قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > پنج روش آسان برای غلبه بر استرس

پنج روش آسان برای غلبه بر استرس

استرس بخشی طبیعی و عادی در زندگی انسان است که نمی توان از آن اجتناب کرد. بنابراین چگونه آن را مدیریت می کنید ؟ ما هر روز با استرس روبرو می شویم: هنگام رانندگی در ترافیک ، عقب ماندن از برنامه ها و مدیریت پروژه های بزرگ.

باید یاد بگیریم که چگونه بر استرس غلبه کنیم تا زندگی پر ثمر تر و شادتری داشته باشیم.

اینجا راه هایی را معرفی می کنم و می دانم که برای شما هم کارایی خواهند داشت. پنج راه برای غلبه بر استرس وجود دارد :

برای روز تان برنامه ریزی کنید

از پیش در مورد بخش های مختلف روز و فعالیت های خود ، برنامه ریزی کنید. بخصوص اگر روز های سختی را در زندگی تان می گذرانید. داشتن برنامه برای روز تان به شما احساس کنترل بیشتر بر زندگی تان می دهد. مجبور نخواهید بود که فکر کنید تصمیم بعدی تان چه خواهد بود یا بعد از این چه کاری انجام دهید؟.تخصص یافتن در مدیریت زمان سطح استرس را بشدت کاهش می دهد. خرد کردن هر کار و فعالیت های روز یا هفته باعث می شود که آن تصویر بزرگ کمتر ترسناک باشد.

روی مهمترین کار خود تمرکز کنید

وقتی استرس زیادی را تجربه می کنید ، تنها روی مهمترین کار خود تمرکز کنید که می تواند باعث ارتقاء سطح زندگی تان شود. همچنین قانون ۲۰- ۸۰ را استفاده کنید تا انتخاب و تعیین هدف تان را آسان تر کند. تعیین اولویت های روشن برای کار هر روز تان  پیش از آغاز کار ، مقدار زیادی از استرس تان را کاهش خواهد داد.. سپس خود را مجبور کنید که مهمترین کار خود را آغاز کنید و تا زمانی که به پایان نرسیده ، آنرا ادامه دهید.

بیشتر استراحت کنید

شگفت آور است که چگونه بسیاری از افراد از یک کار بیشتر استرس می گیرند و دلیل  این است که آنها خسته هستند. خستگی باعث می شود تا استرس بیشتری را در مدت زمان طولانی تجربه کنید.

بدنی که بیشتر تحت مراقبت قرار دارد ، در طولانی مدت ، خدمات بیشتری به شما می رساند و به طور طبیعی استرس تان را کاهش خواهد داد. اگر روز خود را به خوبی برنامه ریزی کنید ، در این صورت برنامه ریزی برای خواب بیشتر نباید مشکلی داشته باشید.

درباره موقعیت خود حرف بزنید

کسی را بیابید که دوستش دارید ، به او اعتماد دارید و احترام می گذارید. با او در مورد وضعیتی که تجربه می کنید صحبت کنید و از آنها راهنمایی بگیرید. گاهی با صدای بلند صحبت کردن در مورد یک مساله باعث کاهش استرس می‌شود.

در جستجوی درس باشید

یکی از مواردی که برای کاهش استرس در زندگی تان می توانید انجام دهید این است که از خود بپرسید : از این تجربه چه درسی می توانم بگیرم، این تجربه چه چیزی می خواهد به من بیاموزد؟.

از خود بپرسید که آیا در آینده کاری را بیشتر انجام دهید یا کمتر ، تا از این نوع استرس پرهیز کنید.

اگر به درون تجربه ای بنگرید و دنبال درسی در میان تجربیات سختتان باشید ، همیشه درسی را خواهید یافت.

منابع:

برایان تریسی – ترجمه افسانه محمودی

مجله خلاقیت

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید