قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

روزی که مردان از همسر آینده خود تقاضای ازدواج می کنند یا اصطلاحا شب خواستگاری، مطمئنا یکی از رویایی ترین و خاطره انگیز ترین شب های زندگی همه ما است؛ روزی که می‌توان زیبایی آن را با یک حلقه نامزدی درخشان و خاص تکمیل کرد!

محبوب ترین مدل حلقه نامزدی
محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

حلقه ازدواج در مراسم نامزدی به عنوان نمادی از عشق پایدار، هدیه داده می شود. حتما برایتان جالب است که بدانید این داستان از کی شروع شد و اولین بار با چه هدفی حلقه نامزدی بین زنان و مردان رد و بدل شد. در ادامه با ما همراه باشید تا داستان شروع استفاده از حلقه نامزدی را به عنوان نمادی از عشق توضیح دهیم و پس از آن به معرفی انواع پرطرفدار حلقه‌های نامزدی بپردازیم.

داستان حلقه نامزدی از کجا شروع شد

تقاضای ازدواج همراه با یک حلقه نامزدی، چه با یک سنگ الماس درشت بر روی آن و چه یک رینگ ساده، یک سنت دیرینه، به خصوص در فرهنگ غربی بوده است. برای بسیاری از ما دانستن نقطه‌ی شروع این سنت جذابیت دارد اما محققان به نتایج قطعی در رابطه با آن نرسیده اند. البته بر اساس شواهد موجود حدس‌هایی در این رابطه زده شده است که ما در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم.

هدیه دادن انگشتر نامزدی در زمان تقاضای ازدواج یک مرد از همسر آینده ی خود سنتی است که قدمت آن به دوران مصر باستان بر می‌‌گردد. در آن زمان مردم اعتقاد داشتند که دایره ها نماد ابدیت هستند در نتیجه زوج‌هایی که می‌خواستند ازدواج کنند حلقه هایی را رد و بدل می‌کردند تا نمادی باشد بر عشق جاودان آنها. در آن زمان شکل و متریال انگشتر نامزدی بسیار متفاوت از حلقه نامزدی جدید بود. مدل‌های اولیه از نی‌هایی ساخته شده بود که بافته شده بودند. انگشتی که عشاق برای قرار دادن حلقه از آن استفاده می‌کنند در ابتدا به این دلیل انتخاب شد که فکر می‌کردند رگی از این انگشت عبور می‌‌کند که مستقیم به سمت قلب می‌رود؛ که بعدها مشخص شد این باور اشتباه است. 

پس از آن رومیان باستان این سنت را به شکلی نزدیک تر به عصر مدرن آغاز کردند. مردان رومی حلقه نامزدی را به عنوان ارزش گذاری و نماد تعهد به زنان هدیه می‌دادند. البته شواهد نشان می‌دهد که در این دوران حلقه نامزدی بیشتر در مورد مالکیت زن برای مرد بوده است تا نماد عشق بین آن دو! ظاهرا مردان برای مراسم خاصی مثل مراسم نامزدی یک انگشتر طلا به همسر آینده ی خود هدیه می‌دانند اما پس از آن حلقه نامزد خود را با یک حلقه آهنی برای استفاده در خانه جایگزین می‌کردند.

سنت رومی‌ها به این شکل مدت زیادی دوام نیاورد و کم کم به شکل امروزی خود درآمد و تبدیل به معنایی از عشق و تعهد بین یک زن و مرد شد.

تغییر شکل ظاهری حلقه نامزدی به حدود سال‌های ۱۸۰۰ میلادی و کشف الماس در آفریقای جنوبی بر می‌گردد. تا پیش از آن حلقه ها ساده تر بودند و از مواد متفاوتی ساخته می‌شدند. اما با کشف الماس، حلقه نامزدی الماس وارد بازار شد. البته این نوع حلقه نامزدی در ابتدا فقط توسط خانواده‌های سلطنتی و ثروتمندان رد و بدل می‌شد اما کم کم با بهتر شدن اوضاع اقتصادی، مردان تشویق شدند تا حقوق چند ماه کار خود را برای خرید یک حلقه الماس جمع کنند تا عشق زیاد خود را از این راه به همسر آینده شان نشان دهند. در یک دوره ای از تاریخ هرچه الماس روی انگشتر نامزدی درشت تر بود نشان از عشق بزرگتر مرد به زن داشت (گرچه نمی توان توان مالی مردان را در این رابطه نادیده گرفت).

از این زمان به بعد الماس به عضو اصلی حلقه‌های نامزدی تبدیل شد و یکی از معروف‌ترین کمپین های تاریخ با عنوان “A Diamond is Forever” راه اندازی شد. امروز در قرن بیست و یکم شاید به ندرت شاهد ازدواجی باشیم که در آن مرد و زن از حلقه نامزدی به عنوان نمادی از ماندگاری عشقشان استفاده نکرده باشند.

جالب است بدانید در جوامع غربی از هر پنج نفر یک نفر بین ۷۵۰ تا ۳۰۰۰ پوند برای خرید حلقه نامزدی هزینه می‌کند! این هزینه ی زیاد نشان دهنده ارزش و اهمیت حلقه نامزدی در زمان تعهد مرد و زن است. قیمت حلقه نامزدی الماس بسیار بالا است و هر کسی از عهده خرید آن بر نمی‌آید. اما مدل هایی با الماس های کوچکتر و کیفیت پایینتر نیز وجود دارند که شاید اکثر ما بتوانیم از بین آنها حلقه‌ی دلخواه خود را پیدا کنیم.

انگشتر سولیتر - محبوب ترین مدل حلقه نامزدی
انگشتر سولیتر – محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

انگشتر سولیتر – محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

حلقه نامزدی یکی از خاص ترین جواهراتی است که در طول زندگی هدیه می‌گیریم و تمام جزئیات آن از اندازه و رنگ سنگ گرفته تا نوع طراحی آن برای گرفتن جواب بله از عزیزانتان مهم هستند! لازم نیست حتما یک مدل گران قیمت بخرید، اما همیشه سعی کنید خاص ترین مدل را که مطابق با سلیقه طرف مقابلتان است انتخاب کنید و در یک فضای شاعرانه آن را در دستان عشق زندگی خود کنید. این هدیه ای است که تنها یک بار در زندگی به فردی می‌دهید که عاشق او هستید، پس با دقت آن را انتخاب کنید!

معروف ترین و پرطرفدارترین مدل حلقه نامزدی، انگشتر سولیتر است که در طرح های مختلفی در بازار وجود دارد. انگشتر سولیتر(Solitaire) ریشه در کلمه‌ی لاتین solitarius دارد و به معنای تنها و منزوی است. با توجه به معنای این کلمه می‌توان حدس زد که به جواهری با تنها یک نگین بر روی آن، انگشتر سولیتر گفته می‌شود که به نام‌های انگشتر تک نگین و انگشتر تک تخمه نیز شناخته می‌شود. انگشتر سولیتر طلا همراه با تک نگین الماس به عنوان یکی از محبوب ترین مدل‌های حلقه نامزدی و ازدواج شناخته می‌شود.

طراحی انگشتر سولیتر زیبا به گونه‌ای است تا تمام حواس به سمت تک نگین روی انگشتر جلب شود و زیبایی آن دو چندان به نظر برسد. تک نگین ممکن است بر روی یک حلقه‌ی ساده قرار گیرد و یا روی حلقه ای طرح دار، اما این اصل که باید از تک نگین در آن استفاده شود تغییری نمی‌کند.

جالب است بدانید که به هر جواهری که در آن از تک نگین استفاده شده باشد سولیتر می‌گویند. این اصطلاح مختص انگشتر نیست و به عنوان مثال به گوشواره یا گردنبندی که تنها یک قطعه الماس روی آن سوار شده باشد نیز سولیتر گفته می‌شود.

محبوب ترین مدل حلقه نامزدی
محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

ما در ادامه برای ایده دادن، ۸ مورد از محبوب ترین مدل های حلقه نامزدی سولیتر را به شما معرفی می کنیم. 

۱٫ حلقه الماس هاله پنهان (Constance Hidden Halo Diamond Ring)

هاله‌ای از الماس‌های پنهان پایه ی این انگشتر را پوشش می‌دهند. علاوه بر آن تک الماس اصلی این انگشتر بر روی حلقه ای از الماس‌های کوچک سوار شده است.

۲٫ انگشتر الماس ورسای (Versailles Diamond Ring)

الماس‌های گرد و مارکیز به طور متناوب در پایه این انگشتر به کار رفته است که باعث زیبایی و متمایز بودن این حلقه زیبا شده است.

۳٫ حلقه الماس ویورلی (Waverly Diamond Ring)

در این مدل دور تا دور اصلی‌ترین الماس را یک نوار از الماس های ریز گرفته است. این الماس‌های کوچک به شکل بادیگارد‌هایی هستند که از زیبایی اصلی انگشتر محافظت می‌کنند. این انگشتر یکی از زیباترین و درخشان‌ترین انواع حلقه نامزدی است.

۴٫ انگشتر الماس نادیا (Nadia Diamond Ring)

این انگشتر زیبا دارای مجموعه‌ای خیره کننده از الماس های با برش برلیان و مارکیز است. برلیان در مرکز این حلقه قرار دارد و برش‌های مارکیز در کنار آن. برلیان با ۴ پنجه بر روی انگشتر نگه داشته می‌شود.

۵٫ حلقه الماس لوکس (Luxe Ballad Diamond Ring)

این حلقه نامزدی کلاسیک، دارای الماس‌های درخشان است که سه چهارم دور حلقه را پوشش می‌دهند و سنگ الماس مرکزی بر روی آنها شناور است.

۶٫ حلقه اله (Elle Ring)

این انگشتر سولیتر جذاب دارای یک نوار است که هرچه به الماس نزدیکتر می شود باریک تر شده و در نهایت به پایه ای برای نگهداری آن تبدیل می‌شود.

۷٫ انگشتر الماس کاپلا (Capella Diamond Ring)

انگشتر الماس کاپلا سادگی کلاسیک دارد. ۳ سنگ الماس در کنار یکدیگر جلوه ی خاصی به آن بخشیده‌اند. در این مدل ۲ الماس با برش گرد یک الماس بیضی شکل مرکزی را احاطه کرده‌اند.

۸٫ حلقه الماس باغ مخفی (Secret Garden Diamond Ring)

شاخه‌های ظریف انگشتر با غنچه های الماس مارکیز بر روی آن، به سمت سنگ الماس مرکزی پیچیده شده اند تا جلوه‌ای از زیبایی طبیعی را در معرض نمایش قرار دهند. این طرح از حلقه نامزدی یکی از خاص ترین مدل ها به حساب می‌آید و طرفداران ویژه‌ی خود را دارد.

پرطرفدارین مدل های حلقه نامزدی در ایران
پرطرفدارین مدل های حلقه نامزدی در ایران

پرطرفدارین مدل های حلقه نامزدی در ایران

چندین سال است که فرهنگ ها و مردم در سرتاسر جهان به سمت یکی شدن علایقشان پیش می‌روند. از بین رفتن مرزهای فرهنگی طی چند سال گذشته مردم دهکده جهانی را به سمت علایق مشترکی سوق داده است. اما هرچقدر هم که این علایق به هم نزدیک شوند باز هم اختلاف‌هایی به دلیل تفاوت در پیشینه فرهنگی، سنت و بسیاری عوامل دیگر در این بین وجود دارد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی چند نمونه از پرطرفدارترین مدل های حلقه نامزدی در ایران می‌پردازیم. این مدل ها عبارت اند از:

۱٫ حلقه برلیان طرح لاوسنس

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن است تعداد زیادی از افراد توان خرید انگشتر نامزدی با یک برلیان درشت را نداشته باشند. در این مدل، طراح با قرار دادن چند برش الماس کوچک در کنار هم، کاری می کند تا شبیه به یک الماس درشت به نظر برسند. این طرح می تواند یک گزینه‌ی مناسب، زیبا و اقتصادی برای شما باشد.

۲٫ حلقه و پشت حلقه برلیان طرح دریمی

این مدل مناسب طرفداران طرح های مینیمال و ساده است. در این حلقه به دور از هر گونه تزیینات اضافی یک تک نگین الماس خودنمایی می‌کند.

۳٫ حلقه ازدواج اسپلندور امیننت

 آخرین مدل این لیست باب میل ماکسیمال پسندان است. در این طرح علاوه بر نگین مرکزی، تعداد زیادی الماس در سایزهای مختلف کار شده است و به آن جلوه ای کلاسیک و پر زرق و برق می‌بخشد. 

همانطور که گفتیم حلقه‌های نامزدی به عنوان نمادی از عشق و تعهد شناخته می‌شوند و ارزش معنوی بالایی دارند. از همین رو باید در انتخاب آن حوصله به خرج داد و با بررسی طرح های متعدد تصمیم به خرید گرفت. شما چه طرفدار طرح های کلاسیک با تزیینات بیشتر باشید و چه طرفدار طرح های مدرن و ساده با سنگ های رنگی، ما در جواهری زمردی یک گزینه خوب برای شما داریم.

 انگشتر سولیتر
انگشتر سولیتر

دلایل محبوبیت انگشتر سولیتر

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که در میان تعداد بسیار زیادی طراحی‌های زیبا و خیره کننده ی جواهرات، چرا این مدل تا این حد معروف و محبوب شده است. دلایل متعددی در افزایش محبوبیت این طرح دخالت دارند اما می‌توان گفت شروع کننده‌ی آن برند تیفانی (Tiffany & Co) بود! تیفانی حلقه‌ی طلای سفید با تک نگین برلیان گرد را به شهرت بالایی رساند و نقطه‌ی عطفی را برای استفاده از انگشتر سولیتر به عنوان حلقه نامزدی و ازدواج رقم زد. علاوه بر تیفانی، برند دی بیرز (DeBeers) با راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی به طرح انگشتر سولیتر رونق بخشید.

از جمله دلایل دیگری که محبوبیت این طرح را به اوج رساند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انگشتر تک نگین به عنوان نماد عشق و تعهد

از زمان‌های قدیم الماس به عنوان نماد عشق و تعهد شناخته می‌شد اما شناخته شدن انگشتر تک نگین با این نماد به واسطه تبلیغات دو برند تیفانی و دی بیرز رخ داد. این دو برند با راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با مضمون عشق و ازدواج، انگشتر سولیتر را در سطح گسترده‌ای تبلیغ کردند. از آن زمان این انگشتر به عنوان نمادی از عشق و تعهد در بین جوانان یاد می‌شود.

  • ظاهر ساده و مینیمال انگشتر سولیتر

این انگشتر به دلیل سادگی و تقارن، جذابیتی کلاسیک و چشمگیر ایجاد می‌کند که قابل استفاده در هر نوع استایل و مراسمی خواهد بود. طرح سولیتر به دلیل تنوع در طرح های انگشتر تک نگین، برای دستها با فرم‌های گوناگون و رنگ‌های مختلف نیز مناسب خواهد بود.

برای افرادی که می‌خواهند کمی از سادگی فاصله بگیرند استفاده از الماس‌های رنگی و یا ترکیب الماس با طلای زرد یا رزگلد توصیه می‌شود.

  • طرفداران زیاد در بین سلبریتی‌ها

یکی از دلایل غیر قابل انکار مشهور شدن این طرح را می‌توان محبوبیت انگشتر سولیتر در بین افراد مشهور دانست. سلبریتی‌ها یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها در ترند شدن یک طرح را ایفا می‌کنند. این محبوبیت به خصوص در چند سال اخیر به شدت زیاد شده است تا جایی که بسیاری از خواننده‌ها، بازیگران و … حلقه‌ی ازدواج تک نگین در دستانشان دارند.

جواهری زمردی با قدمت ۱۵۰ ساله در صنعت طلا و جواهرات، محصولاتی به مشتریان خود ارائه می دهد که از لحاظ طراحی، ساخت و کیفیت در سطح بالایی قرار دارد. شما می توانید برای خرید جواهرات از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید.

۰۲۱-۵۵۶۲۲۷۱۵

۰۹۱۲۱۵۰۹۳۶۴

همچنین می توانید برای دیدن نمونه کارهای جواهر گالری زمردی، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Instagram: https://instagram.com/zomorodijewelry?utm_medium=copy_link

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

دیدگاهتان را بنویسید