قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > عیب یابی مشکلات صدای یخچال

عیب یابی مشکلات صدای یخچال

یکی از مشکلات عمومی که می تواند هر زمان برای هر یخچالی اتفاق بیفتد، تولید صدا های اضافی می باشد. آی پی امداد در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا عیب یابی مشکلات صدای یخچال را انجام دهید و همین طور دلیل هر نوع صدا را به تنهایی بررسی نمایید.

عیب یابی مشکلات صدای یخچال
عیب یابی مشکلات صدای یخچال

فهرست

  • عیب یابی مشکلات صدای یخچال
  • چرا یخچال صدای تق تق می دهد؟
  • چرا یخچال صدا زوزه کشیدن می دهد؟
  • چرا یخچال صدای قل قل می دهد؟
  • صدای موتور فن اواپراتور یخچال چگونه است؟
  • چرا یخچال صدای تق تق می دهد؟
  • چرا یخچال صدای اضافه می دهد؟
  • بررسی عیب یابی مشکلات صدای یخچال

عیب یابی مشکلات صدای یخچال

عیب یابی مشکلات صدای یخچال، به مجموعه ای از عیب یابی ها گفته می شود که هر کدام در جهت بر طرف نمودن مشکلات صدای یخچال برای ما مثر ثمر خواهند بود. از این رو آی پی امداد در این مطلب تمامی صدا هایی که امکان دارد از یخچال تولید شود را یک به یک مورد بررسی قرار داده است تا شما بتوانید به راحتی عیب یابی مشکلات صدای یخچال را در خانه انجام دهید. اگر میخواهید بدانید که چرا یخچال صدا میدهد؟ به خواندن ادامه دهید.

چرا یخچال صدای تق تق می دهد؟

تمامی یخچال های امروزی به سیسم برفک زدایی هوشمند مجهز هستند. این سیستم باعث می شود تا هر از چند گاهی المنت از کار بیفتد و برفک از بدنه اواپراتور یخچال پاک شود. امکان دارد که به دلیل گرم شدن المنت، در میان حجمی از برفک، صدا تولید شود. اما چون یک روال همیشگی به شمار می آید، چندان آزار دهنده نیست. در صورتی که این صدای یخچال غیر قابل تحمل شود، باید با نمایندگی تعمیرات یخچال تماس بگیرید.

اگر دستگاه شما برند دوو میباشد، برای عیب یابی، رفع مشکل و تعمیر یخچال دوو میتوانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

چرا یخچال صدای زوزه کشیدن می دهد؟

گاز مبرد داخل لوله ها و کمپرسور یخچال در حال گردش می باشد. امکان دارد که به دلیل فرسودگی و یا جنس بد لوله ها، گاز رسوبات و یا خوردگی هایی از موتور و یا لوله ها را با خود به گردش درآورد. به همین خاطر در زمان چرخش گاز مبرد در لوله ها و موتور، صدای زوزه کشیدن از یخچال تولید می شود. همین طور این خوردگی ها مانع از چرخش مناسب گاز مبرد در یخچال می شوند. از این رو باید در جهت بر طرف نمودن مشکلات صدای یخچال از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. به شما توصیه می کنیم که با نمایندگی های آی پی امداد در تماس باشید.

اگر یخچال بکو شما صدای زوزه میدهد، بهترین انتخاب برای عیب یابی و رفع مشکل استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال بکو میباشد.

چرا یخچال صدای قل قل می دهد؟
چرا یخچال صدای قل قل می دهد؟

چرا یخچال صدای قل قل می دهد؟

برخی از زمان ها به دلیل جا به جایی اولیه و نصب یخچال و یا حتی عوامل دیگر، امکان دارد که روغن داخل کمپرسور وارد لوله های کنداینور و یا اواپراتور شود. به همین خاطر درون لوله هاو یا ابتدای کمپرسور صدایی قل قل مانند خارج تولید می شود. در این زمان باید از یک تعمیرکار ماهر در جهت تخلیه گاز یخچال کمک بگیرید تا بتوانید مشکلات صدای یخچال را بر طرف کنید.

صدای موتور فن اواپراتور یخچال چگونه است؟

بهتر است در جهت جلوگیری از صدای موتور فن اواپراتور یخچال، در مدت زمان های مشخص، اقدامات لازم را در جهت سرویس دوره ای یخچال خود انجام دهید. چرا که در سرویس های دوره ای برای جلوگیری از مشکلات صدای یخچال، موتور فن روغن کاری می شود. در صورتی که موتور خشک و فرسوده باشد و به صورت روان کار نکند، با بدنه خود درگیر شده و از خود صدای اضافی تولید می کند.

چرا یخچال صدای تق تق می دهد؟

در صورتی که از یخچال خود صدا تق تق شنیدید و هم زمان موتور یخچال روشن نمی شود، این نوع از مشکلات صدای یخچال می تواند نشان دهنده خرابی رله استارت باشد. زمانی که رله خراب شده و یا آسیب دیده است، نمی تواند به صورت هم زمان ۲ سیم پیچ کمپرسور را در مدار قرار دهد و این صدا به گوش خواهد رسید.

چرا یخچال صدای اضافه می دهد؟

مشکلات صدای یخچال، می تواند به دلایل مختلفی باشد. به صور مثال لازم است بدانید که موتور یخچال بر روی بدنه و پایه یخچال سوار می شود. به طور معمول یک محافظ آن را در مقابل هر گونه ضربه محافظت می کند. کمپرسور بر روی لرزه گیر هایی لاستیکی سوار می شوند تا لرزش های موتور را خنثی کنند و از تولید صدای اضافی جلوگیری نمایند. اما اگر این اتصالات در جای خود محکم نباشند، امکان دارد که در زمان کار موتور یخچال، صدای اضافی از یخچال شنیده شود.

بهتر است در این زمان تمامی اتصالات را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که لرز گیر های لاستیکی خاصیت خود را از دست داده بودند، باید آن ها را تعویض نمایید. در این زمینه باید از یک تعمیرکار ماهر و یا یک تکنسین یخچال کمک بگیرید. همین طور می توانید با نمایندگی تعمیرات یخچال آی پی امداد در تماس باشید.

چرا یخچال صدای اضافه می دهد؟
چرا یخچال صدای اضافه می دهد؟

بررسی عیب یابی مشکلات صدای یخچال

همان طور که تا به این جای مطلب همراه ما بودید، متوجه شدید که مشکلات صدای یخچال می تواند به دلایل مختلفی باشد. از این رو بهتر است عیب یابی مشکلات صدای یخچال به صورت تخصصی انجام پذیرد و در هر کجا که فکر کردید تسلط ندارید و مهارت کافی برای این کار را ندارید، از یک تکنسین ماهر و یا یک تعمیرکار کمک بگیرید. به همین خاطر ما به شما توصیه می کنیم که در زمان نیاز بع عیب یابی مشکلات صدای یخچال با نمایندگی تعمیرات آی پی امداد در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید