قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ازدواج وزناشویی > چطور اعتماد به نفس مردتان را بالا ببرید

چطور اعتماد به نفس مردتان را بالا ببرید

شما بعنوان یک زن بالاخره می‌فهمید که بالا بردن شخصیت مردتان و تحسین و تمجید او راهی برای نزدیک‌ کردن ارتباطتان و شاد کردن اوست. به گفته متخصصین، مردها به تحسین زن زندگی‌شان نیاز دارند. این به معنی بادمجان دور قاب چینی و دروغ گفتن به او نیست، زیرا اگر متوجه حقیقت مسئله شود، برعکس تحقیر خواهد شد.

چطور اعتماد به نفس مردتان را بالا ببرید
چطور اعتماد به نفس مردتان را بالا ببرید

تحسین‌های صادقانه

تحسین، مرد را برای تلاش بیشتر تشویق می‌کند. ببینید درمورد چه چیزهایی می‌توانید مردتان را صادقانه تشویق کنید. به این فکر کنید که چطور لبخند او می‌تواند روزتان را زیباتر کند. از کارهایی مثل کمک کردن او به فرزندنتان برای حل مسائل ریاضی یا تمیز کردن آشپزخانه بدون اینکه از او خواسته باشید، تعریف کنید. تحسین‌های صادقانه باعث می‌شود مردها اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کرده و خود را باور کنند؛ مخصوصاً برای آندسته از مردها که اعتمادبه‌نفسی شکننده دارند! لیستی از خصوصیات موردعلاقه خودتان در مورد او تهیه کنید و لیست دیگری هم درمورد رفتارهایی از او که تحسین‌هایتان را خراب می‌کند بنویسید، مثل عصبانیت‌های ناگهانی‌اش، درخواست‌های خودخواهانه‌اش شکاکیت یا طعنه و کنایه زدن‌هایش. لیست را به او بدهید تا فرصت‌هایی که می‌تواند موجب تحسین‌های بیشتر از جانب شما شود را بشناسد.

کمک بخواهید

برای اینکه کمک بخواهید نباید حتماً ضعیف باشید. بیشتر مردها از اینکه از آنها کمک بگیرید، اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کنند. به جای اینکه خودتان به زور سعی کنید در نوشابه را باز کنید، خیلی راحت از او بخواهید که کمکتان کند. از او بخواهید نگاهی به وضعیت ماشینتان بیندازد و نواقص آن را برطرف کند. اما وقتی می‌خواهید درمورد مشکلات کاری‌تان حرف بزنید، اگر می‌خواهید فقط به حرف‌هایتان گوش دهد و راه‌حلی پیشنهاد ندهد، خیلی روشن و واضح این مسئله را به او بگویید. اگر بداند که لازم نیست برای حل مشکلتان راهی پیشنهاد کند، بادقت بیشتر گوش خواهد کرد.

قدرشناسی‌تان را نشان دهید

همه دوست دارند بخاطر کارهای خوبی که برای کسی انجام می‌دهند، قدردانی ببینند و مرد شما هم از این قاعده مستثنی نیست. نشان دادن قدرشناسی‌تان راهی برای ترغیب او به ادامه انجام آن کارهاست؛ بعلاوه اعتمادبه‌نفسش را هم بالا می‌برد. برای بیرون بردن زباله‌ها، کمک به خرید لوازم منزل و هر کار کوچک دیگری که انجام می‌دهد از او تشکر کنید. نشان دادن قدرشناسی بعنوان نمادی از احساس واقعی‌تان باعث می‌شود درصورتی که زن دیگری همان احساس را نشان دهد، آسیب‌پذیر شود.

دستاورهایش را تقدیر کنید

مردها هویت خود را با کارهایی که تکمیل می‌کنند پیدا می‌کنند. با تقدیر از دستاوردها و موفقیت‌هایش مثل یاد گرفتن یک مهارت جدید یا تمام کردن یک پروژه کاری، بعنوان انعکاسی از وجود او، اعتمادبه‌نفس او را بالا ببرید. اجازه بدهید درمورد موفقیت‌هایش برایتان حرف بزند و فعالانه به حرف‌هایش گوش دهید، سوال کنید و تشویقش کنید. حتی می‌توانید برای هر موفقیت او هدیه‌ای کوچک برایش تهیه کنید که نشان دهید مایه افتخارتان است.

دیدگاهتان را بنویسید