قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

کم کردن وزن یا تلاش مجدد برای کم کردن وزن، برای خیلی‌‌‌‏ها به‌‌‌‏طرز باورنکردنی‌‌‌‏ای ترسناک است. ترس از شکست، یا ترس از قربانی کردن خود، یا اینکه ندانیم از کجا شروع کنیم می‌‌‌‏توانند دلایل ناتوانی شما شوند. شاید شما تمام کتابهای مربوط به رژیم گرفتن را خوانده باشید یا در برنامه‌‌‌‏های مراقبت از وزن، ثبت‌‌‌‏نام کرده باشید و یا اینکه جدیداً روش پاکسازی با آب‌‌‌‏میوه را امتحان کرده‌‌‌‏اید، همه زودگذر بودند و خسته شدید و از اینکه به حالت دلخواه خودتان دست نیافتید آزرده شدید.

چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟
چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

یا شاید واقعا در کم کردن وزن موفق بودید و فقط در ثابت نگه داشتن و حفظ آن مشکل داشتید. می‌‌‌‏دانم و من هم تمام این مشکلات را داشتم. تا زمانی که یک فرمول لاغری را کشف نکرده بودم، نمی‌‌‌‏توانستم به وزن دلخواهم برسم. این فرمول نه‌‌‌‏تنها به من کمک کرد ۱۸ کیلو کم کنم، بلکه به ۹۹ درصد از مشتریانم کمک کرد با موفقیت وزن کم کنند و من اصلاً شوخی نمی‌‌‌‏کنم!

قبل از اینکه شروع به کم کردن وزن کنیم باید برای موفقیت خودتان هدفی را تعیین کنید. بدون داشتن هدف، رسیدن به آنچه که می‌‌‌‏خواهید، سخت خواهد بود. جوانب مثبت دستیابی به این هدف، باید بیشتر از عوامل منفی و فریبنده در شما باشد. پس برای اینکه تا آخر راه ادامه دهید، باید آگاه باشید که واقعاً چرا کاهش وزن برایتان مهم است.

تغییرات یک شبه بوجود نمی‌‌‌‏آیند و اگر برای آن به زندگی خود نظم ندهید، سخت است که ادامه داد. عوامل درهم و برهم و پارازیت‌‌‌‏ها را از بین ببرید و محیط خود را برای موفقیت آماده کنید.

مرحله اول: در مورد مسیر پیش رو روشن باشید

خیلی از مردم ادعا می‌‌‌‏کنند که می‌‌‌‏خواهند وزن کم کنند و مدام رژیم‌‌‌‏شان را عوض می‌‌‌‏کنند یا یک ورزش را دائماً ادامه می‌‌‌‏دهند و این کار آنها را به نتیجه‌‌‌‏ای که می‌‌‌‏خواهند می‌‌‌‏رساند.

بهانه‌‌‌‏هایی در مسیر رسیدن به موفقیت وجود دارد، مثل: وقت ندارم یا انرژی تمرین کردن ندارم و یا باید غذای سالم بخورم.

اگر درگیر این مسائل شوید باید از خودتان بپرسید: آیا واقعا می‌‌‌‏خواهم وزن کم کنم؟ و اگر این مسائل تقدم دارند پس آیا اصلا کم کردن وزن برایم اهمیت دارد؟ عمیقاً بیاندیشید. اگر دلایل‌‌‌‏تان برای تصمیم گیری به شما انگیزه لازم را نمی‌‌‌‏دهند پس خودتان حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد.

برای مثال، شما می‌‌‌‏گویید که می‌‌‌‏خواهید وزن کم کنید تا انرژی خود را افزایش دهید. عمیق‌‌‌‏تر بیاندیشید و از خودتان بپرسید: انرژی بیشتر داشتن چه اهمیتی دارد؟ شاید به‌‌‌‏خاطر اینکه می‌‌‌‏خواهید فعالانه با فرزندانتان سر و کار داشته باشید اهمیت داشته باشد و شاید به‌‌‌‏خاطر اینکه می‌‌‌‏خواهید پدر یا مادر خوبی برای فرزندانتان باشید پر انرژی بودن اهمیت داشته باشد.

پس پدر و مادر خوب بودن در این مثال فاکتور مهم و انگیزه برای وزن کم کردن است. این مسئله دیگر فقط شامل سلامتی و مراقبت از خودتان نمی‌‌‌‏شود؛ بلکه درباره مراقبت از افرادی که در مقابل آنها مسئول هستید نیز می‌‌‌‏باشد.

یک‌‌‌‏بار که درباره دلیل پشت تلاش برای وزن کم کردن خودتان آگاه شدید، می‌‌‌‏بینید که برای همیشه آن را ادامه می‌‌‌‏دهید.

مرحله دوم:  تکیه‌‌‌‏گاه‌‌‌‏های محکمی برای خود بسازید

در لحظاتی که کم می‌‌‌‏آورید یا ضعیف می‌‌‌‏شوید، اهمیت کاهش وزن به آسانی فراموش می‌‌‌‏شود. این دقیقاً زمانی است که تکیه‌‌‌‏گاه‌‌‌‏های محکم داشتن، ابزار قدرتمندی برای کمک به یادآوری شما است. برای هر ۵ حواس خود یک تکیه‌‌‌‏گاه بسازید که هر روز از آنها الهام بگیرید.

برای مثال اگر بیشترین انگیزه شما برای کاهش وزن، بیشتر بودن با فرزندانتان است، پس آنگاه یک عکس از زمانی که با فرزندانتان توپ بازی می‌‌‌‏کردید، می‌‌‌‏تواند یک تکیه‌‌‌‏گاه تصویری الهام بخش برای شما باشد. اگر سالم بودن می‌‌‌‏تواند الهام‌‌‌‏بخش شما در کاهش وزن باشد، با دست‌‌‌‏تان قلب خود را حس کنید و حفظ سلامت خود را یاد آور شوید و آنگاه این تکیه‌‌‌‏گاه حس لامسه، می‌‌‌‏تواند انگیزه لازم را در شما بوجود آورد.

وقتی با تکیه‌‌‌‏گاه‌‌‌‏ها ارتباط برقرار می‌‌‌‏کنید، از خودتان بپرسید: آیا در این لحظه دارم برای خودم بهترین انتخاب را می‌‌‌‏کنم؟

مرحله سوم: از بین بردن پارازیت‌‌‌‏ها

به محیط خانه و برنامه خود نظری بیاندازید و تصمیم بگیرید که چه چیزی نیاز به تغییر دارد.

وسایل درهم و برهم اغلب بازتاب اغتشاش در ذهن است و می‌‌‌‏توانند در ذهن آشوب بوجود آورند. البته که پاک کردن مسائل در هم و برهم و پارازیت‌‌‌‏ها این معنی را نمی‌‌‌‏دهد که تمام روز اتاق و کمدهای خود را تمیز کنید، بلکه به این معنی است که شما  دستپاچه و خسته نشوید.

یک مدل از بین بردن پارازیت‌‌‌‏ها، همانطور که مارلا سیلِی در کتاب “بازتاب سینک آشپزخانه” پیشنهاد می‌‌‌‏دهد، این است که در ۱۵ دقیقه ۲۷ چیز را پیدا کنید که بتوانید ببخشید، کنار بگذارید یا دور بریزید. این سه قلم را جمع کنید و ببینید چطور در یک لحظه خانه شما از آشفتگی در می‌‌‌‏آید.

برای موفقیت نیاز دارید تمام موانع را از سر راه بردارید. به‌‌‌‏عنوان مثال اگر معتاد خوردن بستنی هستید و می‌‌‌‏خواهید این عادت را ترک کنید، پس شاید این ایده‌‌‌‏ی خوبی باشد که بستنی‌‌‌‏های درون فریزر را به دوستان و همسایه‌‌‌‏ها بدهید.

یا اگر شما قصد دارید که ورزش را در برنامه روزانه خود اضافه کنید فکر کنید چه کارهایی باید انجام دهید و چه وسایلی نیاز دارید و چه چیزهایی در برنامه‌‌‌‏ی شما نیاز است تغییر کند. بعد از این، شما وقت دارید که خود را با برنامه جدید وفق دهید.

وقتی یک‌‌‌‏بار هدف خود را مشخص کردید و در مورد اهمیت آنها برای خودتان آگاه شدید، برای یادآوری خود تکیه‌‌‌‏گاه ساختید و همه پارازیتها را در مسیر رسیدن به موفقیت ازبین بردید، آنگاه آماده خواهید شد تا با شوق و اراده و وضوح بیشتر به مسیر خود در کاهش وزن ادامه دهید.

تایسون لِرنِر یک مربی سلامتی خصوصی دارای مجوز است. او بدون گرسنگی دادن و گذراندن ساعتهای بسیار در سالن‌‌‌‏های ورزش به خانم‌‌‌‏ها کمک کرده که به هدف زیبایی ولاغری خود دست یابند. برای اطلاعات بیشتر می‌‌‌‏توانید به سایت او مراجعه فرمایید:

www.lavendermamas.com

دیدگاهتان را بنویسید