قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چگونه می توان سرعت رشد موها را بیشتر کرد؟

چگونه می توان سرعت رشد موها را بیشتر کرد؟

اینکه منتظر باشیم تا کمی موهایمان بلندتر شود ممکن است کمی خسته کننده باشد .اینترنت پر از راه هایی است که به شما پیشنهاد افزایش سرعت رشد موها را می دهد.اما ما فکر می کنیم ، ساده ترین راه تغییر رژیم غذایی شماست.چند تغییر ساده می تواند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کند. ما نیز بهترین و موثرترین نکات مراقبت از مو را جمع آوری کرده ایم. لطفا ادامه مقاله کامل را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

چگونه می توان سرعت رشد موها را بیشتر کرد؟
چگونه می توان سرعت رشد موها را بیشتر کرد؟

۱-تغییر رژیم غذایی:

پروتئین را در رژیم روزانه خود قرار دهید. مو و ناخن شما عمدتا از یک پروتئین به نام کراتین تشکیل شده است. رشد مو سه مرحله دارد:

۱- آناژن – زمانی که مو در حال رشد است .

۲-Catagen :زمانی که رشد مو رو به کاهش است.

 ۳- telogen زمانی که رشد متوقف می شود و  یا موها از بین می رود.

موها در صورت جذب نشدن پروتئین کافی سریعتر به مرحله سه می روند .مرغ، تخم مرغ و ماست یونانی منبع خوبی از پروتئین هستند. نیازهای پروتئین شما می تواند بر اساس وزن و شیوه زندگی شما متفاوت باشد. اکثر مردم نیاز دارند بین ۴۵ تا ۵۵ گرم  پروتئین در روز دریافت کنند.

۲-مصرف آهن و روی خود را افزایش دهید:

مواد معدنی مانند آهن و روی برای تولید پروتئین های موثر در رشد مو بسیار مهم هستند. کمبود آهن باعث ریزش مو می شود. شما می توانید آهن و روی را به طور طبیعی از غذاهایی مانند اسفناج، لوبیا و غذاهای دریایی دریافت کنید.

مقدار آهن و روی مورد نیازروزانه شما بستگی به سن، جنس و شیوه زندگی شما دارد. قبل از انجام تغییرات در مصرف مواد معدنی روزانه خود، با پزشک خود صحبت کنید.

۳-خوردن غذاهای غنی از ویتامین D و C:

ویتامین D برای رشد مو بسیار مهم است. ویتامین C نیز برای جذب آهن اهمیت دارد. ویتامین C در مرکبات، مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو موجود است. شما می توانید ویتامین D را از خورشید و مواد غذایی مانند شیر غنی شده و آب پرتقال غنی شده دریافت کنید.

۴-مصرف بیوتین و سایر ویتامین های خانواده B را افزایش دهید:

بیوتین و سایر ویتامین های B خانواده  می تواند به رشد موهای سالم کمک کند، بنابراین مطمئن شوید که این موارد در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند.

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که با مصرف روزانه یک مولتی ویتامین به اندازه کافی از این ویتامین ها دریافت می کنید. شما همچنین می توانید غذاهای غنی از این ویتامین ها را بخورید. تخم مرغ، پنیر، قارچ، بادام و گل کلم همه منابع خوب بیوتین هستند.

ویتامین B در ماهی، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات برگدار، نخود فرنگی و لوبیا وجود دارد. همچنین غذاهایی که با ویتامین های B، مانند غلات و نان غنی شده اند، را مصرف کنید.

۵- مصرف چربی های مفید:

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مو مورد نیاز است. آنها همچنین موهای شما را براق و سالم نگه می دارند. بدن شما این چربی را به طور طبیعی تولید نمی کند ولی شما می توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را از ماهی ، مکملها یا غذاهایی که با امگا۳ غنی شده اند دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید