قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > گام‌هایتان را بشمارید تا لاغر شوید

گام‌هایتان را بشمارید تا لاغر شوید

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید، دست از رژیم‌های سخت غذایی بکشید و به جای شمردن میزان کالری مصرفی در روز، از این به بعد گام‌هایتان را بشمارید تا لاغر شوید

 گام‌هایتان را بشمارید تا لاغر شوید
گام‌هایتان را بشمارید تا لاغر شوید

به گزارش وب ام دی (WebMd)، در میان انواع رژیم‌های  غذایی که وعده کاهش وزن می‌دهند، رژیم غذایی “گام” یک نسخه بسیار ساده پیش روی شما می‌گذارد: روزانه ۱۰ هزار قدم بردارید و از حجم غذاهای مصرفی خود در طی روز، ۲۵ درصد کاهش دهید. با این کار می‌توانید در هفته نیم تا یک کیلو وزن کم کنید.

رژیم غذایی گام یک برنامه مادام‌العمر برای کاهش وزن است و عوارض جانبی سایر رژیم های غذایی را ندارد. اصلی‌ترین قانون رژیم غذایی گام بر این نکته تاکید دارد:

ایجاد تغییرات سبک و البته سالم در زندگی روزانه برای رسیدن به وزن ایده‌آل.

بنیانگذاران این برنامه در مرکز ملی کنترل وزن ایالات متحده (NWCR) تاکید می‌کنند که شما برای کنترل وزن نیازی به دوی ماراتن یا مصرف غذاهای خاص ندارید. فقط باید یک جفت کفش ورزشی مناسب بپوشید، یک گام‌شمار به همراه داشته باشید و روزانه ۲۰۰۰ هزار قدم معادل ۱۵ دقیقه راه بروید.

هر روز به این میزان ۵۰۰ قدم اضافه کنید تا این تعداد به تدریج به ۱۰ هزار قدم برسد (۷۵ دقیقه پیاده‌روی در روز). البته نباید غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات، غلات سبوس‌دار، لبنیات کم‌چرب و پروتئین بدون چربی را فراموش کنید.

اگر برای ۷۵ دقیقه وقت ندارید، لازم نیست همه مراحل پیاده‌روی را یکجا انجام دهید. اگر به پیاده‌روی علاقه ای ندارید،‌ رکاب بزنید. هر یک دقیقه رکاب زدن، معادل ۱۵۰ قدم پیاده‌روی است.

به گفته بنیانگذاران رژیم غذایی گام، اصلی‌ترین مرحله کاهش وزن، حفظ وزن کم شده است. اضافه کردن رژیم غذایی گام به عادات روزانه، به راحتی می‌تواند وزن را برای مدت طولانی در محدوده سالم نگه دارد.

منبع دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید