قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > چرا ایلان ماسک بسیار موفق است؟

چرا ایلان ماسک بسیار موفق است؟

چرا ایلان ماسک بسیار موفق است؟ همه اینها به ۵ ویژگی اصلی شخصیت او برمی گردد.ما می توانیم موفقیت های ایلان ماسک را این گونه در نظر بگیریم  :

بنیانگذار غول پولی PayPal ؛ بنیانگذار تسلا ، شرکت اتومبیل های الکتریکی که به معنای واقعی کلمه ، جهان را تغییر می دهد و بنیانگذار SpaceX ، شرکتی که سعی دارد ما را از این سیاره  خارج کرده و دیگری را  تسخیر کند.

چرا ایلان ماسک بسیار موفق است؟
چرا ایلان ماسک بسیار موفق است؟

 ما می توانیم  او را این طور توصیف کنیم: مبتکر ، رهبر ، نابغه ، آینده نگر و کارآفرین.

می توانیم نه تنها مواردی که باعث موفقیت ماسک می شود را ارزیابی کنیم ، بلکه می توانیم آنها را در زندگی خودمان هم پیاده سازی  کنیم؟ انجام این کار ممکن است کمی دشوار باشد ، اما من فکر می کنم این کار امکان پذیر باشد.

مدتی است که من در حال ارزیابی ماسک بوده ام و پنج دلیل مختلف را یافته ام که دلیل موفقیت وی را توضیح می دهد. من در اینجا در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

نه یعنی هیچ

داستانی  وجود دارد که همسر اول ماسک از دوران دانشگاه او تعریف می کند. وی در یکی از امتحان های  های خود نمره ۹۸ دریافت می کند. او که کمال گرا بود ، نزد استاد خود رفت و  او  را وادار کرد تا نمره او  را به ۱۰۰تغییر دهد.

حالا بسیاری از شما این را می خوانید و فکر می کنید: چرا؟ چه فایده ای برای انجام این کار وجود داشته؟ من با ۹۸ هم  خوشحال می شدم. من دقیقاً همان احساس را دارم. اما این ظاهر ساده ماجرا  است.

۲ نمره  ماسک را از امتیاز و کمال فعلی او جدا می کرد ، برای او مانند “نه” غول پیکر به نظر می رسید. حتی اگر برای ۲ نمره  باشد. نمره  100برای او به قدری  کافی بود که او خود را در یک وضعیت احتمالاً ناخوشایند قرار داد و با استادش صحبت کرد و گفتگوی سختی را پشت سر گذاشت که بسیاری از مردم از آن گریزانند. در پایان ، او راه خود را پیدا کرد. چرا؟ زیرا “نه” معنایی نداشت.

ما باید بتوانیم بر ترس اولیه از “نه” گفتن غلبه کنیم و درک کنیم که هیچ معنای واقعی ندارد. چند فرصت به دلیل ترس از پرسیدن از دست رفته است؟

یک تمرکز منحصر به فرد و بدون  وقفه

ماسک هنر متمرکز ماندن را به کمال رسانده است. در حقیقت ، زمانی در دوران  راه اندازی اولیه  تسلا وجود داشت که به حل یک مشکل خاص نیاز داشت ، ایلان ماسک  روی  میز خود می خوابید و هفته ها ۷۵ ساعت کار می کرد تا این مشکل حل شود.

او به چیز دیگری فکر نکرد کارهای خسته کننده دیگر حواس او را پرت نکرد. تمام تمرکز وی بر  انجام  وظیفه بود. اکنون به تسلا نگاه کنید: یک غول پر رونق است که در حال تغییر دنیای خودروهاست. مطمئناً بدون تمرکز بی  وقفه  ماسک در خط مقدم ، اینگونه نمی شد.

این تمرکز به ماسک این امکان را داده تا هنر رسیدن به یک “حالت جریان” را به کمال برساند ، “این حالت روانی است که در آن شخصی که برخی فعالیت ها را انجام می دهد کاملاً در احساس تمرکز انرژی ، درگیری کامل و لذت بردن از روند فعالیت غوطه ور است. ” این حالت جریان تنها زمانی حاصل می شود که فرد بتواند کارها را بدون حواس پرتی انجام دهد.

به زندگی کاری خود و روشی که برای انجام کارهای روزمره خود طی می کنید ، فکر کنید. هر چند وقت یکبار حواس شما پرت می شود؟ هرچند وقت یک چیز کوچک توجه شما را به خود جلب می کند و باعث می شود از بهره وری کمتری برخوردار شوید. چگونه می توانید روز خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید یک کار را به اتمام برسانید ، سپس به طور موثر ، با هیجان و هدفمند سر  کار دیگر بروید؟

اخلاق کاری که از اشتیاق تغذیه می کند

عامل دیگری که به ماسک کمک می کند وارد حالت جریان شود و در آن باقی بماند ، به کیفیت کاری که انجام می دهد مربوط می شود. ماسک یک مطالعه موردی کامل برای شخصی است که اشتیاق او به اخلاق کاری او دامن می زند. او کاری را که انجام می دهد دوست دارد ، زیرا کاری را که دوست دارد انجام می دهد.

 اشتیاق او به کارش آنقدر شدید است که کارش به شیفت های آخر شب می کشد و هفته های کاری ۸۰ ساعته را در بر می گیرد .

حقیقت این است که ، اگر به  کاری که انجام می دهیم علاقه مند هستیم – یا اشتیاق پیدا می کنیم – این دیگر کار نیست. این به یک مأموریت یا بازی تبدیل می شودو ما می بینیم که از کاری که انجام می دهیم لذت می بریم. هفته های کاری هشتاد ساعته مانند هفته های کاری احساس نمی شوند ، زیرا اشتیاق ما به ما انگیزه می دهد.

بزرگ فکر کردن با سوالهای کوچک

بسیاری از ایده های بزرگ ماسک از سوالات کوچک ناشی می شود. چگونه حمل و نقل کالیفرنیا را راحت تر کنیم؟ راه آهن برقی. راه آهن برقی که از تونلی عظیم عبور می کند و در کنار کوه حفر شده است. سوال اولیه همیشه کوچک است ، سپس پاسخ ها به تدریج بزرگتر می شوند.

بنابراین یک ایده کوچک پیدا کنید. پاسخ های واضح بدهید ، سپس تمرکز خود را بر روی این پاسخ ها بگذارید و آنها را با استقامت دنبال کنید. ایده های بزرگ همیشه از سوالهای کوچک ناشی می شوند.

شدت استقامت و دقت

ماسک  به وضوح  دقیق است. در حقیقت ، هر یک از چهار صفتی که در بالا توضیح دادیم فقط توسط کسانی پرورش می یابد که دقت  خاصی دارند. با این حال ، ماسک این کار را به روشی سالم و سازنده انجام می دهد.

من افراد زیادی را می شناسم که سعی می کنند دقت شدید خاصی را به کار خود وارد کنند که بعضی مواقع باعث  فرسودگی شغلی می شوند. آنها افراد را بیرون می کنند و از کنترل خارج می شوند.

من معتقدم که توانایی ماسک در حفظ دقت خود به دلیل ذهنیت حالت جریان ، اشتیاق به کار و تمرکز مطلق وی است.

منبع : وب سایت نقشه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید