قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > فواید روغن سیاه دانه برای ساقه مو

فواید روغن سیاه دانه برای ساقه مو

آیا می دانستید روغن سیاه دانه برای ساقه مو مفید است؟ آیا در خصوص این روغن اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله می خواهیم از سیر تا پیاز به این موضوع که روغن سیاه دانه چیست و چه فوایدی دارد بپردازیم.

سیاه دانه یک گیاه گل دار است که گل هایی به رنگ سفید و بنفش دارد. این گیاه در جنوب غربی آسیا، شمال آفریقا و جنوب اروپا یافت می شود. سیاه دانه به سبب فوایدی که دارد این روزها بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

خواص سیاه دانه

اولین و مهم ترین خاصیت سیاه دانه را می توان تقویت و رشد موها دانست. در واقع روغن سیاه دانه برای ساقه مو بسیار مفید می باشد و سبب تقویت ساقه موها می شود؛ همچنین این روغن باعث می شود تا موها بازسازی و ترمیم شوند.

دومین خاصیت مهم سیاه دانه را می توان رفع مشکلات پوستی دانست. در فصول سرد سال که پوست ها خشک می شوند و ترک می خورند می تواند رطوبت مورد نیاز برای پوست بدن را تامین نماید.

روغن سیاه دانه می توان باعث کنترل فشار خون شود. معمولا افرادی که فشار خون بالایی دارند با مصرف این روغن می توانند فشار خون خود را در حالت نرمال نگه دارند.

تقویت سیستم گوارش بدن نیز خاصیت مهم دیگر روغن های سیاه دانه به شمار می آید. استفاده از این روغن می تواند؛ باعث تسکین و همچنین بهبود مشکلات گوارشی نظیر حالت تهوع، سوء هاضمه، اسهال و یبوست شود.

روغن سیاه دانه خاصیت ضد دیابتی دارد. با توجه به تحقیقاتی که در خصوص این روغن شده است، باعث کاهش گلوکز خون و هموگلوبین در بدن می شود؛ همین موضوع سبب می شود تا بهترین گزینه برای مصرف افراد دیابتی باشد.

فواید روغن سیاه دانه برای ساقه مو
فواید روغن سیاه دانه برای ساقه مو

افرادی که مشکلات ناباروری دارند می توانند با مصرف این روغن تا حد زیادی مشکل خود را حل کنند. این روغن باعث افزایش اسپرم ها و همچنین تحرک اسپرم ها در بدن آقایان شود.

افرادی که به دنبال رسیدن به تناسب اندام و همچنین کاهش وزن هستند، استفاده از این روغن می تواند بسیار موثر باشد. مصرف این روغن باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند.

تقویت عملکرد کبد و کلیه نیز از دیگر مزیت استفاده از روغن سیاه دانه برای بدن می باشد. مصرف این روغن باعث می شود تا کبد و کلیه ها از هر خطری در امان بمانند.

چگونه سیاه دانه باعث تقویت ساقه موها می شود؟

روغن سیاه دانه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی نیلگون باعث می شود تا ساقه موها تقویت شوند. این روغن را می توان در صدر لیست داروهایی دانست که از ریزش مو جلوگیری می کنند. استفاده از این روغن حتی برای افرادی که دارای ریزش موی ارثی هستند نیز توصیه می شود.

پیشگیری از آسیب رسیدن به موی سر

رادیکال‌ های آزاد که روی پوست سر شما وجود دارد، موهایتان را تخریب می ‌کنند. روغن سیاه دانه آنتی اکسیدان های زیادی دارد که تمامی اثرات مربوط به رادیکال‌ های آزاد، روی مو را خنثی می‌ کند. 

چطور می توان از سیاه دانه استفاده کرد؟

استفاده از این روغن بسیار ساده می باشد. شما هم می توانید این روغن را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و یا آن را به غذاهای خود اضافه کنید. در ادامه به بهترین نحوه استفاده از این روغن شگفت انگیز می پردازیم.

شما این امکان را دارید تا سیاه دانه را بر روی بیسکوییت ها و یا شیرینی ها بریزید. می توانید قبل از پخت نان، این روغن را به آن اضافه کنید؛ همچنین این امکان را دارید تا با چاشنی های دیگر مخلوط کرده و بر روی غذا و یا سالاد خود بریزید.

نتیجه گیری

همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد؛ روغن سیاه دانه برای ساقه مو بسیار مفید می باشد؛ چرا که شامل نوعی آنتی هیستامین می باشد که همین ماده باعث می شود تا ساقه موها تقویت شوند.

تاکنون هیچ گونه عارضه ای در خصوص مصرف این روغن گزارش نشده است اما بهتر است از مصرف بیش از اندازه این روغن نیز خودداری نمایید چرا که ممکن است دارای عارضه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید