قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > قرص ونوستات چگونه باعث لاغری می شود؟

قرص ونوستات چگونه باعث لاغری می شود؟

ونوستات یکی از قرص های لاغری است که بعضی از افراد برای کاهش وزن و لاغری استفاده می کنند.اما قرص ونوستات چگونه باعث لاغری می شود؟

قرص ونوستات چگونه باعث لاغری می شود؟
قرص ونوستات چگونه باعث لاغری می شود؟

ونوستات تنها بخشی از برنامه کامل درمان چاقی و کنترل وزن است و مصرف این دارو به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌شود. در کنار این محصول باید رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد تا کاهش وزن به خوبی انجام پذیرد

ونوستات با مهار آنزیم‌های چربی سبب عدم هضم چربی می‌شوند و این چربی های گوارش نیافته از بدن دفع شده و لاغری اتفاق می افتد

قرص ونوستات چگونه باعث لاغری می شود؟

یکی از روش‌های درمان چاقی استفاده از داروهایی است که در زمینه چربی سوزی و جهت لاغری تولید شده است. قرص ونوستات دارویی است که در ایران به‌عنوان یکی از داروهای لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ونوستات با مهار آنزیم‌های چربی (لیپاز) سبب عدم هضم چربی می‌شود و این چربی‌های گوارش نیافته از بدن دفع می‌شود. کاهش جذب چربی، بدن را مجبور به استفاده از چربی‌های ذخیره‌ای خود می‌کند ازآنجاکه چربی‌ها عامل اصلی چاقی محسوب می‌شود، دارو با کاهش جذب چربی سبب کاهش وزن می‌شود.

بنابراین میزان تاثیر قرص چربی سوز ونوستات بر لاغری بسیار زیاد است بخصوص اگر مصرف آن همراه با رژیم غذایی کم کالری و ورزش باشد. علاوه بر لاغری، مصرف ونوستات خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افراد مبتلا به چاقی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

عوارض جانبی و احتمالی ونوستات:

باتوجه به اینکه قرص ونوستات مانع از جذب چربی می شود، چربی های هضم نشده در در روده باقی می ماند و سبب دل درد، اسهال و نفخ می شود.

برخی افراد هم ممکن است بی اختیاری مدفوع، شل شدن مدفوع و چرب بودن مدفوع را تجربه کنند. مصرف طولانی مدت قرص ونوستات مانع جذب ویتامین های محلول در چربی از قبیل ویتامین A، D، E و K می شود. به همین دلیل مصرف مولتی ویتامین به همراه این دارو توصیه می شود.

علاوه بر این ها، قرص ونوستات سبب عدم جذب برخی از داروها می شود و مشکلات دیگری از قبیل مسمومیت کلیه و … به وجود می آورد. افرادی که دارو مصرف می کنند و یا دچار بیماری هستند باید قبل از مصرف ونوستات حتما با پزشک مشورت کنند.

بیشتر پزشکان مصرف ونوستات را بیشتر از ۲۴ ماه توصیه نمی کنند. مقدار استفاده از این دارو در آزمایش ها سه مرتبه در روز به مقدار ۱۲۰ میلی گرم بوده است.

چطوری مصرف کنیم

۱ کپسول به همراه هر وعده غذایی و یا حداکثر ۱ ساعت بعد از غذا مصرف شود. اگر مصرف کپسول را به همراه وعده‌ی غذایی فراموش کردید، از مصرف ۲ کپسول به‌صورت همزمان برای وعده غذایی بعدی خودداری کنید و تنها همان ۱ کپسول مخصوص آن وعده را میل کنید.

لطفا دقت کنید

قبل از مصرف ونوستات، در صورت ابتلا به کم کاری تیروئید، دیابت نوع اول و یا دوم، اختلال در غذا خوردن، بیماری‌های کبد و یا سابقه ابتلا به سنگ‌های کیسه صفرا یا پانکراتیت و یا مصرف دیگر قرص‌های کاهش وزن، شرایط خود را به پزشک گزارش دهید.

از آنجا که استفاده از این دارو، باعث کاهش قند خون می‌شود بنابراین باید تغییرهایی در مصرف انسولین و داروهای پایین آورنده قند خون بیماران دیابتی ایجاد کرد و به همین دلیل مصرف این دارو در این بیماران توصیه نمی‌شود.

به‌طورکلی مصرف این داروهای چربی سوز برای کودکان، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی- عروقی و پرکاری تیروئید توصیه نمی‌شود.

در صورت ابتلا به بیماری‌های کیسه صفرا یا سندرم سوء جذب مزمن (عدم توانایی در جذب مواد غذایی و مواد مغذی مناسب)، توصیه می‌شود از این قرص استفاده نکنید.

ونوستات تنها برای درمان چاقی در بزرگسالان تجویز می‌شود. از دادن این دارو به افراد زیر ۱۸ سال جدا خودداری کنید.

این دارو تنها باید زیر نظر پزشک تهیه و مصرف شود.
قبل از مصرف کاتالوگ داخل جعبه را مطالعه نمایید.
درد معده و نفخ شکم از عوارض این دارو است.

بیشتر بخوانید:

چطور بدون تحمل گرسنگی لاغر شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید