قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سرگرمی > تست روانشناسی > کوکولوژی یا شخصیت شناسی چیست؟

کوکولوژی یا شخصیت شناسی چیست؟

کوکولوژی یا شخصیت شناسی یک نوع بازی روانشناسانه است که برای رفع خستگی ذهن توسط یک پروفسور ژاپنی طراحی شده است.این بازی طبق اصول روانشناسی ،  کمک می کند  هر فرد بتواند براحتی دنیای ذهن را مطالعه کند.برای بسیاری از مردم انجام دادن تست های روانشناسی ترسناک است؛ اما بازی های روانشناسی نه تنها ترسی ایجاد نمی کنند، بلکه بسیار جذاب و جالب هستند.

کوکولوژی  یا شخصیت شناسی چیست؟
کوکولوژی یا شخصیت شناسی چیست؟

در بازی کوکولوژی شما بر مبنای موقعیتی که در آن قرار گرفته اید ، باید به سوالات خاصی که نمادین هستند  پاسخ دهید.پاسخ شما نشان دهنده حالت ذهنی شما نسبت به مسئله ای است که با آن در گیر هستید.

برای پاسخ دادن به سوالات در این گونه تست ها باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اولین پاسخ را که به ذهنتان می رسد بگویید .برای پاسخ دادن ، مدت زیادی را درنگ نکنید.در آرامش سوالات را بخوانید و بدانید که هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.
  • لذت آزمون زمانی بیشتر می شود که همراه با فرد دیگری یا در جمع به آن پاسخ دهید.این کار فرصتی است برای شاد شدن وخندیدن.فایده دیگر این کار ، این است که می توانید به نقاط مشترک وتفاوت هایتان با دیگران پی ببرید.
  • با خودتان صادق باشید .این آزمون بیشتر شبیه یک بازی است، اما همانند بسیاری از بازیهای دیگر می تواند نکات جالب زیادی را به شما بیاموزد.پس با پاسخ های صادقانه اجازه بدهید واقعیت های درونتان آشکار شود.
  • سعی نکنید پاسخ صحیح را حدس بزنید.این کاری است که بسیاری از افراد سعی بر انجام آن دارند؛ تا در پایان آزمون بگویند:«دیدید؟ من درست می گفتم.»
  • جبهه گیری نکنید.وقتی پاسخ را خواندید ، اگر برخلاف میلتان بود ، جبهه گیری نکنید تا از آزمون ونتایج آن نکات جالبی بیاموزید.

منبع:

مجله موفقیت –  زهرا خراسانی

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید