قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > چگونه مشکل آنتن دهی گوشی را درست کنیم؟ تقویت آنتن دهی موبایل

چگونه مشکل آنتن دهی گوشی را درست کنیم؟ تقویت آنتن دهی موبایل

ما امروزه از گوشی‌های هوشمندمان در همه‌جا و هرزمانی استفاده می‌کنیم. اما این گوشی‌های کاربردی همیشه هم تحت فرمان ما نیستند. چه اتفاقی روی می‌دهد وقتی زمانی که به گوشی‌مان نیاز داریم آنتن ندهد؟ پریدن آنتن گوشی برای همه ما اتفاق افتاده است. با این حال شاید برای همه ما جای سوال باشد که دلیل آن چیست و چه راه‌کارهایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ ما در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط لوتوس می خواهیم راه حل هایی برای مشکل عدم آنتن دهی موبایل را به شما پیشنهاد کنیم.

مشکل آنتن دهی گوشی

روش اول: در ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که حتما برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی اندروید گوشی‌تان را ری استارت کنید.

روش دوم: گوشی را خاموش کرده و سیمکارت را از گوشی خارج کنید، سپس مجدد سیمکارت را داخل گوشی قرار دهید.

برای اینکه متوجه شوید که مشکل آنتن دهی گوشی از سیمکارت هست یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم که یک سیمکارت از اپراتور دیگر را داخل گوشی قرار دهید و استفاده کنید یا اینکه سیمکارت را داخل گوشی دیگری قرار داده و آنتن دهی سیمکارت را چک کنید.

روش سوم: یکی دیگر از عواملی که ممکن است به خاطر آن شما مشکل آنتن دهی گوشی داشته باشید، مکانی است که در آن قرار گرفته اید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما چک کنید که مکانی که در آنجا هستید، مشکل آنتن دهی نداشته باشد.

روش چهارم: در آخرین مرحله به شما توصیه می‌کنیم که یک بار گوشی‌تان را روی حالت پرواز (Airplane mode) قرار داده و ۳۰ ثانیه صبر کنید سپس آنتن دهی گوشی را مجدد بررسی کنید.

راه حل مشکل عدم آنتن دهی و تقویت آنتن

به روز رسانی سیستم عامل گوشی برای تقویت آنتن دهی گوشی

در اولین توصیه برای تقویت آنتن موبایل توصیه می شود آپدیت سیستم عامل گوشی مورد را نظر را امتحان کنید. آپدیت های رسمی که توسط شرکت سازنده گوشی منتشر و عرضه می شوند با هدف از بین بردن یک سری اختلالات احتمالی و رفع باگ های نرم افزاری عرضه می شوند.

 از این رو می توانند مشکلات ریز و درشتی که در عملکرد گوشی مشاهده می شود را برطرف کنند. در بسیاری از مواقع همین به روز رسانی سیستم عامل و استفاده از آخرین و به روز ترین نسخه منتشر شده آن می تواند موجب تقویت آنتن دهی گوشی شده و مشکل عدم آنتن دهی یا آنتن دهی ضعیف آن را برطرف کند.

به روز رسانی نرم افزار برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی

آیا شما هم پیام‌هایی که راجع به به‌روزرسانی نرم‌افزار هستند را دریافت می‌کنید؟ معمولا این پیام‌ها می‌گویند که گوشی شما به کدام آنتن مخابراتی وصل می‌شود. به طور ایده‌آل شما باید همیشه این پیام‌ها را جدی بگیرید و گوشی را به‌روزرسانی کنید. اما اگر خیلی وقت است که این پیام آپدیت برایتان نیامده است، از تنظیمات گوشی می‌توانید گوشی موبایلتان را به‌روزرسانی کنید. بدین ترتیب شما اولین گام برای رفع مشکل ضعف سیگنال انتن موبایل را برداشته‌اید چرا که دلیل این موضوع می‌تواند یک باگ نرم‌افزاری باشد.

کنترل سیم کارت

گاهی قرار گیری نادرست سیم کارت در گوشی میتواند به مشکلاتی در ارتباط با شناسایی سیم کارت دامن بزند. با باز کردن اسلات گوشی و قرار دادن مجدد سیم کارت میتوانید این مشکل را برطرف کنید. اگر همچنان مشکل شناسایی سیم کارت را مشاهده کردید لازم است اقدام نهایی را به عمل آورید.

کاربرد حالت هواپیما برای تقویت آنتن دهی گوشی

در مواقعی که آنتن دهی ضعیف است و خصوصا مواقعی که آنتن کاملا قطع می شود، می توان از حالت هواپیما استفاده کرد و با قرار دادن گوشی روی این حالت به نوعی آنتن دهی را بازیابی و تقویت کرد. بنابراین اگر در موقعیتی قرار داشتید که با آنتن های کم و ضعیف دستگاه مواجه شدید یا این که آنتن گوشی دائما قطع و وصل می شد، می توانید با استفاده از حالت هواپیما گوشی، در بسیاری از مواقع مشکل را برطرف کنید و تقویت آنتن موبایل تان را انجام دهید.

انتخاب دستی اپراتور شبکه اینترنت

این گزینه تنها برای گوشی‌های اندرویدی فعال است. برای انتخاب دستی اپراتور اینترنت به قسمت زیر بروید:

بخش تنظیمات > یافتن شبکه‌های موبایل > اپراتورهای شبکه

گوشی تمامی شبکه‌های موجود در اطراف شما را اسکن می‌کند. شبکه‌ای که قوی‌تر است و به شما هم نزدیکتر است را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه موبایل

اولین راه حلی که به شما آموزش میدهیم برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی و سامسونگ و .. تغییر شبکه اتوماتیک موبایل است. با این کار گوشی موبایل شما به طور خودکار شروع به گشتن شبکه‌های موجود و قابل اتصال می‌کند و به سیگنال قوی تری دارد متصل می‌شود.

برای انتخاب شبکه موبایل کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات گوشی شوید.

وارد قسمت Connections شوید.

گزینه Mobile networks را انتخاب کنید.

در این صفحه گزینه Network operators را انتخاب کنید.

گزینه Select automatically را فعال کنید.

به فضای باز مراجعه کنید

 از اقدامات موثر در جهت رفع مشکل آنتن دهی گوشی مراجعه به فضایی باز است. چرا که وجود دیوار و اجسامی که میان شما و برج ارسال سیگنال آنتن، می تواند روی شدت سیگنال و قوت آنتن موبایل شما تاثیر بگذارد. در چنین صورتی گوشی نمی تواند به شبکه متصل شود و ممکن است در حالی که آنتن دو خط یا بیشتر را نمایش می دهد نتوانید تماسی برقرار کرده و یا تماسی را دریافت کنید. آموزش تعمیرات موبایل با مراجعه به فضای باز میتوانید متوجه شوید که این مشکل به دلیل وجود چنین موانعی ست یا خیر؟ اگر مشکل همچنان به قوت خود بر جای ماند لازم است اقدامات بعدی را به انجام برسانید.

کلام آخر

اگر با انجام روش های بالا مشکل گوشی شما حل نشد حتما به مرکز تعمیرات موبایل شیائومی مراجعه نمایید تا یک متخصص گوشی شما را بررسی و تعمیر نماید.

گوشی خود را ریستارت کنید

 یکی از مجرب ترین راه حل ها برای حل کردن مشکل آنتن گوشی، ریستارت کردن آن است. زمانی که گوشی را ریستارت می کنید گوشی و سیستم عامل آن رفرش می شوند. در این حالت بار دیگر گوشی به دنبال شبکه می گردد. این کار اصولا برای پیدا کردن شبکه آنتن موبایل جواب می دهد؛ هر چند که ریستارت کردن  موبایل شما ممکن است تنها به صورت موقتی مشکل آنتن را حل کند.

ریستارت کردن گوشی برای دریافت انتن برای کسانی که به کرات با مشکل آنتن گوشی مواجه می شوند، راه حلی آسان و سریع است. اگر مشکل انتن گوشی با ریستارت کردن آن هم حل نشد، می بایست به گام بعدی عیب یابی آنتن موبایل بروید.

دیدگاهتان را بنویسید