قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چه افسانه‌ای شما را از تغذیه سالم دور می‌کند؟

چه افسانه‌ای شما را از تغذیه سالم دور می‌کند؟

جستجو در رسانه‌های اجتماعی، خواندن مجله مورد علاقه‌، یا بازدید از وب‌سایت‌های محبوب، شما را در معرض اطلاعات بی‌پایانی درباره تغذیه و سلامتی قرار می‌دهد که اکثر آنها نادرست هستند. به‌ گزارش پایگاه خبری کلینیک مایو؛ حتی پزشکان و متخصصان تغذیه، در انتشار اطلاعات نادرست در مورد تغذیه به مردم می‌توانند نقش داشته باشند:

بیایید ببینیم چه افسانه‌ای شما را از تغذیه سالم دور می‌کند؟ تا بتوانید در مورد انتخاب‌های غذایی خود اطمینان بیشتری داشته باشید:

چه افسانه‌ای شما را از تغذیه سالم دور می‌کند؟
چه افسانه‌ای شما را از تغذیه سالم دور می‌کند؟

به‌جای شکر، از قندهای تصفیه‌نشده استفاده کنید

شکر، شکر است، اگرچه گزینه‌های شکر تصفیه ‌نشده ممکن است حاوی تعداد کمی ویتامین و مواد معدنی باشد، ولی مزیت آنها، حداقل است زیرا آنها هنوز هم قند افزوده دارند.

لبنیات پرچرب باعث افزایش وزن می‌شود

برخی از افراد هنوز از چربی لبنیات می‌ترسند. ولی باید بدانید این چربی‌ها عملکردهای مفیدی مانند محافظت از اندام‌های ما، حفظ غشای سلولی، تقویت رشد و تکامل و جذب ویتامین‌های ضروری دارند.

برای لاغر شدن، کربوهیدرات نخورید

رژیم کم‌کربوهیدرات یک رژیم غذایی مد روز است که در طول سال‌ها ظاهر شده و به میوه‌ها و غلات کامل حاوی کربوهیدرات شهرت بدی می‌دهد. این را بدانید که با انتخاب هر رژیم غذایی یا برنامه غذایی که یک گروه غذایی را حذف می‌کند، مواد مغذی حیاتی را از دست خواهید داد.

سیب‌زمینی سفید ناسالم است

بسیاری از افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، سیب‌زمینی سفید را اغلب به‌عنوان «ناسالم» برچسب گذاری می‌کنند. خوردن بیش از حد هر ماده غذایی، از جمله سیب‌زمینی سفید می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. اما این ماده غذایی منبع عالی بسیاری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، ویتامین C و فیبر است. فقط به‌یاد داشته باشید که از سیب‌زمینی پخته یا کبابی لذت ببرید، نه سرخ‌شده.

مکمل‌ها هدر دادن پول هستند

مکمل‌ها زمانی که به‌درستی و به شکل مناسب استفاده شوند، می‌توانند از بسیاری جهات مفید باشند. برای بسیاری، به‌ویژه آنهایی که بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ دارند، و همچنین کسانی که داروهای رایجی مانند استاتین‌ها، مهارکننده‌های پمپ پروتون، داروهای ضدبارداری و داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنند، مصرف مکمل‌های خاص می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر سلامت آن‌ها تأثیر بگذارد.

برای سالم‌بودن باید لاغر باشید

چاقی با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، افسردگی، برخی سرطان‌ها و حتی مرگ زودهنگام مرتبط است. با‌این‌حال، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری، نباید بیش از حد لاغر باشید. آنچه از همه مهم‌تر است، مصرف یک رژیم غذایی مغذی و حفظ یک سبک زندگی فعال است، زیرا این رفتارها اغلب وزن بدن و درصد چربی بدن شما را بهبود می‌بخشد.

همه اسموتی‌ها و آب‌میوه‌ها سالم هستند

مهم است که بدانید اکثر آب‌میوه‌ها و اسموتی‌های موجود در فروشگاه‌ها سرشار از شکر و کالری هستند. هنگامی که بیش از حد مصرف شوند، می‌‌توانند باعث افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی مانند پوسیدگی دندان و اختلال در تنظیم قند خون شوند.

دیدگاهتان را بنویسید