قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه

خانه‌ی نیازمند تعمیر را می‌توان ارزان‌تر خریداری کرد اما بازسازی خانه نیازمند صرف زمان و هزینه‌ی بسیاری است. هرچند می‌توان این پروژه‌ی عظیم را به صورت اقتصادی انجام داد. تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل مختلف کار آشنا شوید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مرحله‌ی اول، قبل از خرید خانه نیازمند تعمیر، کامل آن را بررسی کنید:

قبل از خرید، دقت کنید و ساخت را کاملا بررسی کنید تا دریابید آیا این خانه ارزش بازسازی دارد یا خیر. بسیاری از مشکلات، مربوط به ساختار خانه است و حل آن مشکل است و مقرون به صرفه نیست. اما اگر مشکلات مربوط به خانه، قابل حل است و چندان اساسی به نظر نمی‌آید، می‌توان روی خرید آن فکر کرد. آیا نیاز است که پلکان را تعویض کنید؟ آیا لوله‌ها نیاز به تعمیر یا تعویض دارند؟ آیا وضعیت لوله‌ها خوب است؟ اگر خانه‌ی موردنظر، محل سکونت خودتان است، از یک فرد کاربلد راهنمایی بگیرید تا به شما موارد لازم را قبل از بازسازی، گوشزد کند.

مرحله‌ی دوم، تهیه‌ی لیست و طبقه بندی کردن اطلاعات:

خانه را کامل بگردید و یک لیست از تمام کارهایی که باید برای بازسازی انجام دهید، تهیه کنید. ایده‌هایی را که حین گشتن در خانه به ذهنتان می‌رسد، یادداشت کنید. جلسات و نقشه‌های اولیه را مرتب کنید و نگه دارید. از برنامه‌ی کاری افرادی که به کارتان می‌آیند یک کپی تهیه کنید. 

طرح اولیه بزنید. با مداد هر طراحی‌ای که فکر می‌کنید در طول پروسه به شما دورنمای بهتری می‌دهد، روی کاغذ بیاورید. لازم نیست که طرح‌ها حرفه‌ای و مهندسی شده باشند. در این مرحله می‌توانید از اینترنت و مجلات استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که دقیق‌تر و حساب شده با پیمان‌کار یا آرشیتکت صحبت کنید و از قبل بدانید که چه چیزی مد نظرتان است.

مرحله‌ی سوم، تصمیم بگیرید که چه مقدار از کار را خودتان انجام می‌دهید و چه مقدار برعهده‌ی پیمانکار است:

در نهایت انجام قسمتی از کارها برعهده‌ی خودتان است. هر چقدر کار تخصصی‌تر باشد، احتمال اینکه نیازمند کمک حرفه‌ای باشید، بیشتر است.

مرحله‌ی چهارم، تنظیم بودجه:

امکان دارد بیشتر پول شما صرف خرید خانه شود. پس لازم است که برنامه ریزی داشته باشید تا برای بازسازی پول کم نیاورید.

مرحله‌ی پنجم، محل زندگی خود را در حین بازسازی مشخص کنید:

باید محل سکونت خود را مشخص کنید چرا که خانه در حال بازسازی است. آیا می‌توانید در هال کمپ بزنید در حالیکه اتاق تازه رنگ شده؟ در نهایت باید مشخص کنید که به طور موقت در کدام قسمت خانه سکونت خواهید داشت تا پروسه‌ی بازسازی کامل شود.

مرحله‌ی ششم، برای شروع، برنامه ریزی کنید:

بسیاری از فعالیت‌های مربوط به بازسازی به هم دیگر وابسته هستند و برای انجام برخی از آن‌ها، باید برنامه ریزی کرد تا فعالیت‌ها پس و پیش انجام نشوند و بازسازی به مشکل برنخورد.

مشکلات اساسی را پیدا کنید و در صدد حل آنها برآیید. بسیاری از مشکلات در اولویت هستند و باید اول از همه رفع شوند.مثلا شیشه‌ی شکسته می تواند خطر آفرین باشد. هم چنین مشکلاتی نیز هستند که در آینده آسیب‌های اساسی و جدی‌ای به خانه وارد می‌کنند، مانند سقفی که چکه می‌کند. رفع اینگونه مشکلات نیز باید در صدر لیست قرار گیرد.

فعالیت‌هایی را که خود وابسته‌ی فعالیت‌های دیگر هستند، مشخص کنید.

مشکلات عمده را اول برطرف کنید مثلا در صورتی که می‌خواهید دیواری را به کلی تعویض کنید، رنگ زدن آن در ابتدای کار بیهوده است.

یا اینکه می‌توانید پروژه‌های کوچک و کم اهمیت‌تر را اول انجام دهید. این کار به شما اعتماد به نفس می‌دهد و کمک می‌کند تا انرژی بگیرید و باقی کارها را نیز انجام دهید. شروع هر کاری سخت است و به پایان رساندن آن احتمالا غیرممکن به نظر بیاید اما اگر قسمت کوچکی از پروژه را انجام دهید، خود به خود تشویق می‌شوید تا کار را به پایان برسانید.

پروژه‌های مربوط بهم را باهم انجام دهید. مثلا اگر قصد تعویض کفپوش را دارید، صدای جیر جیر کف را نیز از بین ببرید. 

مرحله‌ی هفتم، کارها را تقسیم بندی کنید:

سنگ بزرگ، نشانه‌ی نزدن است! کارها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا انجامشان برایتان راحت‌تر شود. مثلا هر دفعه یک قسمت از خانه را بازسازی کنید، و تا اتاقی تمام نشده به سراغ اتاق‌های بعدی نروید. این کار باعث می‌شود تا هزینه‌ها تقسیم شوند و یک دفعه به شما فشار نیاید.

مرحله‌ی هشتم، یک پروژه‌ی عظیم را تمام کنید:

اگر می‌خواهید از شر قسمتی از منزل، خلاص شوید، این کار را به یکباره انجام دهید تا در زمان صرفه‌جویی کرده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید