قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > کباب تنوری بوقلمون با سالاد هویج و تربچه

کباب تنوری بوقلمون با سالاد هویج و تربچه

این دستور العمل کباب تنوری بوقلمون با سالاد هویج و تربچه را به شما آموزش می دهد. زمان آماده سازی فقط ۳۰ دقیقه است .این دستور العمل از هند الهام گرفته است.

مواد لازم کباب کباب تنوری بوقلمون

سه چهارم فنجان ماست کم چرب

۲ قاشق چایخوری پوست لیمو ریز خرد شده

۳ قاشق غذاخوری آب لیموترش

۱ قاشق غذاخوری سیر خرد شده

۱ قاشق غذاخوری  زنجبیل خرد شده

نصف یک فلفل قرمز ریز خرد شده

۲ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

۱ قاشق چایخوری زیره

نصف قاشق چای خوری هل

 نیم کیلو  بوقلمون ، به مکعب های ۳ سانتی برش خورده باشد

پیازچه (اختیاری)

سالاد هویج-تربچه

یک و نیم  فنجان لیوان هویج خرد شده

نصف فنجان تربچه خرد شده

نصف فنجان کشمش طلایی

۲ پیازچه ، قطعه قطعه

یک سوم فنجان ماست کم چرب

یک چهارم قاشق چای خوری پوست لیموخرد شده

۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش

۱ قاشق غذاخوری عسل

یک چهارم قاشق چای خوری گشنیز

آماده سازی ماریناد

برای ماریناد (مایه ای که گوشت را در آن قرار است بخوابانید) سه چهارم فنجان ماست ، ۲ قاشق چایخوری پوست لیمو ، ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو ، سیر ، زنجبیل ، پودر فلفل قرمز ، زیره ، نصف قاشق چای خوری گشنیز و هل را در یک کاسه کوچک قرار دهید. خوب مخلوط کنید.

مکعب های بوقلمون را در یک کیسه پلاستیکی قابل استفاده بزرگ قرار دهید که در یک ظرف کم عمق قرار دارد. ماریناد را اضافه کنید. کیسه را ببندید و به خوبی بپوشید تا مکعب ها را بپوشاند. حداقل ۴ ساعت یا حداکثر ۲۴ ساعت در یخچال دریایی کنید.

سالاد هویج و تربچه:

در ضمن سالاد را آماده کنید. هویج ، تربچه ، کشمش و پیازچه را در یک کاسه متوسط ​​هم بزنید. یک سوم فنجان ماست ، یک چهارم قاشق چایخوری لیموترش ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ، عسل و یک چهارم قاشق چای خوری گشنیز را هم بزنید. درون مخلوط هویج هم بزنید تا خوب ترکیب شود. به مدت ۱ تا ۴ ساعت روی آن را بپوشانید و سرد کنید.

نحوه آماده سازی :

بوقلمون را از ماریناد جدا کنید و ماریناد دور بریزید. مکعب های بوقلمون را روی سیخ های چوبی که حداقل ۳۰ دقیقه در آب خیس شده اند ، بزنید  و فضایی بین آنها بگذارید.

بوقلمون ها را به روشی که خودتان دوست دارید کباب کنید با زعال یا روی کباب پز.

بلافاصله با سالاد تربچه هویج سرو کنید (قبل از سرو سالاد را خوب هم بزنید) و در صورت علاقه پوست لیمو و پیازچه ها را هم اضافه کنید.

نکته:

 از آنجا که فلفل ها حاوی روغنهای فرار هستند که می توانند پوست و چشم شما را سوزانده ، از تماس مستقیم با آنها تا حد امکان خودداری کنید. هنگام کار با فلفل ، از دستکش پلاستیکی یا لاستیکی استفاده کنید. اگر دست های لخت شما فلفل ها را لمس می کند ، دست و ناخن های خود را به خوبی با صابون و آب گرم بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید