قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

همه افراد در دورانی از زندگی خود، پوست خوبی ندارند و شاید توان مالی مراجعه به متخصصان پوست و داروهای پوستی گران قیمت را نداشته باشند. مراحلی که در زیر به آن اشاره شده تا حدودی به داشتن پوست صاف با کمترین هزینه کمک می کند.

چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟
چگونه پوستی صاف داشته باشیم؟

مراحل:

۱- یک دستمال را زیر آب گرم گرفته و به سرعت بر صورت خود بگذارید. آب و بخار به پاک کردن آلودگی ها از منافد پوست، واقعاً کمک می کند. این کار همچنین منافذ پوست را باز کرده و پاک کردن آنها را آسان تر می کند. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید آب خیلی داغ نباشد.

۲- دستان خود را خوب با صابون بشویید. شما نمی توانید با دستان کثیف، صورت خود را به خوبی بشویید. تنها با این کار، تمام جرم موجود در دستان را به صورت منتقل می کنید. در صورت داشتن یک پاک کننده (یا فقط یک صابون خوب)، پس از برداشتن پارچه گرم، صورت خود را با آن بشویید. این بار، پاک کننده را بدون خیس کردن صورت، بمالید. یک «گودی» کوچک در کف دست خود ایجاد کرده، پاک کننده را در آن ریخته، دستان خود را به هم مالیده و سپس صورت خود را بشویید. پس از شستن صورت، آن را با آب سرد آبکشی نکنید، با آب گرم آبکشی کرده و با ضربه نرم حوله رطوبت پوست را بگیرید اما کاملا خشک نکنید. در صورت در دسترس نبودن پاک کننده، از آب ساده استفاده کنید.

۳- دو قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری آب بیاورید. آنها را مخلوط کرده تا خمیری رقیق به دست آمده، سپس یک قاشق دیگر شکر اضافه کنید. بازهم قدری مخلوط کرده و مقداری از آب آن را بگیرید. سپس دستان خود را مرطوب کرده و به صورت مالیده تا صورت نیز قدری مرطوب شود. سپس آب و شکر را جمع کرده و بر یکی از گونه های خود بزنید. دوباره جمع کرده و بر همان گونه بزنید. سپس شکر را با حرکات دایره ای بر گونه به مدت ۶۰ ثانیه بمالید. سپس آب کشیده و همین عمل را بر گونه دیگر و پیشانی تکرار کنید. این، لایه بردار شماست.

۴- پس از شستن صورت، حدوداً ۱۰ قطره آب لیمو کف دست خود بریزید. برای چند ثانیه آن را به صورت خود مالیده اما مراقب باشید. آب لیمو قوی بوده و در صورت احساس سوزش، تنها آن را چند ثانیه بر پوست نگه دارید. این مایع باعث شکستن آلودگی و پاک کننده باقی مانده آلودگی ها در منافذ پوست می شود. این «تونیک صورت» شماست.

۵- بر صورت خود آب سرد پاشیده یا یک قالب یخ را بر پوست نگه دارید. علت پایانی بودن این مرحله این است که در صورت انجام مراحل قبلی و پاشیدن آب سرد به صورت، منافذ پوست شما بسته می شوند. آب مانند قفل منافذ پوست شماست. آب گرم آنها را باز کرده و آب سرد می بندد. انجام همه این مراحل با منافذ پوست باز، تمام باکتری و آلودگی را خارج کرده، از این رو پوست را تمیز می کند. انجام این مراحل هر روز به مدت یک هفته به شما پوستی شاد، سلامت و زیبا هدیه خواهد داد! .

 

دیدگاهتان را بنویسید