قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > معرفی ۵ محله گرون قیمت در تهران

معرفی ۵ محله گرون قیمت در تهران

تهران هم مثل همه‌ی شهرهای دنیا، شهر طبقاتیه! شهر طبقاتی که مرز اون با خونه های لوکس و  گرون قیمت از بقیه‌ی محله ها جدا شده. عمده ی این خونه های لوکس و لاکچری رو میشه در محله های منطقه ۱ تهران دید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این محله ها بیشتر آشنا بشید.

معرفی ۵ محله گرون قیمت در تهران
معرفی ۵ محله گرون قیمت در تهران

تجریش

محله تجریش یکی از معروف ترین محله‌های منطقه ۱ در تهرانه که محبوبیت زیادی بین مردم داره. وجود امام زاده صالح، بازار قدیمی، کوه دربند، کاخ سعدآباد و مراکز تجاری و تفریحی باعث شده که این محله به قطب گردشگری پایتخت ایران، یعنی تهران تبدیل بشه. تاریخچه‌ی این خیابون به ما میگه که اسم این محله در گذشته طجرشت بوده. و  به علت وجود آب و هوای مناسب، وجود امام زاده صالح، بازار قدیمی، کوه دربند و درکه توجه بسیار زیادی به این محله شده. مهم نیست تو چه فصلی دلتون چه میوه ای رو بخواد ! فقط کافیه سری به بازار میوه و تره ‌بار تجریش بزنید تا هر چیزی که دلتون می خواد رو پیدا کنید. رد شدن از کنار مغازه‌های قدیمی با معماری گذشته می تونه شما رو به تونل زمان ببره و حس خوب قدیم رو براتون تداعی کنه.

نیاوران

محله نیاوران یکی از مناطق مرفه نشین تهرانه که سبک جدید معماری در اون دیده میشه. بیشتر پنت هاوس های تهران و معروف ترین برج های اون در این محله ساخته شده. نیاوران از سمت شمال با ارتفاعات کلکچال و اردوگاه باهنر، از سمت جنوب با محله فرمانیه، از سمت غرب با تجریش و از سمت شرق با دارآباد همسایه است. طبق روایت های گفته شده، عده‌ای از ساکنین قدیمی این محله معتقدند که در نیاوران، برکه و نی‌زارهای بسیاری وجود داشته و به همین علت به اون نی آوران گفته می شده. نی آوران دیروز که حالا به نیاوران امروز تغییر کرده. اما این همه ماجرا نیست! و باید به این نکته هم اشاره کنیم که عده‌ی دیگری هم اسم این محله خوش آب و هوا رو به درخت های انار ربط میدن! و میگن که: به علت تعداد بالای درختان انار نام این محله نارون بوده و به مرور زمان به نیاوران تغییر کرده. اگر دوست دارید تا در محله‌ی خاص و  خوش آب و هوای تهران زندگی کنید، خرید آپارتمان در نیاوران گزینه‌ی بسیار خوبیست.

محمودیه

یکی دیگه از محله های مرفه نشین تهران محمودیه ست که در منطقه ۱ تهران قرار داره. تو محله‌ی محمودیه، بر عکس بقیه محله ها بیشتر خونه های قدیمی و ویلایی به چشم می خوره تا آپارتمان و یا برج های لوکس. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که امروزه ساخت و ساز رواج بیشتری در این محله داشته و برج های پر زرق و برق زیادی به چشم می خوره. نتیجه‌ی این ساخت و ساز ها رو میشه در مجتمع تجاری پالادیوم، مرکز خرید میلان و مرکز تجاری محمودیه دید. با خرید آپارتمان در محمودیه یک زندگی لوکس در محله‌ی خاص از تهران رو تجربه می کنید.

ولنجک

یکی از محله های منطقه ۱ که هم محبوبیت داره و هم مشهوره ولنجک یا همون بام تهرانه! ولنجک در کنار قله توچال واقع شده. قله‌ی توچالی که خودش به تنهایی دنیایی داره و با وجود داشتن امکانات تفریحی و رستوران و … به قطب گردشگری تهران تبدیل شده. علاوه بر این محله ولنجک، محل زندگی افراد خارجی بسیار زیادیه که در شرکت های ایرانی مشغول به فعالیت هستند. وجود دانشگاه، مراکز اداری، سفارت خونه، بیمارستان و … اهمیت این محله رو دو چندان کرده. به عنوان نکته پایانی در توضیح این محله باید به این موضوع اشاره کنیم که بیشتر خونه های این منطقه، ویلایی و با متراژ بالاست. اما این اواخر برج و پنت هاوس های لوکسم به جمع خونه های اون اضافه شده. اگر دوست دارید در محله‌ای زندگی کنید که امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در اون وجود داشته باشه، خرید آپارتمان در ولنجک بهترین انتخاب برای شماست.

الهیه

الهیه تهران، جزو یکی از محله های شیک و گرون قیمت تهران محسوب میشه. این محله از شمال با تجریش، از جنوب به چهار راه پارک وی، از غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به پل رومی محدود می شود.

جالبه که بدونید الهیه تنها محدوده‌ی تهران بوده که اجازه ساخت آپارتمان بیشتر از ۲ طبقه در آن وجود نداشته. اما حالا این محله پر از برج های لوکس و بسیار زیباست. یکی از معروف ترین خیابون های این محله فرشته است که برج های لوکس با معماری خاص در اون دیده میشه.

دیدگاهتان را بنویسید