قالب وردپرس افزونه وردپرس

من و دخترم

در بسیاری از خانواده‌ها یکی از نزدیک‌ ترین روابط بین مادر و دختر برقرار است این دو اغلب صمیمی هستند و یک رابطه احساسی پرمعنی بین آن‌ها حاکم است….
من و دخترم
من و دخترم

 (در سالم‌ترین خانواده‌ها نیز وجود مقداری تنش بین مادر و دختر خانواده عادی است) اما بعضی اوقات اتفاق می‌افتد که این رابطه به سمت تیرگی می‌رود تا جایی که حتی آن‌ها نمی‌توانند در یک اتاق بدون هیچ گونه مشاجره‌ای بمانند. اما مادر چگونه می‌تواند این رابطه گرم و صمیمی را دوباره برقرار کند؟

قبول کنید که واقعا به احساسات و سخنان دخترشان گوش کنید (و بالعکس) برای والدین این خلی مهم است که بتوانند فرزندانشان را با نظرات و دیدگاه‌های خود آشنا و همراه کنند اما یک نوجوان اغلب نیاز دارد که به او گوش بدهند، اگر ما به آن‌ها احترام بگذاریم و به اندازه کافی به آن‌ها گوش دهیم و احتمال این‌که آن‌ها هم به حرف‌ها ما توجه کنند بیشتر می‌شود.

اجازه دهید دخترتان بداند که شما به او اعتماد دارید و برای تصمیم‌گیری در برخی کارها از او هم کمک بگیرید. وقتی شما دخترتان را می‌بینید که در جهت مخالفت و نادرستی حرکت می‌کند به او بفهمانید که نگران هستید و چند مورد راهنمایی نیز به او پیشنهد کنید و محل را برای مدتی ترک کرده و این فرصت را به او بدهید که در مورد کاری که می‌خواهد انجام دهد فکر کند.

هر چه فرزندان ما بزرگ‌تر می‌شوند وادار کردن آن‌ها به انجام کارهایی که ما می‌خواهیم دشوارتر می‌شود. بزرگ‌تر شدن بچه‌ها به خصوص دخترها مساوی است با مواجهه بیشتر با مشکلات، با آن‌ها لج نکنید البته بعضی وقت‌ها ضروری است که به آن‌ها یک نتیجه سریع و منطقی تحمیل شود.

در مواقعی که دختر شما از کانون خانواده‌تان تخلف می‌کند باید از جای خود برخیزید و دیگر نظاره‌گر کارهای او نباشید بلکه با او صحیت کنید و به او بفهمانید که انتظار دارید دفعه دیگر بهتر عمل کند. بعضی مواقع سعی کنید با هم سرگرمی داشته باشید، فیلمی بگیرید (به انتخاب دخترتان) و با هم آن را تماشا کنید و یا با او به موزیک‌های مورد علاقه او گوش بدهید.

محدثه شفیعی

منبع: www.cyfc.umn.ede

دیدگاهتان را بنویسید