قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > محافظت از پوست با روغن دانه چیا

محافظت از پوست با روغن دانه چیا

متخصصان پوست بر محافظت از پوست با روغن دانه چیا به عنوان تقویت کننده درخشندگی و محافظت از پیری زودرس پوست تأکید می‌کنند. با استفاده روزانه از روغن چیا که دارای خواص آنتی اکسیدانی، تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده است، می‌توانید از زیبایی پوست‌تان لذت ببرید.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که پوست به دلیل فشار ناشی از تاثیرات خارجی و سبک زندگی نامتعادل می‌تواند دچار مشکلاتی مانند از دست دادن نشاط و درخشندگی ‌شود. بنابراین روغن دانه چیا چه نقشی در حل مشکلات آن دارد؟

محافظت از پوست با روغن دانه چیا
محافظت از پوست با روغن دانه چیا

دانه های چیا به عنوان منبع مهمی از اسیدهای چرب، ویتامین، مواد معدنی، پلی فنل‌ و آنتی اکسیدان‌ است. روغن این دانه‌ها به دلیل سابقه بالاترین نسبت اسیدهای چرب با منشا گیاهی در جهان، از چند سال پیش وارد صنعت لوازم آرایشی شده است.

خواص روغن دانه چیا

این روغن از دانه‌های گیاه چیا استخراج می‌شود برای پوست‌هایی که از استرس و خستگی رنج می‌برند، مفید است. خواص آنتی‌اکسیدانی این روغن از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد اشعه ماورا بنفش، استرس، استعمال دخانیات و آلودگی محافظت می‌کند. همچنین، غنی بودن روغن دانه چیا در اسیدهای چرب و عناصر ملین به مرطوب‌سازی پوست و کاهش خشکی آن کمک می‌کند.

روش مصرف روغن دانه چیا

برای گرفتن نتیجه بهتر از روغن دانه چیا متخصصان پوست توصیه می‌کنند که روغن دانه چیا باید روی پوست تمیز استعمال شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از استفاده از کرم‌های روزانه مانند کرم ضد آفتاب و غیره از آن استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از روغن دانه چیا

بخاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی که این روغن دارد بهترین زمان استفاده از آن صبح است، که پوست را از معرض فشارهای محیطی محافظت کند. بنابرین به صورت روزانه، صبح و عصر می‌توان از این روغن برای پوست صورت استفاده کرد.

روغن دانه چیا را می‌توان به عنوان یک درمان سه ماهه از شروع فصل بهار استفاده کرد. این ماده قادر است فشارهای مختلفی که پوست در فصل زمستان در معرض آن قرار گرفته را جبران کند و نشاط و درخشندگی پوست را در فصل جدید به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید