ ژست‌های پیچیده و دشوار بروید.

توجه داشته باشید که روش ایستادن طبیعی افراد، اغلب چندان ایده‌آل نیست. ژستی که شما به مدل می‌دهید نیز ممکن است خوب در بدن او ننشیند یا برایش دشوار باشد. اینجاست که اهمیت توضیح ژست‌ها روشن می‌شود و کار را برای مدل و عکاس آسان می‌کند.

ژست‌های مناسب عکاسی از مدل لباس دخترانه

اکنون پس از مرور این نکات مقدماتی، بیایید چند ژست مناسب عکاسی از مدل لباس دخترانه را با هم بررسی کنیم. البته ژست‌های عکاسی دخترانه‌ی (Girl photography poses) زیادی وجود دارند که می‌توانید در کارتان از آن‌ها استفاده کنید. ما در اینجا به عنوان نمونه، تنها چند مورد را بیان خواهیم کرد.

پیش از شروع این توضیحات، خوب است توجه شما را به یک نکته‌ی ضروری در عکاسی مدلینگ جلب کنیم: فراموش نکنید در زمان عکاسی، به‌طور کلی تصویر نباید در نواحی مفصلی قطع شود. برای مثال آرنج، مچ‌های دست و پا و پایین زانوها از جمله نقاط ممنوعه برای برش تصویر محسوب می‌شوند.

ژست تکیه‌دادن

یکی از ژست‌های مناسب برای کاهش استرس سوژه، تکیه‌دادن است. در این ژست از او می‌خواهیم که در حالت ایستاده یا نشسته، به دیوار یا چیزی مشابه تکیه کند. در حالت نشسته بهتر است یک پا به‌صورت جمع شده و پای دیگر به‌صورت کشیده باشد.

ژست ایستادن

یکی دیگر از ژست‌های مشهور و مناسب عکاسی مدل لباس دخترانه، ژست ایستاده است. این ژست‌ها، بسته به محل قرارگیری دست‌ها و پاها انواع مختلفی دارند و برای نمایش جلوه‌ی لباس و شیوه‌ی طراحی لباس زنانه و دخترانهو دوخت آن بسیار مناسب‌اند.

برای مثال می‌توانید از مدل بخواهید یک پایش را صاف نگه داشته و پای دیگر را اندکی خم کند تا شبیه حرف s شود.

یا حتی می‌توانید از سوژه‌ی خود بخواهید که آرام‌آرام به‌سمت شما گام بردارد. سپس در این حالت، اطراف سوژه حرکت کنید و از زوایای مختلف عکس‌های بی‌نظیری را ثبت کنید.

ژست درازکشیده

یکی دیگر از انواع ژست‌ها برای عکاسی، ژست درازکشیده است. چند مدل مختلف برای عکاسی در این حالت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند به خروجی دلخواه‌تان برسید.

  • الف) درازکشیدن به پهلو: در این ژست، از مدل می‌خواهیم به پهلو بخوابد و یک دستش را به نرمی زیر خط فک خود قرار دهد یا با حرکت بازوهایش قابی را در اطراف بدنش ایجاد کند.
  • ب) درازکشیدن روی شکم: در این حالت، مدل روی شکم می‌خوابد و دست‌هایش را زیر در کنار صورت قرار می‌دهد. زانوها نیز می‌تواند به‌شکل خم یا صاف باشند.

مدل لباس دخترانه

ژست نشسته، یک ژست متمایز برای عکاسی مدلینگ است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید.

آیا تجهیزات خاصی برای عکاسی از مدل لباس دخترانه لازم است؟

هرچند شما می‌توانید حتی از دوربین موبایل نیز برای عکاسی مدلینگ استفاده کنید، اما داشتن تجهیزات استاندارد و حرفه‌ای شامل دوربین DSL-R ، بوم عکاسی و رینگ لایت مناسب به ثبت تصاویر باکیفیت کمک زیادی می‌کند.

بهترین مکان برای عکاسی از مدل لباس دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوکیشن‌های زیادی برای عکاسی مدلینگ وجود دارد.  به‌طور کلی محیط مناسب باید دارای نور کافی و مناسب باشد. همچنین، توجه کنید که بهتر است لوکیشن‌های طبیعی را براساس رنگ لباسی که قصد دارید از آن عکاسی کنید، انتخاب کنید.
لوکیشن‌های غیرطبیعی، مثل باغ‌ویلاها و… نیز بهتر است دارای رنگ‌های خنثی باشند تا رنگ لباس نما و جلوه‌ی مناسبی داشته باشد.

کلام آخر 

در این یادداشت، شما را با مهم‌ترین نکات پیرامون عکاسی از مدل لباس دخترانه آشنا کردیم. رعایت این موارد، می‌تواند به ثبت تصاویری باکیفیت و به‌یادماندنی منجر شود و کار شما را متمایز کند.

اگر هنوز سؤالی در ذهن‌تان هست، کارشناسان ماهپار آماده‌اند تا شما را راهنمایی کنند. پس همین الان از طریق بخش دیدگاه‌ها، پرسش خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید