قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > چرا سخت کار کردن مفید است؟

چرا سخت کار کردن مفید است؟

حتی اگر محتاج درآمد ماهانه‌‏تان نیستید یا اینکه شغلتان را دوست ندارید، هنوز هم سخت کار کردن برایتان مفید است.اما چرا سخت کار کردن مفید است؟

«جاشوآ بکر»، نویسنده وبلاگی با نام «قناعت پیشه» بودن است. این وبلاگ درباره زندگی بهتر با مادیات کمتر است.

افرادی هستند که برای فرار از کار سخت به قناعت پیشگی روی می‌‏آورند. هر چند که این ایده قابل درک است، ولی من با آن موافق نیستم.

من از کار کردن لذت می‌‏برم و احساس شادی می‌‏کنم. بی‌‏شک معتقدم که در پایان، آن افرادی که در طول زندگی سخت کار کرده‌‏اند، احساس کامیابی بیشتری دارند.

دقیق‌‏تر بگویم، منظورم این نیست که فقط سرمان شلوغ باشد که نشان دهیم کارمان زیاد است. بلکه به اهمیت انجام کار به صورت متمرکز و متفکرانه اشاره می‌‏کنم؛ طوری که تمام حواستان به کار باشد. یعنی در این یک دوره زندگی که دارید، بیشترین تلاشتان را بکنید که تا جایی که در توانتان است به موفقیت برسید.

اما اگر تنها به قناعت پیشگی روی بیاورید، چگونه می‌‏توانید انگیزه‌‏ای برای کار سخت پیدا کنید؟  اگر به درآمد کم راضی باشید، مفهومی برای کار سخت و تلاش برای موفقیت وجود نخواهد داشت.

شاید فکر کنید که اگر هدف از کار کردن خرید خانه و خودروی بهتر برای زندگی نباشد، پس چرا باید کار کرد؟ اگر تنها موفقیت‌‏های زندگی را بر اساس ارزش‌‏های بالاتری از ارزش‌‏های مادی مثلا نیاز‌‏های معنوی بگذاریم، پس چرا سخت کار کردن مفید است؟

دلایل زیادی وجود دارد که هفت مورد را اینجا می‌‏نویسم:

کار کردن محرکی برای پیشرفت شخصی است

کار کردن به خودی خود فرصت‌‏هایی را برای به چالش کشیدن و در نتیجه رشد شخصیت فرد به وجود می‌‏آورد. به طوری که ما را رشد می‌‏دهد و با هر پیشرفتی، ورژن بهتری از ما شکل می‌‏گیرد.

کار کردن ما برای دیگران مفید است

کاری که انجام می‌‏دهیم خدمت کردن به دیگران است و زندگی دیگران را بهتر می‌‏کند و زندگی همه را به پیش می‌‏راند. از صندوقداری و تحویل نامه گرفته تا تحلیل بازار سهام و درمان بیماری‌‏ها … می‌‏توانیم به کاری که انجام می‌‏دهیم به دید خدمتی مهربانانه به مردم نگاه کنیم.

آموزش به فرزندانمان

وقتی هر روز تلاش می‌‏کنیم که کارمان را به بهترین نحو انجام دهیم، الهام بخش کودکانمان هستیم. بهترین درسی که آرزو دارم به فرزندانم بیاموزم، تلاش سخت برای اهدافی ارزشمند است.

در محل کار خوب تلاش کنید تا بتوانید زندگی را هم خوب اداره کنید

از طریق کار سخت درس‌‏های مهمی در زندگی می‌‏آموزیم: اراده محکم، توجه به کار، حل مشکلات و تسلط بر خود.

این درس‌‏های زندگی در موقعیت‌‏های مختلف به کمک‌‏مان خواهند آمد.

زمان برای کسی صبر نمی‌‏کند؛ پس خوب کار کنید تا بهترین استفاده را از آن بکنید

هر روز جدید که می‌‏آید، انتخاب تازه‌‏ای پیش رویتان می‌‏گذارد: به بهترین نحو روزتان را پر کنید یا بگذارید از دستتان برود.

ساعت‌‏ها پشت هم می‌‏آیند و می‌‏روند و انتخاب دیگری برایمان نمی‌‏گذارند. سخت کوشیدن موجب می‌‏شود که بهترین استفاده را از زمان بکنیم. منظورم این نیست که خوب استراحت کردن و برقراری توازن کم اهمیت است … بلکه تاکیدم تنها بر اهمیت خوب کار کردن است.

کار کردن به خودی خود لذت بخش است

قبول دارید که دراز کشیدن در شب با پاها و بدن خسته خیلی لذت بخش است؟ به نظر من چند چیز در دنیا هست که از آن هم لذت بخش‌‏تر است. مثلا با گذاشتن تمام انرژی برای انجام کاری با ارزش، احساسی بی نظیر به من دست می‌‏دهد.

سخت کوشیدن زندگی‌‏مان را با چیز‌‏هایی با اهمیت پر می‌‏کند

زندگی که در آن کار زیادی برای انجام دادن ندارید، همانند دستور پخت غذایی بد طعم است. هنگامی که زمان و انرژی‌‏مان را بر چیز‌‏هایی می‌‏گذاریم که نیکی و خدمت را برای دیگران به همراه دارد، شرایطی برایمان به وجود می‌‏آید که از گرفتن تصمیم‌‏های احمقانه دور باشیم.

سخت کوشی با ارزش است و قناعت به حداقل در زندگی، از ارزش نهفته در کار سخت کم نمی‌‏کند.

اگر از کارتان متنفر هستید و به نظرتان کاری بی‌‏ارزش است چه؟

بعضی افراد در شرایطی هستند که دیگر لذتی از کارشان نمی‌‏برند. دل به کار نمی‌‏دهند و فقط احساس می‌‏کنند که باید از زیر کار در بروند.

درک می‌‏کنم که همه شغل‌‏ها لذت بخش نیستند وگاهی از ما خواسته می‌‏شود که کاری را انجام دهیم که علاقه‌‏ای به انجام آن نداریم.

اگر تحت چنین شرایطی هستید، به خاطر داشته باشید که لذت نبردن از کار، از ارزش نهفته در خوب انجام دادن آن کم نمی‌‏کند.

اگر از شغلتان متنفر هستید و آن را فقط برای تامین معاش خانواده‌‏تان انجام می‌‏دهید، فردی فوق‌‏العاده و ستودنی هستید.

در جایگاهی که امروز دارید سخت بکوشید؛ زیرا این مسیری است که بتوانید قدم‌‏های بزرگ‌‏تری برای خروج از این مرحله بردارید.

جاشوآ بکر، نویسنده وبلاگی با نام «قناعت پیشه» بودن است. این وبلاگ درباره زندگی بهتر با مادیات کمتر است.

منبع : اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید