قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رشد و توسعه فردی > چهار گام مهم برای یک تغییر اساسی در زندگی

چهار گام مهم برای یک تغییر اساسی در زندگی

پیشرفت و رشد کردن همینطوری و بدون تلاش بدست نمی‌‌‌‏آید؛ به همین دلیل است که خوب است مهارت‌‌‌‏های تعیین اهداف را بیاموزیم. در اینجا چهار گام مهم برای یک تغییر اساسی در زندگی را مطرح می‌‌‌‏کنم که کمک می‌‌‌‏کند تا به طور واقعی زندگی‌‌‌‏تان را در سال جدید تغییر دهید

چهار گام مهم برای یک تغییر اساسی در زندگی
چهار گام مهم برای یک تغییر اساسی در زندگی

مرحله اول: تعیین کنید که دقیقا چه چیزی می‌‌‌‏خواهید

قبل از برنامه ریزی و یا ثبت نام در کلاس خاصی، مهم‌‌‌‏ترین کاری که باید انجام بدهید این است که به این سوال پاسخ بدهید که در سال ۲۰۲۱ چه چیزی می‌‌‌‏خواهید. با این‌‌‌‏حال قبول دارم که سوال ساده ای نیست، برعکس خیلی هم سخت است. شما باید تصمیم بگیرید که دقیقا چه چیزی می‌‌‌‏خواهید؛ زیرا اگر خط پایان را مشخص نکنید، هرگز از آن نمی توانید عبور کنید. یا بدتر، نسخه موفقیت شخص دیگری را دنبال خواهید کرد؛ اما این کاری نباید باشد که صرفا مادر شما آرزو داشته باشد شما آن را انجام دهید یا افراد تاثیرگذار در اینستاگرام به شما گفته باشند چکار کنید. این دقیقا تصمیم شخص خود شماست که بدانید چه کاری را می‌‌‌‏خواهید در سال جدید انجام دهید.

مرحله دوم؛ اهداف مورد نظر خود را تعیین کنید

بعد از آنکه تعیین کردید دقیقا چه چیزی را می‌‌‌‏خواهید، نوبت آن است که در مورد مهارت‌‌‌‏ها و زمینه‌‌‌‏هایی که باید رشد کنید، اهدافی را تعیین کنید. این اهداف می‌‌‌‏توانند ازدواج، بچه دار شدن، تناسب اندام، تجارت و بیزینس، شغل یا حتی یک کار اجتماعی باشد. اهداف شما می‌‌‌‏بایست عینی و مشخص باشند و محدودیت زمانی‌‌‌‏اش نیز مشخص شده باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید یک دونده ماراتون شوید، اهداف شما می‌‌‌‏تواند این باشد که تا پایان سال ۲۰۲۱ در ماه دسامبر، نیمی از مسافت دوی مارتون را (که قابل اندازه گیری است) بتوانید بدوید.

مرحله سوم: یک برنامه درست کنید

پس از تعیین اهداف خود، آنها را به مراحل هفتگی تقسیم کنید. با این کار، نقطه شروع راهی برای رسیدن به مکانی که می‌‌‌‏خواهید برسید، مشخص می‌‌‌‏شود و همچنین قدم‌‌‌‏های بعدی نیز تعیین می‌‌‌‏شوند. به طور مثال، اگر می‌‌‌‏خواهید  در محیط کاری خود مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرید، از شخصی که در حیطه کاری شما تخصص بیشتری دارد می‌‌‌‏توانید بخواهید شما را راهنمایی کند یا اینکه در کلاس‌‌‌‏های ارتقا شغلی و مهارتی خاصی ثبت نام کنید. پس برای خودتان کارهای خاصی را تعریف کنید و برایشان زمانبندی تعیین کنید.

مرحله چهارم: برنامه‌‌‌‏ی ریز شده خود را روی تقویم قرار دهید

حالا شما اهدافی را برای رسیدن به هدف خودتان تعیین کردید و برنامه‌‌‌‏های خودتان را هم برای رسیدن به آن اهداف مشخص کردید، نوبت آن است که آنها را بر روی تقویم بیاوردید. اگر این برنامه‌‌‌‏ها زمان بندی نشده باشند و روی تقویمی که جلوی چشم شما هستند منتقل نشده باشند، امکان دارد برنامه‌‌‌‏های شما هیچوقت عملی نشود. این الویت بندی ضرورت دارد و احتمال رسیدن به اهدافتان را بالا می‌‌‌‏برد. بیاد داشته باشید که شما می‌‌‌‏خواهید شروعی تازه داشته باشید و هر آنچه که بخواهید را می‌‌‌‏توانید در سال ۲۰۲۱ عملی کنید!

نویسنده: کریسی رایت، کارشناس پیشرفت فردی و مجری شوی کریسی رایت

دیدگاهتان را بنویسید