قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سرگرمی > معما و تست هوش > چرا در سوراخ های فاضلاب دایره شکل است؟

چرا در سوراخ های فاضلاب دایره شکل است؟

یکی از چالش‌های مصاحبه های استخدامی این است که باید انتظار شنیدن هر نوع سوالی را داشته باشیم. حتی شرکت‌های مطرح دنیا که انتظار می‌رود بیشتر سوالات فنی بپرسند، پرسش‌های عجیبی مطرح می‌کنند که پاسخ به آن‌ها چندان ساده به نظر نمی‌رسد.

چرا در سوراخ های فاضلاب دایره شکل است؟
چرا در سوراخ های فاضلاب دایره شکل است؟

یکی از این سوالات عجیبی که در مصاحبه های استخدامی شرکتهایی مثل گوگل یا مایکروسافت هم تا همین چند سال پیش خیلی مطرح می شداین بود که چرا در سوراخ های فاضلاب دایره شکل است؟  خیلی از افراد هم وقتی با سوالات از این دست مواجه می شدند از خود می پرسیدند: ای بابا! من آمده ام اینجا که مشاور مدیریت شوم، آخر این چه سوالی است؟

با این مقدمه، فرض کنید اگر شما با یک چنین سوالی روبرو شدید، بهتر است از خود بپرسید “دایره بودن در سوراخ فاضلاب، چگونه کار فردی که روزانه با ان سر کار دارد را نسبت به حالتی که این در مربع است راحت تر میکند؟”. اگر به این قضیه فکر کنید، ممکن است ذهنتان به آنجا برود که اصلا فردی که با سوراخ فاضلاب کار میکند، در طول روز با این سوراخ چه می کند؟

حال با این تفصیل ایده هایی که به ذهن میرسد برای اینکه در هر کدام از این مراحل گزینه دایره را ارجح کند به این قرار است:

١- محیط دایروی راحت تر میتواند از در سوراخ برداشته شود و فرد میتواند راحت ان را بچرخاند و به کناری بگذارد: برای سطح مربع چنین کاری اینقدر راحت نیست

٢- در هنگام باز کردن درب یا موقعی که میخواهیم ان را سر جایش بگذریم، در دایره شکل نمیتواند به داخل سوراخ بیفتد، در حالی که این امکان برای یک سطح مربع امکان پذیر است اگر در در راستای قطر سوراخ مربع شکل وارد شود

٣-   پهنای بدن انسان کروی است و شاید این محیط دایره شکل گزینه ای طبیعی تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید