قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چرا بعضی ها زودتر از دیگران پیر می شوند

چرا بعضی ها زودتر از دیگران پیر می شوند

براساس تحقیقات جدید دانشکده پزشکی و سلامت  نیوزلند ، افرادی که بزرگتر از سن و سال خود به نظر می رسند ، ممکن است سیر پیری را با سرعت بیشتری طی کنند. این تحقیق که براساس ارگانها ،سیستم ایمنی ، سلامت قلب و کروموزوم های افراد بین۶۰ تا ۳۰ سال انجام شده است ، به وضوح ارتباط بین پیری ظاهری بدن و سرعت پیر شدن درونی را نشان داد.

چرا بعضی ها زودتر از دیگران پیر می شوند
چرا بعضی ها زودتر از دیگران پیر می شوند

برای بیشتر جوانان ، سن بیولوژیکی در راستای سن شناسنامه ای افزایش می یابد اما ژنتیک و عوامل محیطی می تواند سرعت بالا رفتن سن بیولوژیکی را نسبت به آنچه شناسنامه شما پیش بینی کرده ، کاهش یا افزایش دهد. افرادی که دچار پیری زودرس شده اند ، تعادل کمتر و هماهنگی حرکتی ضعیف تری را از خود نشان می دهندو مشکلات بیشتری در بالا رفتن از پله ها و حمل اشیاء دارند.

این بدین معنی است که ما در همان سال های جوانی نیز می توانیم علایم پیری را در آنها ببینیم که حاکی از کاهش عملکرد جسمانی و ادراکی آنها است و مدتها پیش از آنکه بیماری های مربوط به دوران سالمندی خود شان را نشان دهند، اگر بتوانیم مشخص کنیم که چرا بعضی از افراد سریعتر از دیگران به لحاظ بیولوژیکی پیر می‌شوند ، می توانیم در این امر مداخله کنیم و خطر ابتلا به بیماری های ناشی از بالا رفتن سن را کاهش دهیم.

منبع

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید