قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > کنت کول کارآفرین هنر پوشاک

کنت کول کارآفرین هنر پوشاک

وی پایان دهه ۱۹۵۰ در نیویورک در خانواده نه چندان بالا به دنیا آمد. پدرش کارگاه تولید کفش زنانه داشت که با پذیرش فراوان هم روبرو شده بود، و این کاری شد که خانواده در کنار هم، پیرامون مدلهای نو و چگونگی طراحی کفش با هم به رایزنی بپردازند، و جو   همبستگی در خانه پدید آمده بود.

کنت کول کارآفرین هنر پوشاک
کنت کول کارآفرین هنر پوشاک

 کنت شیفتگی به طراحی نشان نمی داد و به دنبال کردن رشته حقوق از خود شیفتگی نشان داد. پدر نیز با او همراهی کرد و قرار بر این شد تا در تابستان پیش از آغاز کلاسها، کنت نزد پدر کار کند تا بتواند هزینه ی دانشگاه را پرداخت نماید.

 با آغاز کار نزد پدر، دلبستگی به طراحی پیدا کرد و شیفته ی آن شد و یکباره دانشگاه را فراموش کرد، و خواست در نیویورک بماند تا به همین کار سرگرم شود. سال ۱۹۸۲ کوشید به تنهایی کار کند. از این رو شرکتی بنا کرد تا در زمینه ی طراحی کفش و مدل های تازه ی آن به کار پردازد.

در نخستین نمایشگاهش که در هتل هیلتون منهتن برپا کرد توانست با درخشش بالایی سری در میان سرها درآورد. او در روزهای نخست با ترفند نمایش فیلم توانست چهار هزار کفش را به فروش برساند و این گونه بود که فروش انبوه او آغاز شد.

سال ۱۹۸۵ به تبلیغات برای ترس و نیازمندیهای مردم به بیماری ایدز پرداخت و یک فیلم تبلیغاتی برای هشدار به مردم ساخت. اگر چه مردم در این فیلم همه با پاهای برهنه حرکت می کردند اما بسیار پیروزی آمیز بود، چرا که هم خود را در جرگه مبارزان با ایدز شناساند و هم نام و مارک خود را رساتر نمود.

 این روند همچنان ادامه داشت و در بخش بعدی به سایر تنشهای اجتماعی همچون روابط نامشروع خطرناک مردهای بی زن روی آورده و در باره ی اینها فیلم های تبلیغاتی ساخت. هم اکنون او افزون بر یک تولید کننده و طراح، به یک انسان بشر دوست تبدیل شده و در مناسبتهای گوناگون بخشی از سود فروش را به بنیادهای گوناگون خانواده ها می پردازد.

سال ۱۹۸۶ ماریو دختر فرماندار پیشین نیویورک را به همسری برگزید و از این راه وارد سیاست شد. در زمان کوتاهی توانست با خانواده کلینتون و کندی رفتار دوستانه نزدیکی را پایه گذاری کند. طوری که بیل کلینتون هم اکنون او را یکی از همبازی های گلف خود میداند. سال ۱۹۸۸ وی دامنه کوشش های بازرگانی خود را گسترش داد و وارد بازار عینک های آفتابی شد. در سال ۱۹۹۴ نیز با آمدن او به دنیای پوشاک مردانه و زنانه و طراحی چگونگی آن چنان نام آور شد که همه جا پر از مارک ها و نام وی بر روی لباس ها گردید.

کنت، همچنین به بازار کیف و ساعت هم وارد شده است. و اکنون با داشتن بیش از ۸۰ نمایندگی و ۴۵۰۰ مغازه که اجناس او را به فروش می رسانند به امپراتوری بزرگ تبدیل شده است.

منبع : کتاب نابغه های کارآفرین

دیدگاهتان را بنویسید