قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چه چیزی باعث پف زیر چشم می شود ؟

چه چیزی باعث پف زیر چشم می شود ؟

همان‌طور که پا به سن می‌گذاریم، پوست‌ هم پیر می‌شود. به این معنی که تجربه چروک‌ها، کبودی و تیرگی دور چشم و پیدا شدن رنگ‌دانه‌های پوست، اجتناب‌ناپذیر است.

برای پوست حساس دور چشم، تغییراتی نظیر ظاهر شدن «پف زیر چشم»، بسیار شایع است.افزایش سن یکی از دلایل ورم و پف زیر چشم است، اما تنها عامل آن نیست

دو نوع پف زیر چشم وجود دارد؛ یک نوع پف زیر چشم به دلیل چربی اضافی است که «تورم توده چربی زیر حدقه چشم» نامیده می‌شود و برای درمان نیاز به جراحی دارد و نوع دیگر پف زیر چشم است که به شکل «ورم» شناخته شده و بدون نیاز به پزشک رفع می‌شود.

چه چیزی باعث پف زیر چشم می شود ؟
چه چیزی باعث پف زیر چشم می شود ؟

چه چیزی باعث پف زیر چشم می شود ؟

با افزایش سن کیسه‌های چربی زیرچشم شل می‌شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، چربی زیر چشم دیگر پنهان نبوده و قابل مشاهده می‌شود و با انتقال به ناحیه بین گونه و زیر چشم کشیده می‌شود.

این تغییر در ظاهر ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی باشد اما می‌تواند با جمع شدن مایعات وافزایش سن بدتر شود.

خوردن غذاهای پرنمک ممکن است باعث جمع شدن مایعات در بدن شده و پف زیر چشم را تشدید کند.

اگرچه از بین بردن کلی شکل پف زیر چشم غیرممکن است اما کارهای مهمی برای کمک به این مشکل می‌توان انجام داد.

ابتدا باید ورود غذاهای نمک‌دار را به بدن محدود کنیم که خود در حالت کلی باعث کاهش پف زیر چشم می‌شود.

قدم دوم که متخصصان پوست در طول سال توصیه می‌کنند، استعمال کرم ضدآفتاب روی صورت به صورت روزانه است تا از پوست در برابر نور مادون قرمز محافظت کند.

نور مادون قرمز به رادیکال‌های آزاد آسیب زده و کلاژن پوست را ضعیف می‌کند. وقتی پوست ضعیف می‌شود نمی‌تواند چربی زیر آن را نگه دارد و به همین دلیل برجسته‌تر به نظر می‌آید.

کرم ضدآفتاب مهم‌ترین محصول مراقبت از پوست است زیرا علاوه بر مانع شدن از صدمه اکسیدکنندگی بر پوست از روند پیری زودرس جلوگیری کرده و روند پیری پوست را تغییر می‌دهد.

کرم‌های دور چشم موضعی هم برای کاهش ظاهر این پف زیر چشم مفیدند چرا که این محصولات به «کاهش کبودی دور چشم کمک کرده و گردش خون تازه و جریان لنفاوی را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.»

محصولاتی که حاوی کافئین هستند می‌توانند برای بهبود کیسه زیر چشم به کار روند چرا که با ترکیبات‌شان «رگ‌های خونی را برای از بین بردن مایعات اضافی منقبض کرده و هم‌چنین می‌تواند به بدن کمک کند تا چربی اضافی را تجزیه کند.

با وجود این که غذای سالم، ژن و مراقبت‌های پوستی نکات مهمی در از بین بردن پف ناحیه زیر چشم هستند، خواب هم عامل مهمی است.

ارزان‌ترین راه بهبود شکل کیسه زیر چشم این است که عادت خواب منظم روزانه هفت الی هشت ساعته داشته باشید .

بیشتر بخوانید:

چگونه کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

منبع :ایندیپندنت

دیدگاهتان را بنویسید