قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چگونه خواب به کاهش وزن کمک می کند

چگونه خواب به کاهش وزن کمک می کند

کاهش وزن در طول شب: چگونه الگوی خواب به شما در کاهش  وزن کمک می کند

کاهش وزن هدف بسیاری از مردم در سراسر جهان بوده است. اما روند کاهش وزن می تواند یک چالش بسیار دشوار باشد.

کاهش وزن  به زمان ، انرژی ، هزینه و تعهد نیاز دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال راه های سریع و آسان برای کاهش وزن هستند.

کاهش وزن درطی چند هفته  امکان پذیر است. با این حال ، برخی از رژیم های غذایی آن را به حدی رسانده اند که افراد در طی چند روز وزن کم می کنند.

چنین برنامه های غذایی شامل ساعت ها روزه داری به همراه مصرف غذای بسیار محدود برای چند روز است. اما گذشته از ورزش و رژیم ، روش دیگری برای تسریع کاهش وزن وجود دارد.

مردم می توانند مقداری وزن از طریق خواب کم کنند. می توانید یک شبه به کاهش وزن برسید.

چگونه خواب به کاهش وزن کمک می کند
چگونه خواب به کاهش وزن کمک می کند

چگونه خواب به کاهش وزن کمک می کند

کیفیت و زمان خواب می تواند باعث ایجاد تغییراتی در بدن شود که بر وزن تأثیر می گذارد. یک مطالعه نشان داد افرادی که پنج ساعت یا کمتر از شب می خوابند ، خطر چاقی بیشتر دارند.

 کم خوابی مزمن همچنین با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) مرتبط است.

عادات خواب خود را  اصلاح کنید

خواب بر تولید هورمونهای گرسنگی لپتین و گرلین در بدن تأثیر می گذارد.لپتین به تنظیم اشتها و احساس سیر بودن کمک می کند ، در حالی که حضور گرلین باعث می شود احساس گرسنگی کنید.

کمبود خواب می تواند تعادل بین دو هورمون را مختل کند. تحقیقات نشان داد افرادی که کمبود خواب را تجربه کرده اند ، دارای لپتین کمتر و تولید گرلین بالاتر بودند که می تواند منجر به افزایش اشتها و افزایش وزن شود.

خواب بهتر مانع از افزایش وزن می شود

بسیاری از افراد به دلیل مشغله زندگی ، برای بدست آوردن میزان مناسب خواب تلاش می کنند. اما روشهای ساده ای برای بهبود خواب بدون تغییر چشمگیر در سبک زندگی وجود دارد.

چگونه خواب خودرا تنظیم کنیم:

۱- نور مصنوعی موجود در اتاق خود را ، از تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، تلویزیون ها و چراغ های فلورسنت کاهش دهید. این دستگاه ها بر هورمون ملاتونین تأثیر می گذارند ، که به بدن شما می گوید چه موقع خواب است.

۲-مدیریت دمای اتاق خواب شما نیز یکی از راههای آسان برای بهبود خواب است. قبل از خواب دمای اتاق خود را کاهش می دهد.

۳-داشتن یک اتاق خیلی گرم ممکن است روند خواب  را مختل سازد و مغز را بیدار نگه دارد. مطالعه نشان می دهد که دمای اتاق باید از ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید