قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > پلاس سایزها هم می توانند مدل شوند!

پلاس سایزها هم می توانند مدل شوند!

آیا دوست دارید که مدلی معروف باشید و با برندهای مورد علاقه‌تان به عنوان مدل همکاری کنید؟ آیا میخواهید بدانید که چگونه می‌توان مدل شد و به معروفیت رسید؟ در این متن قرار است که تعدادی از نکات لازم برای رسیدن به این هدف را بررسی کنیم.

شاید در گذشته داشتن یک چهره‌ی متفاوت و زیبا نیاز بود تا شما به راحتی توسط مشاوران آژانس های  مدلینگ شکار شوید و تبدیل به چهره‌ی روی جلد مجله  شوید، همانند خیلی از مدل های خارجی که همه میشناسیم، اکثرا به همین روش تبدیل به مدل‌های معروف در بین مردم شدند. برای مثال نائومی کمبل ( Naomi Campbell) مدل خارجی ، درسن ۱۵ سالگی  در حال خرید در پاساژی در محله‌ی  زندگیش کشف شد و اولین مدل سیاه پوستی بود که عکسش روی جلد مجله ووگ چاپ شد.

یکی دیگر از مهم ترین مدل‌ها که به عنوان اولین مدل سایز بزرگ معرفی شد و تلاش های زیادی برای  زنان و دختران این نسل می‌کند تا احساس راحتی و اعتماد به نفس به بدن خود داشته باشند و آن را دوست بدارند ؛ اشلی گراهام ( Ashley Graham )است. او درسن ۱۳سالگی در یک مرکز خرید کشف شد و بعد از فارغ التحصیل شدن از مدرسه به نیویورک نقل مکان کرد تا حرفه‌ی خود را به عنوان مدل به صورت جدی ادامه دهد. اودر سال ۲۰۱۶ برای اولین بار بر روی مجله‌ی Sports Illustrated با لباس شنا ظاهر شد، واز همان جا گروه جدیدی در دنیای مدلینگ به عنوان پلاس سایزها شکل گرفت. در این میان  کیت ماس نیز همانند مدل های هم نسل خود در یک فضای عمومی کشف شد، او در سن ۱۴ سالگی در فرودگاه نیویورک  توسط مدیر یکی از آژانس‌های مدلنیگ شناخته و معرفی شد.

پلاس سایزها هم می‌توانند مدل شوند!
پلاس سایزها هم می‌توانند مدل شوند!

اما امروزه برای اینکه چهره‌ی مورد علاقه‌ی مردم در صنعت مدلینگ شوید، داشتن چهره‌ای زیبا کافی نیست، بلکه نیازمند نظم، تلاش و پشتکار هستید، چرا که مدل بودن یک هنر است. از یک برنامه ریزی مشخص پیروی کنید، فعالیت‌های خود در این حوزه را افزایش دهید و با افراد فعال در این زمینه در ارتباط باشید. در ادامه راه‌های مدل شدن را با هم بررسی می‌کنیم.

۱.آگاهی از مارکت

در نخستین مرحله، باید با محل زندگی خود و با ترند های روز و مورد علاقه‌ی محل زندگی خود آشنا شوید. در راستای آشنایی با مارکت و بازار مدلینگ، باید بدانید که می‌خواهید در میان کدام دسته از مدل ها باشید؛ مدل‌های رانوی، مدل های تبلیغاتی، مدل‌های سایز بزرگ و … . مشخص کنید که در کدام شاخه از مدلینگ می‌خواهید فعالیت کنید و آگاهی خود را نسبت به آن بالا ببرید. اطلاعات کافی نسبت به کاری که قرار است انجام دهید و یا هزینه های مالی و درامد کار مورد نظر خود را بررسی کنید.

۲.تمرین و تمرین!

شما برای پرورش دادن توانایی خود در مدلینگ نیاز دارید که بارها و بارها جلوی دوربین تمرین کنید، جلوی آینه راه بروید و ژست‌های مختلف را تمرین کنید تا با اعتماد به نفس بالایی جلوی دوربین ظاهر شوید، عکس‌های مجلات مد و صفحات مرتبط با مد ومدل ها را نگاه کنید و ژست‌های آن‌ها را تمرین کنید، برنامه‌های مربوط به مدلینگ و مدل شدن را دنبال کنید و یا با یک جستجوی ساده در یوتیوب ویدیوهای آموزشی را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید. باید بدانید که ممکن است در این حرفه  بارها و بارها رد شوید و از آژانس ها کلمه‌ی نه را بشنوید، اما این به این معنی نیست که شما بد هستید، چرا که روزانه تعداد بالایی از افراد به آژانس‌ها مراجعه می‌کنند، فقط باید تلاش بیشتری کنید. باید توانایی شنیدن نظرات منفی از دیگران را داشته باشید که ممکن است از بدن، صورت، چشم‌ها، بینی و هر جای دیگری و یا از رفتارتان انتقاد کنند و این یکی از معمول ترین اتفاق‌هاست که برای اشخاصی که جلوی دوربین قرار می‌گیرند، اتفاق می‌افتد.

۳.پیدا کردن آژانس مدلینگ

در این مرحله شما باید به دنبال یک آژانس مدلینگ باشید و پورتفولیوی خود را آماده کنید، عکس‌های خود را بدون استفاده از  هرگونه فیلتر، کاملا طبیعی و با ژست های ساده، برای آژانس‌ها بفرستید. همان‌طور که گفتیم امروزه دیگر زیبا بودن ملاک برای مدل شدن نیست وشما یک فرد ارزشمند با احساسات، افکار و عقاید هستید و باید خیلی فراتر از یک چهره‌ی زیبا باشید. نیازاست شما توانایی های دیگر خود را نیز به آن‌ها ارائه دهید؛ برای مثال کارهای داوطلبانه‌ای که انجام دادید، سابقه‌ی کاری به عنوان مدل و یا بازیگر، دانش زبان‌های متفاوت و دیگر توانایی های خود در زمینه‌های هنری و ورزشی را ذکر کنید.

پلاس سایزها هم می‌توانند مدل شوند!
پلاس سایزها هم می‌توانند مدل شوند!

۴.روی فرم باشید

در این میان ورزش کردن و انجام ورزش به صورت جدی  و به مدت ۴-۵ روز در هفته می‌تواند کمک بزرگی باشد تا همیشه روی فرم باشید و از روحیه‌ی بالایی برخوردار باشید. داشتن برنامه‌ی غذایی سالم، استفاده از ویتامین‌ها و نوشیدن آب به مقدار کافی، خواب منظم و کافی،عدم استعمال دخانیات و حداقل استفاده از نوشیدنی‌های الکلی، داشتن روتین منظم برای پوست و رسیدگی به زیبایی و سلامت پوست و مو در این راه نیاز است.

۵.فعالیت در فضای مجازی

این روزها شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می ‌توان بر روی افراد تاثیرگذار بود.از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها می‌توان اینستاگرام و تیک تاک را نام برد که بیش‌ترین استفاده را در بین جوانان دارند. فعالیت‌های شما به عنوان یک مدل پرشور و تاثیرگذار در این صفحات باید فکر شده و سنجیده باشد و یا دارای خط مشی مشخصی باشد، اما هرگز فراموش نکنید که خودتان باشید، این گونه همیشه احساس راحتی خواهید کرد و چه چیزی بهتر از خودتان؟

پلاس سایزها هم می‌توانند مدل شوند!
پلاس سایزها هم می‌توانند مدل شوند!

دیدگاهتان را بنویسید