قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > کدام ویتامین ضد پیری است

کدام ویتامین ضد پیری است

خانم یلنا تیولپینا، متخصص بیماری های گوارشی اعلام کرد ریبوفلاوین یا ویتامین ب ۲ سلامت پوست و مو را تامین کرده و از پیری بدن جلوگیری می کند.به گزارش اسپوتنیک، این پزشک روس گفت، تمام فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن با مشارکت ویتامین های گروه ب از جمله ب ۲ اتفاق می افتد و این ویتامین برای متابولیسم پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها ضروری است. به این ویتامین “ویتامین زیبایی” نیز می گویند زیرا در سنتز مولکول های پروتئین در بدن نقش دارد و پیری را کند می کند.

ویتامین B2 که به آن ریبوفلاوین(Riboflavin) نیز گفته می شود، ویتامینی محلول در آب و جز ویتامین های گروه ب است. ویتامین B2 با کمک سایر ویتامین های ب نقش مهمی در متابولیزم مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی، فعالیت غدد فوق کلیوی و آرام سازی سیستم اعصاب مرکزی ایفا می کند.

کدام  ویتامین ضد پیری است
کدام ویتامین ضد پیری است

برخی تحقیقات حاکی از آن است ویتامین B2 می تواند مانند آنتی اکسیدان عمل و اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند. ویتامین B2 با این مکانیزم به مانند سایر ویتامین هایی که خاصیت آنتی اکسیدان دارند از قبیل ویتامین C و ویتامین E سبب کاهش شانس ابتلا به بعضی از انواع سرطان می گردد. ویتامین B2 باعث کاهش تبدیل کلسترول خوب (HDL) به کلسترول بد (LDL) و با این عمل از رسوب کلسترول در رگ ها و سایر اندام های بدن می کاهد.

مقدار نیاز روزانه بدن به ویتامین ب۲

بنا بر اعلام موسسه ملی سلامت در آمریکا(National Institutes of Health) نیاز روزانه به ویتامین B2 برای گروه های سنی مختلف از قرار زیر است:

دختران نوجوان ۱۴ تا ۱۸ سال ۱ میلیگرم، پسران نوجوان ۱۴ تا ۱۸ سال ۱٫۳ میلیگرم، زنان بالای ۱۹ سال ۱٫۱ میلیگرم، مردان بالای ۱۹ سال ۱٫۳ میلیگرم و زنان باردار و شیرده به ۱٫۴ الی ۱٫۶ میلیگرم ویتامین ب۲ در روز نیاز دارند.

منابع غذایی ویتامین ب۲

لبنیات به ویژه شیر و پنیر، تخم مرغ، انواع گوشت، سبزیجات تازه و صیفیجاتی که به رنگ سبز می باشند از قبیل خیار و کلم بروکلی و ماهی تازه از منابع غذایی حاوی ویتامین ب۲ می باشند.

خانم تیولپینا غذاهای غنی از ویتامین ب ۲ را نام برد. در میان آنها مواد غذایی دارای منشاء حیوانی و گیاهی وجود دارد. از جمله باید از شیر، پنیر، پنیر دلمه، تخم مرغ و دل و قلوه گوسفند نام برد. در بین محصولات گیاهی، قارچ و دانه کاج سرشار از این عنصر هستند.

این درمانگر با این حال تاکید کرد: با توجه به کالری بالای دانه کاج، آن را به مقدار لازم برای جبران کمبود ویتامین ب ۲ مصرف نمی کنیم.خانم تیولپینا توصیه کرد برای تعیین سطح ویتامین ب۲ در بدن، از متخصصان کمک گرفته شود و خاطرنشان کرد پزشک بر اساس نتایج آزمایشات، مناسب ترین دوز ریبوفلاوین را برای هر بیمار انتخاب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید