قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > پیاده روی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود

پیاده روی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود

بررسی‌های پزشکی جدید نشان داده که پیاده روی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود

به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی میل، آزمایش انجام شده در یکی از تحقیقات پزشکی دانشگاه آمریکایی «بریگهام یانگ» در باره لاغری از طریق ورزش، همه نظریه‌هایی که ده‌ها سال در میان مردم جا افتاده بود که پیاده روی یا ورزش به تنهایی وزن را کم می‌کند را باطل کرده است.

پیاده روی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود
پیاده روی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود

در جزئیات این مطالعه آمده است که داشتن جسمی سالم و اندامی متناسب بدون برنامه غدایی خوب و مقدار کالری جذب شده موجود در آن امکان پذیر نیست.

در این تحقیق پزشکی آمده است، پیاده روی به مسافت ۱۰ هزار قدم تنها ۵۰۰ کالری را می سوزاند که این مقدار کالری معادل یک وعده غذایی سیب زمینی سرخ کرده از رستوران های «فست فود» مانند مک دونالد یا غیره است. بنابرین پیاده روی به تنهایی برای داشتن جسمی لاغر و وزنی مناسب کافی نیست.

در تحقیقات جدید همچنین آمده است که پیاده روی برای جلوگیری از افزایش وزن یا کاهش وزن به خودی خود کافی نیست و موضوع به میزان غذای مصرف و کالری موجود در آن بستگی دارد.

پیشتر اغلب تحقیات افراد چاق را به پیاده روی توصیه می کردند. برخی توصیه‌های پزشکی می‌گویند، برای کاهش وزن خوب است که افراد تقریبا هر روز ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی تند بکنند یا می‌توانند بعضی روزها بیشتر و بعضی روزها کمتر پیاده روی کنند.

پزشکان توصیه می کردند که به‌طور کلی همه افرادی که خواهان کم کردن وزن هستند باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده روی اصولی کنند. طبق توصیه های پزشکی که پیشتر متداول بود، اگر افراد پس از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی ‌با سرعت کنند، چربی بیشتری می‌سوزانند.

کلیک کنید:چگونه پیاده روی اصولی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید