قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > نقش ویتامین ب ۱۲ در کاهش وزن

نقش ویتامین ب ۱۲ در کاهش وزن

آمپول ها و قرص های ویتامین B12 در بین افرادی که امیدوار به درمان سریع کاهش وزن هستند، محبوب هستند. حتی برخی معتقدند که افزایش سطح ویتامین B12 به کاهش خستگی، افزایش انرژی و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند. با این حال، مطالعات در مورد مزایای این ویتامین در کاهش وزن، یافته های متناقضی را به دست آورده است.

نقش ویتامین ب 12 در کاهش وزن
نقش ویتامین ب ۱۲ در کاهش وزن

ویتامین B12 یک ویتامین محلول در آب است که برای عملکرد مغز، سلامت قلب، گلبول های قرمز و تشکیل DNA ضروری است. برخی تحقیقات بیان می کنند که سطح ویتامین B12 در خون با کاهش چاقی در کودکان و بزرگسالان مرتبط است. علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان می دهد که ممکن است بر چربی بدن و متابولیسم تأثیر بگذارد.

کمبود ویتامین B12 با افزایش از طریق وعده های غذایی یا مکمل ها کاهش می یابد. با این حال، اگر در رژیم غذایی خود ویتامین کافی دریافت می کنید، در این صورت، افزایش مصرف ویتامین B12 ممکن است به کاهش وزن شما کمکی نکند.

نقش ویتامین ب ۱۲ در کاهش وزن

ویتامین B12 یک ویتامین ضروری B است. برای حفظ سلامت بافت عصبی، عملکرد مغز و گلبول های قرمز ضروری است. ویتامین B12 به نام کوبالامین نیز شناخته می شود. کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به مشکلات عصبی دائمی شود.

ویتامین B12 مانند سایر ویتامین های گروه B یک ویتامین محلول در آب است. می تواند در آب حل شود و از جریان خون عبور کند. به این ترتیب ذخایر ویتامین B12 به مدت چهار سال در بدن انسان باقی می ماند. پس از آن، ادرار هر گونه ویتامین B12 اضافی را دفع می کند. ویتامین B12 عظیم‌ترین و از نظر فیزیکی پیچیده‌ترین ویتامینی است که ما مصرف می‌کنیم که تنها می تواند به صورت صنعتی با سنتز تخمیر باکتریایی تولید شود و به طور طبیعی در محصولات حیوانی وجود دارد.

منابع غذایی بالقوه ویتامین B12

محصولات حیوانی مختلف از جمله ماهی، گوشت، تخم مرغ و لبنیات سرشار از ویتامین B12 هستند. منابع گیاهی نسبتا کمیاب هستند. غذاهای غنی از ویتامین B12 عبارتند از:

شیر
پنیر
ماست
گوشت گاو
طیور
گوشت بره
ماهی مانند شاه ماهی و ماهی تن
تخم مرغ
شیر سویا و غلات صبحگاهی.

مکمل های ویتامین B12 به شکل قرص، کپسول، مایعات و قرص در دسترس هستند. همچنین اغلب در محصولات مولتی ویتامین یافت می شود. کسانی که ممکن است محصولات حیوانی غنی از ویتامین B12 را روزانه مصرف نکنند، می توانند برای رفع نیازهای تغذیه ای خود مکمل مصرف کنند

دیدگاهتان را بنویسید