قالب وردپرس افزونه وردپرس

چرا من وزن کم نمی کنم؟

چرا من وزن کم نمی کنم؟  یک سوال متداول است که در همه جا در سالن های بدنسازی و باشگاه ها شنیده می شود. ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که به آنها اشاره می کنیم.

 اما بازگشت به مسیر تناسب اندام و کاهش وزن آسان است. در هر صورت ، راه حل هایی وجود دارد که دریابید که چرا من وزن کم نمی کنم؟  

شاید لازم باشد که فقط بیشتر بخوابید ،مواظب  کالری مایعات باشید ، روزها استراحت بیشتری داشته باشید و مراقب کربوهیدرات ها باشید.

۷ دلیلی که وزن کم نمی کنید:

۱-بیش از حد تمرین می کنید:

اگر یک ساعت ورزش اینقدر موثر است پس دو ساعت یا سه  ساعت تاثیر بیشتر خواهد داشت؛متاسفانه این طور نیست.وقتی که شما بیشتر از حد معمول ورزش می کنید اجازه استراحت و ریکاوری به بدنتان نمی دهید و این فشار زیادی به سیستم عصبی شما وارد می کند و باعث استرس شما می شود و هورمونهای استرس اجازه کاهش وزن به شما نمی دهند.

بیشتر بخوانید:

چرا استرس شما را چاق می‌کند؟

۲-به اندازه کافی نمی خوابید:

عدم خواب کافی و یا خواب بی کیفیت نیز ممکن است به استپ وزن بیانجامد. کم خوابی با کاهش سطح متابولیسم و تغییر در سطح هورمون ها موجب افزایش اشتها می شود.

بیشتر بخوانید:

چه ارتباطی بین خواب و کاهش وزن وجود دارد؟

۳-به اندازه کافی غذا نمی خورید:

وقتی شما به اندازه کافی غذا نمی خورید، بدن شما فکر می کند که دچار کمبود شده است بنابراین بطور هوشمند چربی سوزی و کالری سوزی را کاهش می دهد تا بدن شما دچار گرسنگی نشود.

۴-ماهیچه سازی نمی کنید:

تقویت عضلات و ماهیچه ها باعث افزایش سوخت ساز بدن و چربی سوزی می شود .با انجام ورزش های قدرتی و وزنه زدن به این کار کمک کنید.

۵-پروتئین کافی نمی خورید:

مصرف پروتئین متابولیسم شما را تا ۱۰۰ کالری افزایش می دهد و از آنجا که خاصیت سیر کنندگی زیادی دارد، به خودی خود موجب می شود تا روزانه چند صد کالری کمتر مصرف کنید. صبحانه بهترین وعده برای دریافت پروتئین است. طبق مطالعات افرادی که در صبحانه ی خود مواد پروتئینی مصرف می کنند، کمتر هوس می کنند به سراغ هله هوله ها بروند.

۶-غذا زیاد می خورید:

علاوه بر غذا حواستان با نوشیدنی ها هم باشد،مخصوصا” نوشیدنی های قندی مثل آب میوه ها و نوشابه .

با خوردن این مایعات سیری کاذب خواهید داشت بدون اینکه مواد پروتئینی مناسب جذب کنید و سپس دچار گرسنگی و طبعا” غذای بیشتری خواهید خورد.

۷-خوردن کربو هیدرات زیاد:

موادی مانند نان سفید ، برنج سفید ، آرد سفید و شکر و غیره هیچ ارزش غذایی برای شما فراهم نمی کند و قند بسیار بالایی هم  دارند. این باعث می شود قند خون شما بالا برود و کاهش وزن را سخت تر کند.

کربوهیدرات کمتر ، می تواند در کنترل تری گلیسیرید و کلسترول به همراه کنترل قند خون و کاهش وزن اثرات مثبتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید