قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی >  ماده اولیه ظروف چینی چیست؟

 ماده اولیه ظروف چینی چیست؟

ظروف چینی فروشگاه هومیت یکی از پرکاربردترین وسیله های پخت و پز است که بیش از هشت قرن است که در حال ساخت و تولید است و طی این مدت اساس تولید آن ثابت مانده و تغییرات جزئی به منظور بهبود کیفیت صورت گرفته.

بیشتر مردم از اینکه ظروف چینی حتی ظروف اوپال از جمله سرویس ۲۸ پارچه آرکوپال فروشگاه هومیت از خاک تهیه می شوند مطلع هستند, اما امکان دارد نوع خاک و ترکیبات آن را ندانند‌. بر اساس نحوه ساخت این ظروف باید از خاک رس, فلدسپات و سیلیس استفاده شود. یکی از مسائل مهمی که در ساخت این وسایل حائز اهمیت بوده, مقدار ترکیب این مواد با یکدیگر است که اصولا سازندگان ظرف های چینی بر اساس نوع ظرفی که می سازند، مقدار مواد را تغییر می دهند. در ادامه با نحوه ساخت این ظروف و سوال اینکه ماده اولیه ظروف چینی چیست؟ میپردازیم

مواد تشکیل دهنده و ماده اولیه ظروف چینی چیست؟

ظروف چینی فروشگاه هومیت از محبوب ترین ظروف بوده که از گذشته تا به امروز در طرح های متنوعی تولید شده است. این ظرف ها از متریالی خاص ساخته می شوند که در ادامه بیش تر به آن ها می پردازیم:

خاک رس

خاک رس مصرفی بسته به اینکه از چه مکانی تهیه و استخراج شده,دارای ناخالصی ها و ترکیبات متفاوت است و بر کیفیت محصول اثر می گذارد. اما با این حال همه خاک رس ها با دمای بسیار بالا و تحت گرمای شدید کیفیت شیشه ای پیدا می کنند.

 فلدسپات

فلدسپات نوعی ماده معدنی است که مواد تشکیل دهنده آن از جمله آلومینیوم, سیلیکات، فلینت و نوعی کوارتز سخت است. این ماده معدنی در این پروسه مانند یک شار عمل می کند. شار ها موادی هستند که دمای مورد نیاز برای حالت شیشگی را کاهش می دهند.

سیلیس

ترکیبات سیلیس از جمله اکسیژن و عنصر سیلیکون است که هر دو آنها در پوسته زمین بسیار فراوان هستند و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده سنگ ها هستند. سه شکل اصل خواص سیلیس کوارتز, اوپال و خاک است و همچنین استفاده آن در ساخت ظرف ها برای آسان شدن روند پختن ظروف بوده و بخش مهمی از شکل‌گیری و انسجام نهایی بدنه ظروف است. می توان گفت که سیلیس در میزان استحکام ظرف های چینی نقش دارد.

توجه کنید که با توجه به جزئیات مربوط به نحوه ساخت ظرف های چینی ممکن است از عناصر,کانی و ترکیبات دیگر در کنار این سه مورد نیز استفاده نمود. به طور مثال از ترکیبات حاوی آلومینیوم و اکسیژن می توان برای ایجاد استحکام بیشتر استفاده کرد, یا موادی مانند استاتین که خاصیت قلیایی کمی دارند در خمیر مایه اولیه چینی به کار گرفته شود. همچنین استاتین با نام سنگ صابون نیز شناخته می شود.

ویژگی های مهم ظروف چینی

قطعا جنس یک محصول، برای اکثر مشتریان اولویت اول است, چرا که همیشه کیفیت حرف اول را در یک کالا می زند و محصولی که به لحاظ جنس مرغوب باشد به برندی محبوب تبدیل می شود. از جمله ویژگی های مهم ظروف چینی برند و با کیفیت شامل موارد زیر است:

  • ظروف چینی بر خلاف ظرف های بلورین در برابر حرارت مقاوم هستند.
  • در تماس با غذا سریع داغ نخواهند شد.
  • این ظروف هنگام تغییر دما نمی شکنند.
  • در ساخت این ظروف هیچ مواد مضری به کار برده نمی شود.
  • به طور کلی این دسته از ظروف بهترین گزینه برای سرو غذا و نوشیدنی هستند.
  • مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نمی کنند.

مراحل ساخت ظروف چینی

ظرف های چینی فروشگاه هومیت در مقایسه با چینی زرین ایران در زندگی روزمره ما بسیار قابل استفاده و پر کاربرد است و از اهمیت فراوانی برخوردار است. فرایند تولید این ظروف به چند روش صورت می گیرد که در ادامه با یک نوع از آن ها آشنا خواهیم شد.

 آماده کردن مواد اولیه

بعد از اینکه مواد خام زیر نظر تولید کننده در وزن معینی آماده شد,لازم است که باز هم یک سری دیگر از مراحل آماده سازی سپری شود. ابتدا باید مواد را با دقت بالا خرد کرده و پس از ریز شدن خالص سازی انجام شود. بعد از انجام خالص سازی و مطمعن شدن از کاهش ناخالصی ها قبل از هر کاری مواد را باید به خوبی مخلوط کرد. در این مرحله از انواع مختلف خردکن‌ها, سنگ‌ شکن‌ ها,مولرها و یا آسیاب‌های چکشی استفاده می‌شود تا ذرات نهایی قطر ۲.۵ میلی متری پیدا کنند.

آماده کردن دوغاب (خمیر)

در این مرحله با توجه به اینکه نحوه ساخت ظروف چینی از چه روشی صورت گرفته پروسه های مجزایی انجام می شود. اگر شکل دهی بدنه مرطوب انجام شود خاک با آب ترکیب می شود و سپس فیلتراسیون مغناطیسی انجام می شود که باعث حذف آهن از خمیر می شود. اگر آهن موجود در خاک گرفته نشود باعث قرمز شدن بدنه شده و ظاهر ان را نامطلوب می کند به همین خاطر حذف آن ضروری است.

شکل دهی و قالب سازی ظروف چینی

فرم دهی ظروف به چهار شکل متفاوت صورت می گیرد,شکل‌دهی پلاستیکی نرم,شکل‌دهی پلاستیکی سخت, پرسینگ و فشار و ریختگری لغزشی

ولی باید توجه داشته باشید که هر کدام از این روش ها برای ساخت ظرف های مختلف است به طور مثال ممکن است برای ساخت قوری چینی روش شکل دهی پلاستیکی سخت بهتر باشد ولی برای بشقاب ریختگری لغزشی مناسب تر است.

نحوه پخت ظروف چینی

این مرحله بعد از شکل دهی انجام می شود و خمیر فرم دهی شده با حرارت ملایم روبرو می شود به طوری که آب موجود در لایه بیرونی آن رفته رفته تبخیر شود. حرارت داده شده کم, مدت زمان پختگی طولانی و در آخر ظرف نباید به پختگی کامل برسد.

 لعاب کاری

یکی از مراحل مهم در ساخت ظرف های چینی لعاب کاری است, برای این مرحله نیز مواد مجزایی نیاز است که باید با آب مخلوط شود. لعاب‌کاری، توسط ابزار رنگ‌آمیزی, پاشش ملایم, غوطه‌ور ساختن و یا حتی ریختن آرام, بر روی بدنه ظرف های چینی  انجام می شود.

پخت نهایی

در این مرحله ظرف های نیمه آماده و نیمه پخته و در عین حال لعاب کاری شده وارد کوره های کوچکی یا اتاقک های بزرگ پخت می شوند و با افزایش دما به پخت اصلی خواهند رسید. با خارج شدن از این مرحله ظرف چینی شما آماده است.

ظروف چینی فروشگاه هومیت

همه ما می دانیم که ظروف چینی فروشگاه هومیت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و کاربرد زیادی در زندگی ما دارند و از مهم ترین لوازم در آشپزخانه محسوب می شوند. شرکت هومیت با آدرس اینترنتی https://homate.ir با بیش از ده ها سال سابقه و شعب مختلف در سراسر ایران می تواند محصول با کیفیتی را به شما ارائه داده و نیاز شما را در این زمینه برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید