قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > میان‌وعده‌های سالم برای احساس سیری در طول روز

میان‌وعده‌های سالم برای احساس سیری در طول روز

به‌ گزارش Everyday Health؛ هرچه مدت بیشتری احساس سیری کنید، احتمال کمتری وجود دارد که به‌سراغ یک میان‌وعده ناسالم دیگر بروید، بنابراین، پروتئین به‌عنوان یک درشت‌مغذی، راه خوبی برای کنترل مصرف کالری است. در این مطلب میان‌وعده‌های سالم برای احساس سیری در طول روز ، معرفی خواهند شد.

یک میان‌وعده خوب، حاوی مقداری پروتئین برای کمک به سیر ماندن شما است.

منبع پروتئینی که می‌خورید البته بسیار مهم است. برخی از غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت قرمز یا پنیر پرچرب، می‌توانند مقدار زیادی چربی اشباع‌شده داشته باشند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

میان‌ وعده‌های سالم برای احساس سیری در طول روز
میان‌ وعده‌های سالم برای احساس سیری در طول روز

تخم‌مرغ آب‌پز

برای سال‌ها، تخم‌مرغ‌ها به‌دلیل محتوای کلسترول بالا، شهرت بدی داشتند. با‌این‌حال، این تفکر اخیراً تغییر کرده است. طبق گفته کارشناسان کلینیک مایو، روش‌های آماده‌سازی تخم‌مرغ (مانند سرخ‌کردن در روغن یا کره) و یا مصرف آن با غذاهای پرچرب (مانند بیکن، سوسیس و ژامبون) خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهند نه خود تخم‌مرغ.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از تخم‌مرغ به‌عنوان میان‌وعده، خوردن آن به‌ صورت آب‌پز است. یک کاسه از آنها را در یخچال خود نگه دارید تا یک میان‌وعده سالم فوری داشته باشید.

آجیل

یک میان‌وعده سالم و سرشار از پروتئین است. بعلاوه، آجیل سرشار از فیبر است که باعث می‌شود مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. در حالی که آجیل مملو از چربی‌های مفید برای قلب است، باید مراقب کالری آن باشید. به‌طور متوسط، روزانه تقریبا یک مشت انواع آجیل بدون نمک بخورید.

ماست یونانی

ماست یونانی غلیظ‌تر و خامه‌ای‌تر از ماست معمولی است و پروتئین بیشتری نسبت به آن دارد. از ماست یونانی و ترکیب آن با میوه‌های تازه، غلات یا آجیل لذت ببرید.

پنیرخامه‌ای کم‌چرب

این محصول لبنی مدت‌هاست که جزء اصلی لیست خرید افرادی است که مراقب سلامتی خود هستند، و دلیل خوبی هم دارد: این نوع پنیر، منبع عالی پروتئین است، با ۱۴ گرم پروتئین در هر یک‌دوم فنجان، و کمتر از ۱۰۰ کالری در هر وعده.

لوبیا سیاه

یک گزینه خوشمزه با تقریبا ۸ گرم پروتئین در نصف فنجان است. به سادگی، لوبیاهای پخته و آبکش‌شده، پیاز خرد شده، سیر خرد شده، گشنیز خرد شده، آب لیموترش و چاشنی‌های مورد‌علاقه خود را در مخلوط‌کن، مخلوط و به‌عنوان میان‌وعده آن را میل کنید.

دانه چیا

مانند بسیاری از دانه‌ها، دانه‌های چیا سرشار از کلسیم هستند. به‌گفته محققان دانشگاه هاروارد، چیزی که آنها را تا حدودی منحصر‌به‌فرد می‌کند، این است که منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، یک ماده مغذی مهم که التهاب و همچنین خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید