قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سلامت مردان > کار کردن بیش از حد باعث کچلی مردان می شود

کار کردن بیش از حد باعث کچلی مردان می شود

مطالعات محققان  نشان می دهد که کار کردن بیش از حد باعث  کچلی  مردان می شود.کار زیاد استرس زا است و غالباً ناشی از یک وضعیت استرس زادر محل کار است .

تاثیر  استرس به طور کلی بر بدن وحشتناک است و باعث می شود ترشح هورمون ها بهم خورده  و  با عث خرابی فولیکول های موی شما  شوند.

سر هر مرد تقریبا ۱۰۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۱۰۰ تای شان را از دست می دهد. وقتی ۵۰ درصد موهای سر ریخته شود کم پشت شدن موها محسوس می گردد.

هر تار مو حدود ۴ سال عمر می کند و در این مدت، ماهانه حدود ۱ سانتیمتر قد می کشد. از نیمه دوم سال پنجم، موی جدید می روید. کم پشتی و کچل شدن وقتی ایجاد می شود که موی جدید، کمتر و ریزتر شود.

کار کردن بیش از حد باعث  کچلی  مردان می شود
کار کردن بیش از حد باعث کچلی مردان می شود

می گویند طاسی و اعتماد به نفس اگر با هم همراه شوند معجون جذابی از دید زنان است. به طور کلی برای زنان کچل بودن مردان، زیاد مهم نیست ولی خود مردان آن را  بیشتر از دیگران، ناخوشایند می دانند.

کچلی، دلایل بسیاری دارد. افزایش استرس ناشی از کار زیاد،  یکی از آنها است. محققین یک دانشگاه پزشکی در کره جنوبی برای اولین بار رابطه بین کچلی و پرکاری را مورد بررسی قرار دادند.

آنها بیش از ۱۳ هزار مرد ۲۹ تا ۵۰ ساله را برای مدتی تحت نظر قرار دادند. بعد از جمع آوری اطلاعات متنوع از نحوه زندگی آنها، محققین کره ایی پی بردند مردانی که ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند ۲ درصد  احتمال ابتلا به کچلی دارند ولی آنهایی که ۵۲ ساعت در هفته کار می کنند شانس کچل شدن شان ۴ درصد می باشد.

تیم پژوهشگر می گویند کار زیاد باعث افزایش استرس می شود. اتفاقی که تاثیر مستقیم  بر رشد موی سر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

استرس چگونه باعث سفیدی موها می شود؟

منبع :

 STUDY SAYS WORKING TOO MUCH CAN MAKE YOU GO BALD

https://www.maxim.com/news/study-working-too-much-can-make-you-go-bald-2019-11

دیدگاهتان را بنویسید