قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > چطور وزن آبی بدن را کاهش دهیم؟

چطور وزن آبی بدن را کاهش دهیم؟

آیا می دانستید یکی از دلایل اضافه وزن ممکن است بر اثر زیاد شدن  آب بدن باشد. دلایل و عوامل مختلفی از جمله سن ، جنس ، استرس و سطح هورمون برای فهمیدن علت وزن اضافی باید در نظر گرفته شود.

چطور وزن آبی بدن را کاهش دهیم؟
چطور وزن آبی بدن را کاهش دهیم؟

وزن آب بدن چیست؟

معمولاً هنگام مصرف مایعات ، بدن ما از آنچه مورد نیاز است استفاده می کند و در هنگام ادرار کردن ، مقدار اضافی آن دفع می شود.

با این حال ، وزن آب فرایندی است که به موجب آن بافتهای ما مایعات را جمع می کنند که باعث تورم می شود و به جای آزاد کردن مایعات اضافی ، بدن ما آن را بین اندام و پوست ما ذخیره می کند.

چرا مصرف آب بسیار مهم است؟

همه ما می دانیم که به آب احتیاج داریم. با این حال ، ما نمی خواهیم آب اضافی را به طور غیر ضروری حفظ کنیم. بدن ما از حدود ۷۰٪ آب ساخته شده است و از این آب برای:

گوارش

انتقال مواد مغذی در بدن

تنظیم دما

پاکسازی و سم زدایی بدن استفاده می شود.

اگر بدن ما دچار کمبود آب شود ، قادر به انجام کارکردهای فوق به صورت مؤثر نخواهد بود. این امر بر نحوه احساس ما ، نحوه عملکرد بدن و ایجاد مشکلات بالقوه بهداشتی تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین ، اطمینان از اینکه به طور مداوم هیدراته می شویم بسیار مهم است.

ساده ترین راه برای شناسایی کم آبی چک کردن منظم ادرار است – باید بی رنگ و بدون بو باشد. اگر به رنگ تیره باشد و بوی قوی داشته باشد ، به احتمال زیاد این نشانگر کمبود آب بدن خواهد بود.

رنگ تیره و بوی قوی نشانه هایی از فشار بیش از حد بر کلیه ها است زیرا بدن ما در تلاش برای بیرون آمدن اسید اوریک است.

مزایای از دست دادن وزن آب

دلایل زیادی وجود دارد که ما بخواهیم وزن آب خود را کاهش دهیم ودلیل  بزرگ آن هم باد کردن ناشی از آن است. این احساس کاملاً ناراحت کننده است ، زیرا به طور مداوم احساس می کنیم باد کرده ایم.

این احساس ناشی از تولید بیش از حد گاز یا اختلال در حرکت ماهیچه های دستگاه گوارش است. این می تواند ناشی از عدم تحمل مواد غذایی ، عفونت ، سندرم روده تحریک پذیر یا داروها باشد.

هنگامی که بدن ما آب را بین ماهیچه ها و پوست خود ذخیره می کند ، پف می کنیم  و تعیین وزن واقعی ما دشوار است.

چطور وزن آبی بدن را کاهش دهیم؟

در اینجا ۸ روش برای کاهش سریع وزن آب به طور طبیعی آورده شده است:

۱-ورزش های کاردیو(قلبی – عروقی):

۳۰ دقیقه ورزش کاردیو یک راه عالی برای عرق کردن و سوزاندن چربی بدن است. برای بهترین نتیجه ، ورزش باید قبل از صبحانه انجام شود زیرا بدن از چربی های ذخیره شده به همراه آب استفاده می کند. پس از اتمام ورزش ، قبل از غذا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

۲- از سونا استفاده کنید:

سونا یکی از بهترین روشها برای از دست دادن سریع آب بدن است.می توانید روزانه به مدت حداقل ۲۰ دقیقه از سونا استفاده کنید.

۳- لباس مخصوص عرق بپوشید:

لباسهایی وجود دارند که با پوشیدن آن عرق می کنید .از این لباس ها استفاده کنید. این لباس ها واقعا یک روش طبیعی برای کاهش وزن آب هستند.

۴- مصرف نمک را کاهش دهید:

نمک زیاد نمک می تواند با فشار خون بالا مشکلاتی ایجاد کند و باعث احتباس آب در بدن شود. افزودن نمک به وعده های غذایی را متوقف کرده و از میزان نمک در غذاهای فرآوری شده آگاه باشید. مصرف مواد غذایی فرآوری شده و بسته بندی شده ، به جذب مقدار زیاد سدیم منجر می شود.

۵- مارچوبه بخورید:

مارچوبه یک غذای طبیعی است که با نفخ مبارزه می کند و به بدن ما کمک می کند تا آب بیشتری را دفع کند.

۶- پتاسیم بیشتری دریافت کنید:

غذاهای سرشار از پتاسیم مانند موز ، به مقابله با نمک کمک می کنند. آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا نفخ را کاهش دهید. موادغذایی زیر منابع خوبی برای پتاسیم هستند:

موز

اسفناج پخته شده

بروکلی پخته شده

سیب زمینی های شیرین

قارچ

نخود فرنگی

خیار

در صورت بروز هرگونه مشکل در کلیه ها ، لازم است که مراقب غذاهای پر پتاسیم باشید و به یاد داشته باشید که همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید

۷- چای بنوشید:

بیشتر چای ها یک ادرارآور طبیعی و بی خطر است که به دفع آب از بدن کمک می کند. ادرارآورهای غیر طبیعی می توانند خطرناک باشند و باعث ایجاد علائمی همچون خستگی و سایر مشکلات سلامتی می شوند. این بدان دلیل است که با چای مقادیر کمتری از کافئین دریافت می کنیم که به عنوان یک ادرارآور عمل می کند.

نمونه هایی از چای شامل:

چای قاصدک

چای سبز

چای نعنا

چای سفید

۸-مصرف قند و شکرهای تصفیه شده را کم کنید:

مصرف شکر و قند بیش از حد باعث تشنگی و مصرف آب بیشتر می شود.

در پایان:

امیدواریم با خواندن این مقاله به اهمیت آب رسانی  و چگونگی کاهش وزن آب به صورت ایمن و سالم توجه داشته باشید.به یاد داشته باشید ، کاهش وزن آب با کاهش چربی بدن متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

به سبک ژاپنی ها آب بخورید تا لاغر شوید

دیدگاهتان را بنویسید