قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان مهمترین کارخانه تولید کننده ورق های فولادی در ایران است . ورق سیاه فولاد مبارکه از نظر کیفیت ، سطح بالایی داشته و پر تقاضا ترین ورق فولادی در بازار آهن ایران است .  ورق سیاه فولاد مبارکه محصول خط نورد گرم کارخانه فولاد مبارکه است که اغلب به صورت رول تولید و به بازار عرضه می شود .عرض رول ها از ۶۰۰ تا ۱۸۵۰ میلیمتر متغیر است .  ضخامت ورق سیاه فولاد مبارکه نیز از ۱٫۵ تا ۱۶ میلیمتر متغیر است. در ادامه این مطلب به بررسی کمی و کیفی ورق سیاه فولاد مبارکه می پردازیم.

ورق سیاه فولاد مبارکه
ورق سیاه فولاد مبارکه

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه به صورت رول و شیت به بازار عرضه می شوند. در حالت شیت ورق به صورت صفحه های با ابعاد مشخص برش داده می شود و در حالت رول ورق به صورت لایه های در هم پیچیده بسته بندی می شود. معمولا پوششی از روغن به منظور براق شدن و جلوگیری از زنگ زدن روی سطح ورق مالیده می شود. استانداردهای متنوعی از ورق سیاه وجود دارد. از بین انواع ورق سیاه ، استاندارد ST37 و ST52 معروفتر هستند. ST37 پرکاربرد ترین نوع ورق سیاه می باشد.ST52 که در ساختار آلیاژی آن علاوه بر کربن ، نیکل و منگنز به کار رفته سختی بیشتری از ST37 دارد و دارای کاربرد های خاصی است. انواع دیگر ورق سیاه شامل ST22 ، ST24 ، ST33 ، ST44 می باشند.

آراد آهن
آراد آهن

کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه

کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه در صنایع بالا دستی و پایین دستی ایران گستره وسیعی دارد . ورق سیاه فولاد مبارکه به علت ضخامت کم و کیفیت بالایی که دارد بیشتر درخودرو سازی ، ساخت وسایل خانگی ، ساخت لوله ، ساخت انواع قوطی و پروفیل و تانکر سازی می باشد. ورق ST52 نسبت به ST37 سختی بیشتری داشته و فشار و خمش بیشتری را تحمل می کند ولی کاربرد کمتری از ST37 دارد و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد . جوش پذیری خوب یکی از مزیت هایی است که کاربرد ورق سیاه ST37 را شایع تر کرده است. به صورت خلاصه می توان کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه را  در موارد زیر دسته بندی کرد:

  • صنایع تولید لوازم خانگی و صنعتی
  • صنایع تولید خودرو و سایر صنایع حمل و نقل
  • صنایع ساخت سازه های فولادی  و ساختمان سازی
  • صنایع تولید لوله و پروفیل
  • پل سازی ، کشتی و سازه های دریایی
آراد آهن
آراد آهن

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به علت کیفیت بالایی که دارد به طبع از ورق های تولیدی در سایر کارخانه های تولید ورق که در ایران فعالیت می کنند بالاتر است. البته هر کارخانه به علت شرایطی که دارد قیمت ورق سیاه تولیدی خود را تعیین می کند.  کیفیت ورق که با شاخصی به نام st  تعیین می شود یکی از مهمترین معیار های تعیین کننده قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه است مثلا از بین ورق ST37 و ST52  که معمول ترین نوع ورق سیاه هستند، ST52 قیمت بالاتری دارد.. ابعاد و ضخامت از دیگر فاکتور های تعیین کننده قیمت هستند. ضخامت نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت انواع ورق سیاه می باشد . ورق نازک بار معمولا به ازای هر کیلوگرم ، قیمت بالاتری نسبت به ورق ضخیم بار دارد  . ورق شیت نیز به علت انجام عملیات برش روی آن از ورق رول گران قیمت تر است

آراد آهن
آراد آهن

قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه

قیمت روز ورق سیاه تحت تاثیر عوامل زیادی بوده و بر قیمت سایر محصولات فولادی اثرگذار است. عواملی همچون قیمت انرژی ، حمل و نقل، هزینه های مربوط به نیروی انسانی ،مواد اولیه ، شرایط سیاسی و تحریم ، میزان تولید و صادرات و عرضه و تقاضا می تواند بر قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه تاثیر گذار باشد. کارخانه فولاد مبارکه به عنوان مهمترین مرکز تولید و عرضه کننده ورق فولادی در ایران ، مهمترین مرجع تعیین کننده قیمت روز ورق سیاه در ایران است. میزان عرضه ورق توسط این کارخانه به شدت بر قیمت ورق سیاه تاثیز گذار است . شما می توانید جهت اطلاع از قیمت روز ورق سیاه لیست قیمت آن را در سایت اینترنتی آراد آهن ببینید . قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در سایت اینترنتی آراد آهن به صورت روزانه و لحظه ای به روز رسانی می شود . در ضمن شما می توانید جهت مشاوره برای خریدی بهتر و ثبت سفارش از طریق شماره تماس ۳۴۰۵۵-۰۳۱ با کارشناسان شرکت آراد آهن در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید