قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سلامت زنان > چرا همزمان با قاعدگی دچار علائم آنفلوآنزا می‌شویم؟

چرا همزمان با قاعدگی دچار علائم آنفلوآنزا می‌شویم؟

به گزارش هلث‌لاین، فراتر از این علائم، برخی از زنان همچنین خبر از علائم آنفلوآنزا  یا سرماخوردگی در این دوران می‌دهند؛ وضعیتی که در اصطلاح عامیانه به آن “آنفلوآنزای پریود” گفته می‌شود. این عارضه با علائمی مانند سردرد، حالت تهوع و حتی تب، اسهال، یبوست، خستگی، دردهای عضلانی و لرز در دوران قبل از قاعدگی یا در طول آن، خود را نشان می‌دهد.

تقریبا هیچ‌کس با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) بیگانه نیست: بیش از ۹۰ درصد زنان در سنین باروری برخی از علائم دست‌و‌پا‌گیر قبل از پریود را تجربه می‌کنند، از جمله نفخ، گرفتگی عضلات، خستگی، سردرد و بدخلقی.

خبر خوب این است که این نوع آنفلوآنزا با آنفلوآنزای واقعی هیچ ارتباطی ندارد.

متخصصان در مورد علت ایجاد این عارضه کاملاً مطمئن نیستند، اما نوسانات هورمونی در طول چرخه قاعدگی، به احتمال زیاد اصلی‌ترین مقصر است.

پس از تخمک‌گذاری، سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون رو به کاهش می‌گذارد. با شروع پریود، پروستاگلاندین‌ها آزاد می‌شوند. این هورمون‌ها باعث گرفتگی عضلات شده و یکی از دلایل دوره‌های دردناک قاعدگی هستند.

پروستاگلاندین‌ها علاوه بر گرفتگی عضلات، ممکن است مسئول علائمی باشند که شبیه آنفلوآنزا هستند – مانند سردرد، حالت تهوع و اسهال. با این حال اقدامات مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین این عارضه انجام دهید:

داروی مسکن بدون نسخه (OTC) مصرف کنید. ضد‌التهاب‌های OTC، مانند ایبوپروفن (Advil) می‌توانند دردهای عضلانی، گرفتگی عضلات، سردرد و درد پستان را تسکین دهند.

از پد حرارتی استفاده کنید. یک پد گرم‌کننده می‌تواند به رفع گرفتگی و دردهای عضلانی کمک کند. در طول روز یک پد گرم‌کننده را به مدت ۱۵ دقیقه در پایین شکم خود قرار دهید.

داروی ضداسهال مصرف کنید. داروهای OTC برای اسهال، از جمله لوپرامید (Imodium) یا بیسموت ساب‌سالیسیلات (Pepto-Bismol)، می‌توانند اسهال را متوقف کنند.

غذاهای سالم بخورید. تغذیه سالم همیشه فکر خوبی است، اما با انتخاب سالم‌تر در دو هفته منتهی به پریود می‌توانید علائم PMS را کاهش دهید. مصرف الکل، شکر، نمک و کافئین را کاهش دهید.

کلسیم، امگا ۳ و ویتامین ب ۶ بخورید. ویتامین ب ۶ می‌تواند به کاهش برخی از علائم از جمله بی‌حالی، نفخ و تحریک‌پذیری کمک کند.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید