قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چگونه از شر جوش های صورت راحت شویم؟

چگونه از شر جوش های صورت راحت شویم؟

چگونه از شر جوش های صورت راحت شویم؟
چگونه از شر جوش های صورت راحت شویم؟

شما احساس بیدار شدن از خواب و نگاه کردن در آینه را با دیدن آن جوش های قرمز، گرم و ملتهبی که شب گذشته هنگام به رختخواب رفتن وجود نداشتند، تجربه کرده اید. شما هیچ انتخاب دیگری به جز این دو راه ندارید یا با آنها زندگی کنید یا با دست خود آکنه ها را دربیاورید. هنگامی که در تنگنا هستید و نیاز دارید که هرچه سریع تر جوش یا جوش ها را به حداقل برسانید، این مراحل را امتحان کنید.

درمان جوش

برخی از بنزوئیل پراکساید ها را امتحان کنید. بنزوئیل پراکسید، باکتری موجود در جوش را از بین می برد. بنزوئیل پراکسید در غلظت های مختلف وجود دارد اما بنزوئیل پراکساید با غلظت ۲٫۵٪ نیز مانند فرمولاسیون ۱۰-۵ % موثر است و کمتر پوست را تحریک می کند. از اسید سالیسیلیک استفاده کنید. مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک باکتری های مسئول رشد جوش ها را از بین می برد. پس از شستن صورت خود، مقدار کمی اسید سالیسیلیک روی نواحی آسیب دیده بمالید.

از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان حاوی سیلیس است، عامل خشک کننده ای که می توانید آن را در بسته های گوشت خشک و در میان چیزهای دیگر پیدا کنید. در واقع، خمیر دندان، جوش های یک شبه شما را خشک یا کوچک می کند.

  • هنگامی که خمیر دندان را روی پوست خود می مالید، از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. برخی از خمیر دندان حاوی سدیم لوریل سولفات هستند و می توانند پوست را تحریک کنند. قبل از استفاده دقت کنید که تمام شب روی پوست شما باشد
    از نمک دریا استفاده کنید. یک قاشق چای خوری نمک دریا را با دو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن، آب نمک را به طور مستقیم روی جوش بمالید. شستشو ندهید. نمک دریا باکتری ها را از بین برده و جوش را خشک خواهد کرد.

مقداری آسپرین خرد کنید. یک قرص آسپرین را خرد و فقط به اندازه کافی به آن آب اضافه کنید تا خمیر شود. با یک گوش پاک کن به آرامی خمیر آسپرین رو جوش بمالید. جوش را به طور کامل بپوشانید و اجازه دهید تا خشک شود. اجازه دهید تا خمیر آسپرین به مدت یک شب با جوش مبارزه کند.

در مناطقی که جوش وجود دارد، از مواد قابض استفاده کنید. مواد قابض عواملی هستند که باعث می شوند پوست منقبض شود. برخی از مواد قابضی که به نظر قابل استفاده هستند، عبارت اند از:

  • آب لیمو. اسید سیتریک، باکتری هایی را که عامل آکنه هستند، از بین می برد و به عنوان یک سفت کننده پوست عمل می کند. بسیاری از مردم خیلی به آن اعتقاد دارند. یک لیمو را بریده و به آرامی روی نقطه مورد نظر بمالید.
  • پوست موز. لایه برداری موز در درمان گزش حشرات و پشه مفید است و ممکن است در کاهش اندازه برخی از جوش ها نیز مفید باشد. به آرامی پوست موز را روی نقطه مورد نظر بمالید.
  • چای سبز. چای سبز قابضی است با آنتی اکسیدان های فراوان که برای کمک به کاهش نشانه های پیری، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. یک کیسه چای را در مقداری آب داغ قرار دهید، کیسه چای را درآورید و مدتی روی نقطه مورد نظر قرار دهید

کاهش قرمزی

روی نقطه مورد نظر یخ قرار دهید. این عمل باید تورم را کم کند زیرا جریان خون را در آن منطقه کم می کند. یخ را هم به طور مستقیم روی جوش قرار دهید و هم با یک لایه نازک گاز یا حوله بپوشانید. در نقطه مورد نظر از قطره چشم استفاده کنید. حداقل کارایی قطره چشم، کاهش قرمزی است و می تواند در کاهش قرمزی و علائم سوزش در آکنه نیز موثر باشد. چند قطره از آن را روی گوش پاک کن بریزید و به میزان لازم روی جوش بمالید.

  • از آنجا که سرما کاهش دهنده التهاب در آکنه است، گوش پاک کن آغشته به قطره را به مدت یک ساعت قبل از استفاده، در یخچال قرار دهید. گوش پاک کن سرد که به عنوان کاهش التهاب استفاده می شود، مسکن نیز خواهد بود.

نکات عمومی

  • روزی دو بار صورت خود را بشویید.
  • برای کمک به پوست اندازی، هر هفته یکبار از اسکراب صورت استفاده کنید.
  • پس از هر بار شستشو رطوبت پوست را حفظ کنید
  • صورت خود را لمس نکنید
  • الکل مصرف نکنید. الکل ممکن است آکنه و اثرات آکنه را بدتر کند. الکل باعث از دست دادن آب بدن می شود. الکل حاوی مقدار زیادی قند است که ممکن است به رشد آکنه ارتباط داشته باشد.جوش های خود را زخمی نکنید. آنها را نترکانید، زخمی نکنید، تحریک نکنید، نخارانید.

دیدگاهتان را بنویسید