قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > ماسک صورت آلوئه ورا

ماسک صورت آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان  برای  درمان مشکلات پوست است. دارای مواد طبیعی  برای  درمان آکنه، آفتاب سوختگی و حتی چین و چروک وبرای درخشندگی بیشتر پوست.علاوه بر این، این گیاه به مرطوب کردن پوست کمک می کند و یک عامل ضد پیری خوب است.آلوئه ورا را می توان به شکل یک ماسک استفاده کرد و می توان به راحتی در خانه  آماده کرد.

ماسک صورت آلوئه ورا
ماسک صورت آلوئه ورا

۱-ماسک آلوئه ورا و شکر:

آلوئه ورا با دانه شکر بهترین راه  برای از بین بردن نقاط سر سیاه روی پوست است زیرا این ماسک به داخل پوست نفوذ می کند تا خاک، گرد و غبار، چربی و سلول های مرده را از بین ببرد.

روش تهیه و استفاده:

در یک کاسه، ژل آلوئه ورا و شکر را به خوبی مخلوط کنید. روی صورت و بر روی یک حرکت دایره ای بمالیدو سپس با آب بشویید

۲- آلوئه ورا با پودر پوست پرتقال و آب لیمو:

این ماسک غنی از ویتامین C است که باعث کاهش خارش پوست می شود و پوست را روشن می کند. همچنین در تسکین بثورات و التهاب ناشی از تابش بیش از حد خورشید کمک می کند.

روش تهیه و استفاده:

پودر پوست پرتقال و آب لیمور را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا یک خمیر بدست بیاید و به نقاط حساس پوست بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

۳- آلوئه ورا و گوجه فرنگی:

آلوئه ورا با گوجه فرنگی مناسب برای درمان آکنه و از بین بردن زخم ها و ضایعات پوستی است. این ماسک صورت آلوئه ورا غنی از ویتامین A و C به علت محتوای گوجه فرنگی آن است.

روش تهیه و استفاده:

مواد را مخلوط کنید. روی پوست صورت به آرامی ماساژ دهید۲۰ دقیقه  بعد با آب سرد شستشو دهید.

۴- آلوئه ورا با تخم مرغ:

آلوئه ورا با تخم مرغ پوست را تغذیه کرده و اثر ضد پیری دارد.  این ماسک استحکام و کشش پوست را افزایش می دهد و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

روش تهیه و استفاده:

تخم مرغ را با آلوئه ورا مخلوط کنید. روی صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ دقیقه  منتظر بمانید تا خشک شود. با استفاده از پنبه و آب سرد آن را پاک کنید.

منبع:نیو هلث ادوایزور

دیدگاهتان را بنویسید